Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2012 kl. 16:54

Fordelen ved en demobiliser er selvfølgelig stort prisnedslag, så videresalgsprisen vil være det samme, som hvis den var købt ny. Mht. forsikring kommer du til at stå som 2. ejer af bilen, og så mener jeg det er således at du ved en evt totalskadning indenfor de første par år får en brugt bil tilsvarende, istedet for en ny.

Nu har en demobil været i manges hænder, og har i bilens første, og vigtigste, kilometer sikkert været kørt hårdt med kold motor. Så få evt første service eller vinterdæk med gratis.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

28-04-2012 kl. 21:53

Det er da noget vrøvl, at gensalgsprisen bliver mindre, hvorfor skulle den da det?
Jeg købte en demo for 7 årsiden 4.500 km, og den kører efter 140.000 km. stadig fint - 307 2.0 HDI.
En demo behøver bestemt ikke at være kørt af mange og mishandlet - det er vist noget ammestuesnak

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

28-04-2012 kl. 22:38

Som Michael skriver kan det ikke altid svarre sig at købe en demobil. Ofte kan man handle sig til næsten samme rabat og få bilen præcis som man ønsker mht. farve og udstyr.

Prisen på den bil du skal have skal i hvert fald undersøges nøje før du køber en demobil. Det med forsikringen ikke udbetaler for en ny bil ved totalskade kan jeg ikke se problemet i, du får jo det en tilsvarende bil koster.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-04-2012 kl. 08:36

Enig med Niels, du skal dog være opmærksom på at garantien starten ved 1. Indregisteringsdato, så du mister en del af nyvognsgarantien.