Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2012 kl. 20:12

Jeg ville vælge BMW'en hvis du er interesseret i en lækker langturscruiser, og Porsche hvis du vil give den nogle tæske på banen. Det er begge to tyske kvalitetsprodukter, så holdbarheden skulle være i orden, men jeg ville nok vælge BMW'en da den er den nyeste, pæneste og så syntes jeg ikke man ser så mange af dem som Porsche.

Ellers ville jeg give lidt ekstra og få en 911, for som Clarkson så tit har sagt "Man køber kun en Boxter fordi man ikke har råd til en 911" ;-)

Men god jagt - det er et spændende projekt, der uanset hvad, ikke bliver billigt!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2012 kl. 20:32

Jeg tror faktisk at delene til Porsche er billigere, da der kører mange af dem og den er en del af VAG-familien. Så dele til Z4'ern er nok noget dyrere, men hvis det eksemplar du finder har fået skiftet bremser, stort service osv., burde der ikke komme større udgifter de næste mange år. Porschen er jo også ved at have en alder hvor mange dele skal udskiftes, så de næste par år vil BMW'en være den billigste at eje.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

24-04-2012 kl. 21:31

Porsche har aldig været en del af VAG gruppen, og reservedele er relativt dyre. BMW'en kender jeg ikke rigtig men den har ry for at være mere cruiser end sporty.

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2012 kl. 21:35

Lars Olsen skrev:
Porsche har aldig været en del af VAG gruppen, og reservedele er relativt dyre. BMW'en kender jeg ikke rigtig men den har ry for at være mere cruiser end sporty.

Uha, den var sgu godt nok krads 'Porsche har aldrig været en del af VAG-gruppen' Du skal vidst læse lidt op på lektien, her er lidt litteratur, så du kan få den elementær lærdom på plads: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Dette indlæg blev 24-04-2012 21:40 redigeret af dets forfatter.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

24-04-2012 kl. 21:50

Frank nørgaard skrev:
hej, er der nogen der har en mening om hvad der er det bedste køb. Hvilken bil holder prisen bedst. Jeg
sammenligner i øjeblikket en Porsche boxster fra 97-99 model 2.5 og en BMW z4 2.2 V5 fra 2005. Jeg skal ca give det samme for dem omkring 230.000 kr. På den ene side har det altid været min drøm at eje en Porsche, fed historie etc. På den anden side er Z4 er flot og efter min mening en moderne bil.

Jeg er rimelig i tvivl.

mvh

F

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2012 kl. 22:01

Denne test fra Fifth Gear gør måske ikke forvirringen mindre, men her kommer den da :-)

http://www.youtube.com/watch?v=jU7-JF7Awfg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-04-2012 kl. 22:20

bmw z4 er lækker. super flot designet. række seks motor. baghjulstræk. lav og velkørende. porsche boxster har meget meget mere prestige. centermotor og baghjulstræk. kan du finde en boxster i topstand med servicebog og måske med 2,7 liters motor så ville jeg til hver en tid vælge sådan en. hvad tror du pigerne kigger længst efter bmw eller porsche ???

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

24-04-2012 kl. 23:17

Frank nørgaard skrev:
Ja, det er sjovt . Har også hørt den, men hvor tit ser man egentlig en tøs i egen bil med godt 200 HK og V6 i dk med de afgifter vi har ?. Så er Z4 vel egentlig også en tøse bil, og sådan kan vi vel egentlig blive ved :-)

enig frank.. tror det bunder i lidt jantelov. bitre kommentarer fra mænd der kører i røvsyg familieslæde til hverdag. hverken boxster eller z4 har dog v6 motor, men derimod række motor og boxer motor. er personligt vild med de mindre frække baghjulstrækkere. slk, z4, mx5, boxster osv.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

25-04-2012 kl. 06:50

Alternativt kunne du kigge på en 911 klassiker/veteran. En 911 2,7 med targa tag er simpelthen så flot og velkørende. Den drejer ligeså mange (eller flere) hoveder end de nyere 911'ere. En renoveret i god stand koster lige under 200.000. Forsikring og vægtafgift er næsten gratis på en veteran. Køreglæden er i top. Hørte en med rustfri gennemgående udstødning og den lød som en drøm : )

Christian Toldbod Trinderup

Christian Toldbod Trinderup
bruger siden
31-03-2005

25-04-2012 kl. 11:51

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

25-04-2012 kl. 14:17

Frank nørgaard skrev:
hej, er der nogen der har en mening om hvad der er det bedste køb. Hvilken bil holder prisen bedst. Jeg
sammenligner i øjeblikket en Porsche boxster fra 97-99 model 2.5 og en BMW z4 2.2 V5 fra 2005. Jeg skal ca give det samme for dem omkring 230.000 kr. På den ene side har det altid været min drøm at eje en Porsche, fed historie etc. På den anden side er Z4 er flot og efter min mening en moderne bil.

Jeg er rimelig i tvivl.

mvh

F

Nyeste nummer af BilEkspressen (MAJ 2012 med gul porsche på forsiden) har en fin brugtbilguide til Boxster. De anbefaler en Boxster S 3,2 med 254hk, da 2,7 (220hk) og specielt 2,5 (202hk) mangler kræfter. Desuden bør den være med manuel gearkasse.

Bilen er mekanisk robust og godt rustbeskyttet, men vandpumpe og køler er sårbare, da Boxster var (blandt de?) den første vandkølede motor. Desuden bør koblingen tjekkes. Reservedele er dyre. En udmærket investering og samlerobjekt, hvis den står så orignalt som muligt, så ikke noget med uoriginale sænkninger eller fælge.

Hvis den ikke kører perfekt, er der noget i vejen, er deres konklusion.

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2012 kl. 07:52

Tillykke med den, og så er det den helt rigtige motor til den bil :-)