Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-04-2012 kl. 21:48
Jeg har netop i dag kørt i en topudstyret Superb.
Hold da fast hvor er det en lækker bil.
Hvis jeg på et tidspunkt skal af med firmabilen og selv til at investere igen, så bliver det højst sandsynligt i en Superb.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-04-2012 kl. 09:11
Det klogeste valg vil være en Superb. Det er en bedre bil end Passat. Den er langt mere praktisk, og så koster den ikke lige så meget.
Du kan sige til konen at hun kan bruge det i sparer ved at købe Superb på at købe sko og tasker... Så skal du bare se løjer...hehe.
Selvfølgelig giver det mere respekt på Villavejen at der holder 2 audi´er i indkørslen, det er klart. Men i kommer også til at betale mange penge for de 4 ringe. Det skal man huske.
Af de 3 nævnte ville min liste se sådan her ud hvis hjertet skal vælge
1. Audi A6.
2. Skoda Superb
3. VW Passat
Og hvis hjernen bestemmer.
1. Superb
2. Passat
3. A6.
Dog ville jeg nok også lige kaste et blik efter en Mondeo st.car eller Opel Insignia.
Dette indlæg blev 24-04-2012 09:16 redigeret af dets forfatter.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
24-04-2012 kl. 09:19
Jeg forstår dit dillemma, men helt ærligt, alle de biler du nævner er jo fremragende, så det eneste rigtige svar er at du skal købe den DU synes bedst om. Jeg gad i hvert fald ikke køre rundt i en bil som var valgt ud fra hvad andre synes....
Profil slettet
24-04-2012 kl. 10:20
Superb er som st. Car nok noget af det største man kan opdrive, så det er helt klart værd at tage med. Der er samme kvalitet på tværs af alle VAG-produkterne, så det handler kun om hvor "mærke-snobbet" man er.
bruger siden
11-12-2004
24-04-2012 kl. 11:53
Tjaa der kan man se hvor forskellig smag er. Personligt synes jeg ganske godt om Superb, og ville bestemt ikke være ked af at eje sådan en. Synes nu at jeg vil kalde Superb pæn og stilren uden at blive for kedelig., i modsætning til Passat. Den skriger efter et modelskifte (ALtså et rigtigt modelskifte)
Kabinen er jo mere elle rmindre Copy/paste fra Passat.
bruger siden
11-12-2004
24-04-2012 kl. 11:56
Den nye Volvo I40 er "kun" en 5-dørs hatchback a´la A3 sportsback og BMW 1 serie 5-dørs. Så pladsmæssigt falder den den landt under de andre der har været nævnt.
Men for pokker hvor du ret mht lækkerheden... Den ser monsterlækker ud... Og skal nok blive et hit...
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
24-04-2012 kl. 12:52
Martin Nielsen skrev:
C S:
Den nye Volvo I40 er "kun" en 5-dørs hatchback a´la A3 sportsback og BMW 1 serie 5-dørs. Så pladsmæssigt falder den den landt under de andre der har været nævnt.
Men for pokker hvor du ret mht lækkerheden... Den ser monsterlækker ud... Og skal nok blive et hit...
Den hedder så Volvo V40 - og ER monsterlækker, men ikke særlig stor.
I40 er derimod en Hyundai, fuldstor stationcar, men såvidt jeg er oplyst er den temmelig dyr på en Hyundai-atypisk måde....
Profil slettet
24-04-2012 kl. 19:55
K S skrev:
Jeg er ked af at rive dig ud af den illusion, som VAG så dygtigt har fået så mange til at hoppe på, men tager du en Audi A1, A3 eller A4 (eller til dels A6), deler den platform og al grundlæggende teknik med de billigere mærker. Jo-da - den har en pænere kabine, er støjdæmpet lidt bedre og kan have en lidt anden opsætning af undervognen, men det ændrer ikke det grundlæggende: At det er samme bil. En "luksusbil" er udviklet fra grunden til netop dette og er ikke blot en "pyntet" hverdagsbil.
Kan man lide designet og kabinen og er villig til at betale for mærket (fremfor indholdet), er det da en fin bil - men kvalitetsmæssigt hverken værre eller bedre end de tilsvarende VW/Skoda/Seat.
Hørt! Endelig en mere der har set lyset!
T i
bruger siden
17-06-2006
24-04-2012 kl. 20:52
K S skrev:
Jeg er ked af at rive dig ud af den illusion, som VAG så dygtigt har fået så mange til at hoppe på, men tager du en Audi A1, A3 eller A4 (eller til dels A6), deler den platform og al grundlæggende teknik med de billigere mærker. Jo-da - den har en pænere kabine, er støjdæmpet lidt bedre og kan have en lidt anden opsætning af undervognen, men det ændrer ikke det grundlæggende: At det er samme bil. En "luksusbil" er udviklet fra grunden til netop dette og er ikke blot en "pyntet" hverdagsbil.
Kan man lide designet og kabinen og er villig til at betale for mærket (fremfor indholdet), er det da en fin bil - men kvalitetsmæssigt hverken værre eller bedre end de tilsvarende VW/Skoda/Seat.
Mon ikke de fleste godt ved at du har ret.
De dyrere "søster-mærker" bruger måske i enkelte tlfælde lidt mere avanceret teknologi, men generelt er det som du siger: lidt design, lidt ekstra blød plastik i kabinen etc. der er forskellen (men det kan jo også gøre en del for den "lækre fornemmelse")
bruger siden
11-12-2004
24-04-2012 kl. 23:31
Er der forskel på I40 og V40... hmm ja mon ikke...
bruger siden
11-12-2004
26-04-2012 kl. 11:56
Hvis i ikke kører mere og det primært er kortere ture i kører, så skal det være en Benzin. Ingen tvivl om det. 2,0 Tfsi bør være den idelle løsning for jer. 170 hk er måske lige i underkanten. Men til almindeligt brug fungere det okay...
Køb så f.eks. en nyere brugt med et par år på bagen, så kan der spares nogle penge der mht værditab.
Jess: Man kan jo så heldigvis sige at lædersæder i bilen er koldt om vinteren uanset mærke....
h k
bruger siden
28-07-2003
26-04-2012 kl. 14:12
Rune Jensen skrev:
Jeg undres tit over folk siger, at man får "samme bil" når man køber Skoda iforhold til en Audi.
Enten har i slet ikke været ude, at køre i en Audi. ellers så læser i for mange bilblade hvor fagligheden ikke er tilstede. Forskellen er stor og til at mærke på. Kan godt være at "bil kloge" siger at det er samme teknik der ligger i. Men konfigurationen er da fra hver deres verden og afstemt helt forskelligt. Ikke for sjovt at forskellige mærker har hver deres udviklingsafdeling ;)
Så ser man allerede på en Audi, så der ingen grund til at se efter en skoda, kan godt være du kan få en nyere skoda til billigere penge end Audi. Men ikke for sjov at det er Audi der ligger sammen med luksus mærkerne og ikke Skoda. Så lad nu ikke en sælger binde jer en skoda på ærmet med klassiske argumenter omkring de kommer fra samme koncern og derfor er helt ens i teknikken.
Så har i råd, så gå efter Audien. Der er intet at skamme sig over, at man er lidt luksus bevidst.
Lige præcis Rune. Der bliver flere og flere såkaldte eksperter, som bare refererer til noget, de "synes at have læst" eller "mener at have hørt". Jeg har før bedt nogle "eksperter" at komme med link eller anden henvisning til nogle udsagn, som på mig virker søgt eller bare rene gætterier.
Kristian - tag ud og prøv bilerne og vælg den, som DU (og fruen) synes bedst om og som dækker jeres behov. Selv om jeg ikke er bilekspert, blot interesseret i biler, vil jeg mene, at de biler, du spørger til, er gode biler.
Profil slettet
26-04-2012 kl. 14:20
Henning Olesen skrev:
Lige præcis Rune. Der bliver flere og flere såkaldte eksperter, som bare refererer til noget, de "synes at have læst" eller "mener at have hørt". Jeg har før bedt nogle "eksperter" at komme med link eller anden henvisning til nogle udsagn, som på mig virker søgt eller bare rene gætterier.
Kristian - tag ud og prøv bilerne og vælg den, som DU (og fruen) synes bedst om og som dækker jeres behov. Selv om jeg ikke er bilekspert, blot interesseret i biler, vil jeg mene, at de biler, du spørger til, er gode biler.
Tjaah, nu har jeg ejet flere Skoda'er, Audi'er og VW'er, og har familie der har haft utallige Seat'er. Og JA, bilerne er ens, både køremæssigt og rent opbygningsmæssigt. Eneste forskel jeg har kunnet mærke er lidt bedre lyddæmpning og mindre vindstøj i Audi'erne, men det skyldes et lidt andet design udvendigt. Indvendigt er det ren copy + paste. Så nej, der er ikke stor forskel på bilerne, kun designmæssigt og hvilket image de udstråler.
bruger siden
11-12-2004
27-04-2012 kl. 13:57
Som flere allerede har nævnt, så er det designet udvendigt der er største forskel.
Og så fungerer VAG-gruppens marketingsafdeling fantastisk må man sige...
At kunne sælge 4 mærker med stort set samme komponenter, til 4 forskellige prisniveauer er meget imponerende.