Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
15-05-2012 kl. 15:48
Jeg går ud fra at det er 1,9 tdi'ern der ligger der i, og den er i sig selv utroligt stabil. Den skal du ikke være bekymret for, dog ville jeg være lidt bekymret for det km-tal og hvor gammel den er. Med 148000 km på 10 år må den være godt sodet til, så det er værd at huske på.
Rust vil der højst sandsynligt være, så giv den en gang rustbeskyttelse ved køb. Men tjek bagklap, skærmkanter, samlinger, motorhjelm osv - der vil rusten begynde at vise sig.
Indvendigt kan en Sharan godt virke træt, forholdsvis hurtigt, og plastikken og rat, kan godt skalle af. Specielt ved armlænet ved vindueskontakter, omkring radio osv.
Men hvis der er skiftet væsentlige sliddele som tandrem + pumpe, bremser osv., ville jeg ikke være bekymret. Men det kommer meget an på den generelle stand på bilen: fjedre, kobling osv., kan være ved at stå af.
Prisen lyder til at være okay sat hvis det er en Comfortline.
Rust vil der højst sandsynligt være, så giv den en gang rustbeskyttelse ved køb. Men tjek bagklap, skærmkanter, samlinger, motorhjelm osv - der vil rusten begynde at vise sig.
Indvendigt kan en Sharan godt virke træt, forholdsvis hurtigt, og plastikken og rat, kan godt skalle af. Specielt ved armlænet ved vindueskontakter, omkring radio osv.
Men hvis der er skiftet væsentlige sliddele som tandrem + pumpe, bremser osv., ville jeg ikke være bekymret. Men det kommer meget an på den generelle stand på bilen: fjedre, kobling osv., kan være ved at stå af.
Prisen lyder til at være okay sat hvis det er en Comfortline.
Profil slettet
15-05-2012 kl. 17:17
Denis Riis skrev:
Den med soden og det lave km tal, havde jeg ikke lige tænkt i. Den ser fin ud i lak og indvendigt er der ikke noget at komme efter.
Motoren spinder som en mis, men lidt sej i gearskiftningen, men om det er et spørgsmål om smørelse eller om der er noget der skal skiftes er jo til at finde ud af. Selvfølgelig skal der tjekkes hvornår tandrem osv er skiftet, der er dog garanti på bilen :-)
Alarmklokken ringer lidt i mine ører når du nævner sejt gearskifte. Umiddelbart kunne det være syncromesh-ringene der kunne trænge til at blive skiftet. Men det billigste er helt klart at få skiftet gearolien først. Påtal det over for sælger, eller kør bilen til en FDM-test. Den er ikke forfærdeligt dyr, men pengene er godt givet ud. Så har du en helt klar liste over fejl/mangler ved bilen, som du så kan præsentere sælger for. :-)
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
16-05-2012 kl. 20:59
?
Dette indlæg blev 16-05-2012 21:16 redigeret af dets forfatter.