Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2012 kl. 17:34

208 er noget mindre end hhv. Ceed og i30, så det skal i huske at have mente.

Mht. diesel eller benzin afhænger det 100 % af kørselsmønster, så kører i mange korte ture og meget bykørsel er det en benzin'er, og er det for det meste ture over 35-40 km er det en diesel.

Den nye i30 er rigtig lækker, med flot design og fornuftig udstyr til prisen. Den gamle Ceed er ved at være en aldrende sag, og når der kommer en ny model på markedet vil brugtpriserne falde. Men et afslag på 35k er ikke at kimse af, så jeg ville nok tage ud og prøve begge, og se hvilken jeg befinder mig bedst i.

Men personligt ville jeg nok vente og se hvordan den nye Ceed kører, da den ser meget spændende ud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-05-2012 kl. 22:19

Personligt ville jeg gå efter den nye model (medmindre den af en eller anden årsag skuffede mig).
De analyser jeg har set siger oftest at økonomien er stort set ens på ny/gammel model. Du kan købe den gamle lidt billigere, til gengæld skal man som regel regne med højere afskrivning på den.

Som regel er den nyere model forbedret bedre sikkerhed, bedre komfort, mere lækker interiør etc.
Jeg ville som sagt hælde mod den nyeste model og ihvertfald helt klart prøve den, inden beslutningen tages.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg