Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2012 kl. 17:29

Det vil bedst kunne svare sig at beholde din Fiesta, da det vil være for dyrt at skulle skille sig af med den allerede.

Fiesta'en er også helt klart den mest velkørende af de to, og om bilen kører 30 km/l eller 28 km/l, gør ingen forskel.

Men hvis du er hooked på at skifte til en Polo, så ville jeg netop undgå en 1,2 Bluemotion. Den er sløv, rasler som en gammel varevogn, og grundet den slatne motor, er det sværere at komme i nærheden af de opgivne km/l.
1,6 TDI'ern gør det meget bedre, og konen ligger og kører mellem 31-33 km/l ved 100-110 på motorvejen. Motoren er meget bedre afstemt størrelsen, og den er mere lydløs.

Mht. kvaliteten indvendigt så er der ingen forskel på de to. I Trendline-udgaven af Polo'en vil jeg endda mene at plastikkvaliteten er decideret elendig! Først i Comfortline og Highline er der bløde materialer, og det giver en følelse af kvalitet, selvom den ikke er bedre end i Fiesta'en.

VW'ern vil helt klart holde prisen bedst, grundet det lidt småsnobbede image. Men Fiesta'en er en meget eftertragtet bil, så de vil begge to tabe ca. lige meget i procent.

Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart beholde din fine Fiesta. Den slår Polo'ens røv kedelige design, og køreegenskaberne er super gode. Og hvis du kører økonomisk i din Fiesta vil den køre lige så langt som en 1,6 TDI'er.

Dette indlæg blev 15-05-2012 17:30 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2012 kl. 19:13

Jannick Madsen skrev:
Tak for svar...

Jeg havde lidt tænkt på at beholde den, men det meget rart
at hører andre folks meninger :)

Er stadig meget vild med Polo'en - selvom fiestaen er lidt mere moderne..

Tænkte os lidt på at bruge lidt penge på at få gjort fiestaen lidt federe
end at miste penge på den hehe

Det vil også langt bedre kunne svare sig, for med et par pæne fælge, nogle striber henover og en sænkning, så står den lige i skabet? :-) Hvad farve er den i? For den ser hammer fræk ud med en foliering i mat-orange, eller Focus RS orange, med et par sorte 17" og en gang sorte striber over midten :-) Husk dog at større fælge tager et par km/l af toppen, men den kan stadig snildt rende over de 27-28 :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg