Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2012 kl. 08:25

Eller du kan hæve budgettet til 100000 og få lidt mere udstyr med i fx en Spark, Picanto osv. Med det kørselsforbrug gør det ikke den store forskel på om det er benzin eller diesel, så du kan trygt vælge en af mikro-bilerne

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

04-05-2012 kl. 11:14

Hvis 80% af tiden skal bruges på en motorvej, så ville jeg ikke væge C1 eller Aygo. De er for små, for vindfølsomme og for langsomme. Vi købte en brugt Hyundai I20 1,4 crdi til min kæreste til vistnok tkr. 130 - 1 år gammel. Fin bil med bedre motorkraft, udstyr og komfort end C1 m.m. Den har også 5 års garanti..

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2012 kl. 17:36

Det bliver små 25000 km om året hvis jeg ikke regner helt galt, og hvis man tager merprisen for diesel fremfor benzin, og husker på det at en dieselbil skal køre 20-25 minutter før den er gennemvarm (Noget længere end en benziner), vil en økonomisk benzin'er og diesel næsten køre lige langt pr. liter brændstof, at du er i en slags "gråzone", hvor både diesel og benzin er en mulighed at vælge.

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2012 kl. 20:25

Fatih A skrev:
Hvorfor køber du ikke en BMW 320d.. ved godt den bliver gammel til det prisleje du ønsker, men den kører 17,5 km/l blandet kørsel.

De små biler som aygo, c1 mm. de kører altså ikke særlig godt ved 130 km/t. Hvis du kan klare at kører 110 km/t så de fine, men ellers så tror jeg (af egen erfaring) at en 1.8-2.0d simpelthen vil kører bedre på literen end de små 1.0 biler. (:

Men forsikring, ejerafgift og service vil alt andet lige være højere.

Hvis jeg er helt væk, så må I gerne rette mig. (:

Hvorfor bruge mange flere penge på sådan en gammel pizza-taxa, når man bare kan sætte farten ned til 110? Nu siger du selv "hvis man kan klare at køre 110", og der et altså ikke den store forskel. Du kommer kun 2 minutter hurtigere frem, men kører kun 14-15 på literen, istedet for 24-25. Så hellere spare 10 minutter på at tanke og køre hjemmefra lidt før...