Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-05-2012 kl. 22:55

Den gamle Berlingo ville jeg helt klart droppe - den larmer, kører elendigt, og så er street-creed i den lige med 0.

Den nye er langt bedere, og har oceaner af plads, men den føles stadig ikke helt så sprød og velkørende som en Zafira. Zafira'en har ikke så meget plads, men den føles meget mere som en personbil, og ikke som en kassevogn.

Hvad er jeres kørselsforbrug, siden diesel er til overvejelse? I skal helst over de 30000 km og fortrinvis lange ture hver gang.

Men af de to ville jeg til enhver tid vælge Zafira'en, og Berlingo'en hvis man mangler pladsen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-05-2012 kl. 10:25

Hej Michael.

Ja, Berlingo kører fint, og som du selv har "luret", så får man simpelthen mere bil for pengene når man vælger Berlingo frem for Zafira.
Jeg har selv haft en Berlingo i flere år, og skydedørene er simpelthen en stor fornøjelse i hverdagen, ligessom bagagerummet kan sluge en hel barnevogn uden at den bliver slået sammen.

Det skal da også lige bemærkes at jeg kørte 22.000km årligt i en 1,6 HDi og den havde kørt 186.000 km da jeg solgte den, og det endda uden at den "sprang i luften" eller andre forfærdeligheder :-).

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2012 kl. 11:41

H P skrev:
Hej Michael.

Ja, Berlingo kører fint, og som du selv har "luret", så får man simpelthen mere bil for pengene når man vælger Berlingo frem for Zafira.
Jeg har selv haft en Berlingo i flere år, og skydedørene er simpelthen en stor fornøjelse i hverdagen, ligessom bagagerummet kan sluge en hel barnevogn uden at den bliver slået sammen.

Det skal da også lige bemærkes at jeg kørte 22.000km årligt i en 1,6 HDi og den havde kørt 186.000 km da jeg solgte den, og det endda uden at den "sprang i luften" eller andre forfærdeligheder :-).

Er den gamle Berlingo ikke også uden DPF? Den vil være længere om at sode til uden, men helt klart ville jeg undgå diesel hvis man køre småture.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-05-2012 kl. 12:47

har i tænkt på en Mazda 5? virkelig praktisk bil med to skydedøre og så er Mazda også bedre kvalitet end de franske biler

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/5/20-touring/1148789 er den for stor?

en diesel http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/5/20-de-143-sport/1078191den har 6 gear

husk dog ALTID at der SKAL

være fuld servicebog det skal der ikke gåes på kompromis med i denne her prisklasse overhovedet servicebogen skal være fuldt udfyldt

skal være undervognsbehandlet japanerne er ikke specielt gode til at antirustbeskytte biler til vores klime få den evt leveret med en frisk undervognsbehandling

ingen røg/dyr

lavt km tal

A/C muligvis klimaanlæg

få bilen leveret nysynet hvis den enten står for at skal til syn eller synshistorien ikke kendes

til sidst et råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der stiller efter førstkommende kvarter når du parkerer det er billigt ekstraudstyr jeg har været mere end tilfreds med i to biler nu jeg kan ikke have en bil uden P Watch i dag prøv at se om i kan få det med i prisen

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2012 kl. 14:18

Henrik S skrev:
Hold dig langt væk fra sådan en Mazda i den pris klasse, den kan være en tikkende

rust bunke.

Ahr, sådan hænger det vidst ikke sammen længere. Giv den en gang supplerende rustbeskyttelse, så er man sikkert kørende.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

07-05-2012 kl. 16:15

C S skrev:

Ahr, sådan hænger det vidst ikke sammen længere. Giv den en gang supplerende rustbeskyttelse, så er man sikkert kørende.

Tja, min tidligere Mazda 5 fik skiftet nogle vinduesrammer allerede efter 13 måneder pga rust.
Det skete selvfølgelig på garantien, men er alligevel for ringe.

Generelt var det en kvalitetsmæssig elendig bil.
Utroligt mange værkstedsbesøg, udskiftning af mange sliddele som hjullejer, støddæmpere, hjulophæng allerede efter ca 60.000 km, en lak så tynd at man kunne tælle nye ridser efter hvert besøg i vaskehallen, og jeg kunne blive ved.

Alt i alt den ringeste bil, som jeg nogensinde har "ejet" - tæt forfulgt af min tidligere Mazda 5 (begge firmabiler) og min private Mazda 626, som jeg ejede for mange år siden.
Konklusion: Aldrig mere Mazda.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-05-2012 kl. 20:56

Søren H. skrev:
Tja, min tidligere Mazda 5 fik skiftet nogle vinduesrammer allerede efter 13 måneder pga rust.
Det skete selvfølgelig på garantien, men er alligevel for ringe.

Generelt var det en kvalitetsmæssig elendig bil.
Utroligt mange værkstedsbesøg, udskiftning af mange sliddele som hjullejer, støddæmpere, hjulophæng allerede efter ca 60.000 km, en lak så tynd at man kunne tælle nye ridser efter hvert besøg i vaskehallen, og jeg kunne blive ved.

Alt i alt den ringeste bil, som jeg nogensinde har "ejet" - tæt forfulgt af min tidligere Mazda 5 (begge firmabiler) og min private Mazda 626, som jeg ejede for mange år siden.
Konklusion: Aldrig mere Mazda.

en ting jeg glemte er at Mazda Danmark kræver at den skal være antirustbehandlet via en forhandler ellers bortfalder rustgarantien der hvist er på 12 år

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-05-2012 kl. 23:46

Rune Tillark skrev:
Hvad med en Skoda Roomster? Den er en anelse pænere end Berlingo og kan findes til en forholdsvis fornuftig pris - dog uden deres nyudviklede motorer. Vi overvejer kraftigt den bil især pga. mulighederne for at rykke bagsæderne og tage dem nemt ud og ind mv.

Skoda Roomster er da grimmere end Berlingo/Partner/Kangoo og tildels VW Caddy men der er smag og behag jo forskelligt