Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 19:25

Jeg fornemmer at du er til det finere og der er Ford S-max et godt bud evt. en Galaxy kunne vøre et godt bud, men en rigtig god og driftsikker MPV er som KS skriver, en Ranault Grand Scenic med den nye diesel motor :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2012 kl. 21:20

Hvad er kørselsbehovet siden diesel er i spil? CX5 og S-Max er spændende bud, og de mest velkørende i klassen. Touran er en halvgammel konstruktion efterhånden, og døjer en del med rust, som VW vidst er ved at udbedre, ikke de mest stabile benzin/dieselmotorer, og så syntes jeg hurtigt de kommer til at virke slidte i plastikken.

Men husk nu at den ikke kører længere, end hvad personen bag rattet får den til, og at de grundet størrelse og vægt er MEGET tørstige over 110.

God jagt :-)

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2012 kl. 13:27

Det vil sige at vi alle lige har spildt vores tid på at hjælpe dig med at finde en MVP som din overskrift jo lægger op til, få så bagefter at finde ud af at du ikke ønsker noget som minder om en minibus ? som de fleste MPV`er bestemt ikke gør.

Det er ikke særlig god stil.

Men god weekend og held og lykke med bilkøbet.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

27-04-2012 kl. 14:33

Bilkøb er 80% følelser og 20% fornuft.
De listede forslag er gode, prøv bilerne, det er her man flytter sine holdninger....

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2012 kl. 15:46

I min verden kan man altså ikke sammenligne en Mercedes B klasse med en Ford S-max, det er 2 forskellige bilerklasser.

Så skal du ud og prøvekøre rigtig mange forskellige biltyper hvis du er i tvivl om hvilken du gerne vil have.

Er det en MVP eller en st.car eller en helt 3. du ønsker ?

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2012 kl. 21:37

Emil Nielsen skrev:
du kunne kigge på dem her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-trend-stcar/1051914

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/insignia/20-cdti-160-cosmo-st-eco/977102

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/16-tdi-105-ambition-greenline/1151534

Lækker SuperB, bare en skam den er med den slatne 1,6 TDI til den størrelse. Der må Insignia være det bedste bud af de tre.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

28-04-2012 kl. 01:17

Sidder nogle af dine børn i Autostol? Og hvor gamle er de?

Kig evt også efter den nye Opel Zafira. Den kommer nok snart under de 300 K med en ordentlig dieselmotor.

Ellers vil jeg give de andre ret. Ford S-max er en suveræn bil, der er kongen i sin klasse. Den er ekstremt praktisk. Der er MASSER af plads i bilen. Og så kører den hamrende godt, og fås med nogle rigtigt fine dieselmaskiner.

Mercedes B-klasse er en mindre mpv som skal sammenlignes med Ford C-max, Seat Altea. Der er ikke synderligt god plads på bagsædet, og slet ikke hvis der skal være f.eks. 2 autostole. Men B-klassen ser virkelig lækker ud, det må jeg give den.

Men hvis du stadig ikke finder MPV-modellerne passende, så kig efter noget st.car. som f.eks Ford Mondeo, Skoda Superb, VW Passat. Toyota Avensis. Alle fire med ret god plads i kabinen og i bagagerummet.