Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 22:20

Nu har jeg kørt knap 4000 km i udlandet i en High UP! som lånebil i forbindelse med arbejde, og ligeså i Picanto.

Picanto er i min optik den mest velkørende bil af de to. UP!'s sæder er ikke specielt gode hvis man er høj og har lange ben, og nakkestøtten kan ikke justeres. Gearkassen og koblingen er ret slasket, men motoren trækker overraskende godt. Ret overvurderet efter min mening, men nu er jeg heller ikke den store fan af UP! Og så dækker dens gardinairbags ikke bagsædepassagerne, hvilket den gør i Picanto

Navigationsanlægget i UP! er helt klart lækkert, men stemmestyringen der ikke fungerer helt 100 % og den lidt spartanske montering trækker lidt ned.

Picanto's sæder støtter noget bedre, og så føles den mere fast, hvilket jeg godt kan lide. Udseensmæssigt er det lidt hip som hap - de er begge to pæne indendørs, og tingene sidder hvor man regner med de gør.

Picanto er nok den mest veludstyrede af de to, men grundet logoet vil VW'ern sikkert holde prisen bedst. Varme i rattet er bl.a. lækkert i Picanto.

Mange vil sikkert tro at UP!'en er bedre kvalitet end andre biler i klassen, men Picanto er fuldt ud lige så god som UP!. Hvis det skal være VAG kunne en Mii eller Citigo være et bud, da det er samme bil til billigere penge. Dog er imaget i Skoda og Seat ikke på højde med VW, hvis man går op i den slags.

Så Picanto'en er mit bud, og den er simpelthen bare hammer flot i brun med chrom-håndtag.

Dette indlæg blev 26-04-2012 22:34 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 22:23

Dette indlæg blev 26-04-2012 22:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 22:32

Bilmagsinet har lige testet bla Picanto og UP mod hinanden og er et langt stykke hen ad vejen enig med CS, men ender alligevel med at kåre UP'en som vinder. Konkluderer dog at den langtfra ligger afstand til konkurrenterne.
Med et så lille kørselsbehov, hvor brændstoføkonmien betyder mindre, havde jeg nok valgt en "rigtig" bil med lidt mere plads og køreglæde.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

27-04-2012 kl. 10:28

Jeg er enig i, at det ikke er en optimal løsning at vælge hverken UP! eller Picanto med topudstyr ifht. de købskriterier som du opstiller.


Jeg har kørt dem begge. De kører begge rigtig FINT sammenlignet med f.eks. trillingerne - og dét er ingen kritik af dém - jeg ejer selv en Peugeot 107-)


Men taler vi KØREGLÆDE i klassen ville jeg bestemt også overveje en Mazda 2 - selv med mindste motor og med GO-udstyr, så er dén SJOV og ikke mindst velkørende.


Derudover har Mazda2 efter min mening klassens bedste, mest præcise gearkasse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-04-2012 kl. 13:45

Lettere brugt Ford Fiesta eller Suzuki Swift ville jeg nok hellere kigge efter.
Begge 2 biler der er kendt for at køre godt, og uden tvivl bedre end alle micro-bilerne.
Og så har de smidt det første værditab.

Uanset om du vælger UP eller Picanto i topudstyrversioner fra ny, vil du komme til at tabe meget i værdi de 3-4 første år. Især når der nu er priskrig i den bilklasse. Og hvis du køber en version til ca 130 k, vil de tabe ekstra meget, da mange vil tænke. Jeg kan få en spritny til 80-90.000 kr, og derfor vil du tabe meget.
Men hvis det er en bil i vil beholde længe, så er det jo ligemeget.
Men jeg ville i hvert fald hellere vælge klassen over som f.eks fiesta eller swift... De kører langt bedre.

I øvrigt, hvis du er mest hooked på en Up, så vælg en Seat Mii i stedet for. Bedre valg pga lavere, pris, bedre forhold på værkstedet, og kortere leveringstid.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg