Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-05-2012 kl. 09:55

Hej Rikke......


LAD VÆRE, det er en udemærket lille bil du har kig på, 1,4 HDi-motoren er solid og driftssikker, men 350.000 er meget, og når du så skal køre 200km i den dagligt, så kan du ikke stole på at den vil kunne klare det.
Hvis du er heldig, så kan den køre 100.000 km mere uden problemer, men du kan meget nemt ryge ud i en pokkers masse reperationer.

Du kommer til at køre 45-50.000 km årligt, det bedste råd jeg kan give dig er: Glem alt om en bil til 25.000,- Køb en fabriksny renault Clio Diesel til 110.000,- det bliver sansynligvis billigere over 3-5 år end at købe en bil der har kørt 350.000km.


Nå, jeg ser at du kun skal have bilen i 6 mdr. det ændrer selvfølgelig tingene lidt.

Dog kan du stadig være uheldig med en bil med 350.000km på tælleren.

Dette indlæg blev 14-05-2012 09:57 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-05-2012 kl. 09:57

Det er jo umuligt at svare konkret på, hvor mange km den kan køre. Men en C3 der er 10 år gammel og har kørt 350k km er ved at være rigtig træt og jeg ville forvente at der kommer en del reparationer, ikke mindst med den kørselsbehov du har.
Så den C3 ville jeg ikke sætte penge i, især når du skal køre 200km hver dag og er afhængig af den på arbejde.
Personligt ville jeg i det hele taget være betænkelig ved at basere 200km om dagen på en bil i 25k kr klassen. De vil være gamle/slidte og formentlig byde på en del værkstedsregninger.

Tror det vil være en billigere og bedre løsning at overveje en mikrobil. De fås fra ca. 80k og kan fåes med billig forsikring også til førstegangskøbere. Så har du en ny bil, med garanti og forhåbentlig ingen tekniske problemer i en del år. Læg 25k i udbetaling og med en fornuftig finansiering tror jeg du slipper noget billigere i de månedlige omkostninger end ved at købe en gammel bil.

En mikrobil er ikke optimal til så lang pendling som du beskriver, men er den økonomiske løsning.



Ja, kan også se at du har tilføjet en kommentar om kun at eje et halvt år, hvilket selvfølgelig taler imod at købe helt nyt. Dette ville jeg dog forsøge at afklare, hvis det er muligt, da det har stor betydning for hvad der er smartest at gøre.
Jeg ville dog stadig være ked af den gamle C3 du nævner og overveje noget lidt nyere/kørt færre km og med det budget du nævner ville jeg ikke kigge specielt på diesel, da de oftest vil være meget gamle/slidte.

Jeg ville måske overveje noget ala disse: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/?Seller=1&Modelseries=&CategoryId=P&Category=P&Cartypes=Mini&Fuel=&Doors=0&YearFrom=2005&YearTo=&MileageFrom=&MileageTo=200000&KmlFrom=0&PriceFrom=15000&PriceTo=40000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=9000&Color=&Airbags=0&MinTow=0&Seats=0


Eksempelvis en Ford Ka eller Fiat Panda kunne være et bud. Ikke de mest sexede biler, men de kan findes uden for mange km på bagen og kører ganske ok Er billige at reparere og vil kunne sælges med et relativt beskedent tab efter det halve år (hvis du køber til en fornuftig pris)

Dette indlæg blev 14-05-2012 14:29 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

14-05-2012 kl. 12:45

hvad med en Hyundai Accent? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi/90671 det er en meget driftsikker bil der er noget overset på brugtmarkedet sørg for den er anti rust behandlet da sydasiatiske biler (Hyundai er fra Sydkorea) ikke er rustbeskyttet til det danske klima denne Accent har gået sådan ca. det halve af hvad C3'ern har gået

får du brug for en 5 dørs? har du brug for træk?

husk derudover at der skal være

fuld eller delvis fuld servciebog - der skal stå service ok i anoncen

ingen røg/dyr

helst lavt km tal

evt få ejere

få evt bilen leveret nysynet hvis den skal synes om mindre end 1 år og en frisk undervognsbehandling og muligvis frisk service HUSK at få skrevet og stemplet i servicebogen få derudover set bilen på lift

til sidst et godt råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter førstkommende kvarter så slipper du for at bøvle med p skiven jeg har været yderst tilfreds med at have P Watch i to biler nu og jeg kan ikke have en bil uden P Watch det er virkelig en dejlig ting

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2012 kl. 08:31

Hvis du kun skal have den i 6 mdr og holder dig til max 1,4 benzin (slag på tasken) af hensyn til brændstoføkonomi, er der en del benzinbiler at vælge imellem til max 25000 kr, som ikke har kørt nær så langt.

Det er de særeste ting, der går i stykker, når bilen når rigtig mange km, og når du ikke skal have den længere tid, er forskellen i brændstofudgift ikke det, der vælter budgettet :-)

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2012 kl. 08:41

Lige et par umiddelbare bud på et par biler til 25k. Husk dog at den generelle stand tæller mere mærket:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12-60-s/1188841

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/favorit/13-135-lse/1156549

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/felicia/16-glx-combi/1196221

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/106/14-xr/1122605

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/sephia/15-gtx/1023957

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/baleno/13-gl-mservo-over-1-aar-til-syn/1178032

Husk dog ALTID at tjekke synsrapporter for bilerne på nettet, så km-tallene stemmer overens. Og hvis det kun er et halvt år du skal have den i, vil brændstofsøkonomien ikke vælte budgettet ved at have en bil der kører 13-14. Forhåbentlig slipper du så for dyre rep, og hvis ruten bliver fast, kan du se om du kan få xxxx-antal kroner for den gamle i bytte på en lille ny. Det er ufatteligt kortsigtet at kigge på hvad det koster at fylde bilen op, så det er med at se hvad der er realistisk at få fat i til ens rådighedsbeløb. I dit tilfælde vil en ældre benzin'er være det mest fornuftige.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg