Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2012 kl. 19:44

I kan smide pengene i udbetaling på en Polo eller Fabia, og sikkert sidde billigere end det en gammel 626 koster i brændstof og rep. Og så kan i få dem med den fine 1,2 TSI motor.

Leasing kunne også være en idé at undersøge, da i med de få km kan komme til at sidde billigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-05-2012 kl. 08:11

Det må være uden afgift, når den står over 100k billigere end andre. Og så er det en diesel, hvilket i IKKE skal have

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-05-2012 kl. 10:40

Som en anden skriver så synes jeg også at i skal gå ud og kigge lidt og så finde ud af hvilken størrelse bil/hvilket budget i egentlig kigger efter. Så længe du kigger i alle retninger samtidig er det temmelig uoverskueligt.

Nogen mener at det er meget bedre at køre i en stor bil (som evt. er halvgammel) frem for en mindre nyere bil, uanset om man har brug for pladsen (så for et stykke tid siden en herinde der skrev at "der var lidt mere mand over det" når man kørte i en stor bil). Så det må du overveje, hvad du mener om.

Personligt ville jeg ikke være i tvivl i din situation. Medmindre du selv kan reparere bilen/kender nogen der vil hjælpe dig gratis/billigt, ville jeg gå efter en mindre/nyere bil.

En 10 år gammel slæde er et sats rent mekanisk: er du heldig kan du køre rigtig billigt i nogle år, er du uheldig kan det blive rigtig dyrt/besværligt, især hvis du ikke kan reparere noget selv.
Jeg ville gå efter den nyere bil. Find en mindre bil der er et par år gammel (Corsa, Fiesta, Polo, Fabia, 2, Yaris eller lignende) så har den taget det første store værditab, men er stadig i fin stand.
Der er også sket en del med sikkerhed/komfort i de seneste år, så vil mene at du er bedre kørende i en nyere mindre bil. Man kan i øvrigt sagtens være i de mindre biler selvom i er "forholdsvis høje".

Som sagt er det baseret på at du ikke selv kan reparere. Hvis du selv kan reparere bilen, ville jeg måske overveje den gamle/billige bil, hvis økonomien er en prioritet. Men i sidste ende mener jeg at du bliver bedst kørende med en mindre/nyere.

Men det er som sædvanlig en smagssag, så kun dig der kan vælge....

Dette indlæg blev 12-05-2012 11:16 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

14-05-2012 kl. 13:36

hvad med en Hyundai Elantra, Nissan Primera eller en Mitbishi Carisma hvis du altså vil bruge lidt flere penge?

Elantra http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/elantra/20-gls-air/967230

Carisma http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/carisma/16-iq/1130175 den er bygget i Holland så den er hvis bedre rustbeskyttet fra fabrikken end Elantraen
jeg er dog ikke helt sikker på dette

Primera http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/primera/18-acenta/1166121 den er kædetrukken så ingen dyre tandremsskift og er bygget i England og er bedre rustbeskyttet fra fabrikken end Elantraen formoder jeg men er ikke helt sikker

husk derudover at der SKAL være

fuld servicebog få evt bilen leveret med frisk service med underskrift og stempel i servicebogen

bilen skal være supplerende antirustbeskyttet bare for en sikkerheds skyld evt leveret med frisk antirustbeskyttelse

ingen røg/dyr

at bilen kan leveres nysynet hvis der er under et år til syn

evt få ejere

til sidst et godt råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter først kommende kvarter så behøver du ikke at bøvle med p skiven jeg har været yderst tilfreds med at have P Watch i to biler nu jeg kan ikke have en bil uden P Watch

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg