Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
26-04-2012 kl. 22:20
Picanto er i min optik den mest velkørende bil af de to. UP!'s sæder er ikke specielt gode hvis man er høj og har lange ben, og nakkestøtten kan ikke justeres. Gearkassen og koblingen er ret slasket, men motoren trækker overraskende godt. Ret overvurderet efter min mening, men nu er jeg heller ikke den store fan af UP! Og så dækker dens gardinairbags ikke bagsædepassagerne, hvilket den gør i Picanto
Navigationsanlægget i UP! er helt klart lækkert, men stemmestyringen der ikke fungerer helt 100 % og den lidt spartanske montering trækker lidt ned.
Picanto's sæder støtter noget bedre, og så føles den mere fast, hvilket jeg godt kan lide. Udseensmæssigt er det lidt hip som hap - de er begge to pæne indendørs, og tingene sidder hvor man regner med de gør.
Picanto er nok den mest veludstyrede af de to, men grundet logoet vil VW'ern sikkert holde prisen bedst. Varme i rattet er bl.a. lækkert i Picanto.
Mange vil sikkert tro at UP!'en er bedre kvalitet end andre biler i klassen, men Picanto er fuldt ud lige så god som UP!. Hvis det skal være VAG kunne en Mii eller Citigo være et bud, da det er samme bil til billigere penge. Dog er imaget i Skoda og Seat ikke på højde med VW, hvis man går op i den slags.
Så Picanto'en er mit bud, og den er simpelthen bare hammer flot i brun med chrom-håndtag.
Dette indlæg blev 26-04-2012 22:34 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
26-04-2012 kl. 22:23
Dette indlæg blev 26-04-2012 22:24 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
26-04-2012 kl. 22:32
Med et så lille kørselsbehov, hvor brændstoføkonmien betyder mindre, havde jeg nok valgt en "rigtig" bil med lidt mere plads og køreglæde.
Kristian K.
bruger siden
11-04-2011
27-04-2012 kl. 10:28
Jeg har kørt dem begge. De kører begge rigtig FINT sammenlignet med f.eks. trillingerne - og dét er ingen kritik af dém - jeg ejer selv en Peugeot 107-)
Men taler vi KØREGLÆDE i klassen ville jeg bestemt også overveje en Mazda 2 - selv med mindste motor og med GO-udstyr, så er dén SJOV og ikke mindst velkørende.
Derudover har Mazda2 efter min mening klassens bedste, mest præcise gearkasse.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
27-04-2012 kl. 13:45
Begge 2 biler der er kendt for at køre godt, og uden tvivl bedre end alle micro-bilerne.
Og så har de smidt det første værditab.
Uanset om du vælger UP eller Picanto i topudstyrversioner fra ny, vil du komme til at tabe meget i værdi de 3-4 første år. Især når der nu er priskrig i den bilklasse. Og hvis du køber en version til ca 130 k, vil de tabe ekstra meget, da mange vil tænke. Jeg kan få en spritny til 80-90.000 kr, og derfor vil du tabe meget.
Men hvis det er en bil i vil beholde længe, så er det jo ligemeget.
Men jeg ville i hvert fald hellere vælge klassen over som f.eks fiesta eller swift... De kører langt bedre.
I øvrigt, hvis du er mest hooked på en Up, så vælg en Seat Mii i stedet for. Bedre valg pga lavere, pris, bedre forhold på værkstedet, og kortere leveringstid.