Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2012 kl. 17:21

Som jeg har prædiket så mange gange før: biler i den prisklasser er at gamble, og en diesel vil have kørt mange km og være meget slidt. Gå derfor efter hvad der er i bedst stand til prisen, og ikke efter mærke. Jeg vil ikke mene at en FDM attest kan svare sig på så billig en bil, da der vil være skavanker, rust og sikkert også ting der ikke virker.

Forvent heller ikke en bil der kører fantastisk langt på literen, da der er sket meget indenfor moderne motorer de sidste år.

Måske en Golf 2 diesel kan være en ide, den holder for evigt med lidt vand og olie.
Personligt ville jeg smide pengene i udbetaling på en ny bil, og så afdrage. Det er billigere at eje og køre i en ny, for slet ikke at tale om hvor farligt det er at køre i en gammel kasse...

Nu nævner du det med at bilen ikke må have kørt en forfærdelig masse km på kort tid, og der er jeg faktisk uenig. Specielt dieselmotorer har ikke godt af småture, så hvis du køber en 20 år gammel dieselbil der kun har gået 150000, så er den godt sodet til. Og kan blive en bekostelig affære. Men omkring de 30000 om året for en sund motor.

En ny bil fås også med billig forsikring, hvilket er et stort punkt i økonomien for en ny billist.

Dette indlæg blev 20-04-2012 17:30 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

20-04-2012 kl. 17:30

Hvis du skal køre 2 * 60 km dagligt ville jeg da se, om der ikke kunne findes lidt flere penge i budgettet, for en dieselbil til under 30.000 kr vil da nok ikke være den mest stabile bil i verden..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-04-2012 kl. 17:50

Puha puha sikke en opgave du der har sendt os på...


Der vil være mange forskellige meninger omkring de ting du spørger om. Men når du sikkert ikke har haft bil før, syns jeg det kunne være fatalt at købe noget til de penge du omtaler. Du vil få en stor forsikrings post der sikkert hedder 12-20.000 om året som nybillist, plus de evt ting der uundværligt er med en ældre bil. Husk også at en diesel nødvendigvis ikke behøver at være billigere at køre i end benzin. Det tar altså en god halv time for en diesel at blive varm, og og med de 60km hver vej, ja så kan en øko raser da sagtens klare turen med ca 20km/l i snit. Ang det faktum at nybillister stadig kan få billig forsikring på alt imellem 3500 og 5-6000 om året, gør det endnu mere attraktivt at vælge at købe en ny benzin øko raser, her spare du også grøn afgift i forhold til diesel grøn afgift. Mit råd er at du tager tingene grundigt op til overvejelse. For alt koster. Du kan være heldig med en gammel slæde, men det tror vi ikke så meget på. Der er pt masser af tilbud på de nye små biler. det vil du være bedst tjent med. Men det er langt det billigste for dig at købe en lille ny benzin bil ala Citroen C1 eller Toyota aygo, VW UP, Kia picanto. Den nye fiat panda osv. Dette var så "formlen"


Ang finansiering er der et alternativ til forhandlerne, nemlig Sweedbank hvor du kan nøjes med at ligge 10% i udbetaling og ikke 20% som forhandlerne vil have

Dette indlæg blev 20-04-2012 17:53 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-04-2012 kl. 18:01

Hov glemte noget, må være alderen .-)


Altså mange ny billister har ikke lige den der forsikrings post med ind over når de spørger på ældre brugte biler. Faktum er som du kan læse ovenfor, at de penge du skal af med i forsikring til en ældre bil, et rigtigt godt tilskud til den nye bil med masser af sparret penge på forsikring som så går til afdrag. Dette spare mange for ærgelser.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-04-2012 kl. 18:11

Jess Reichstein skrev:
Skynd dig ind til Seat, læg en udbetaling og få en Mii snarest i benzin, da diesel ikke er på markedet.
Men skynd dig inden der er 6 måneders ventetid som på UP.

De er billige og ganske økonomiske selv om det er benzin. Og forhandleren kan helt sikkert lave en forsikring til dig. check evt forhandler hjemmesiden.
Med en forhandler forsikring er det ligeved den er billigere på månedsbasis end en gammel diesel hakker, som skal forsikres og repareres på.

Mii'en skulle helst ikke have nogen rep de første 3-4 år.

Jess



Jeg er helt enig med Jess her. Eks hvis du skal af med et sted imellem 15-20000 årlig i forsikring, kan du sådan set få den nye bil betalt pr mdr de første mange år, så det er ikke en dum ide. Du slipper også for syn af bil de næste 4år, plus ingen nye dæk osv.

Men der er run på disse nye mikro biler, seat mii og skoda citygo er den samme bil som vw up som indtil dato har solgt 5000stk og hvor ventetiden nu er alt mellem 3-6mdr

Dette indlæg blev 20-04-2012 18:23 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2012 kl. 18:27

T Nielsen skrev:


Jeg er helt enig med Jess her. Eks hvis du skal af med et sted imellem 15-20000 årlig i forsikring, kan du sådan set få den nye bil betalt pr mdr de første mange år, så det er ikke en dum ide. Du slipper også for syn af bil de næste 4år, plus ingen nye dæk osv.

Men der er run på disse nye mikro biler, seat mii og skoda citygo er den samme bil som vw up som indtil dato har solgt 5000stk og hvor ventetiden nu er alt mellem 3-6mdr

Eller køb en Spark, I10 eller hvad der ellers er - de kan leveres hurtigt, da jeg ikke er helt vild med kørestilling og drivtøjet i VAG's udgave af en mikrobil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-04-2012 kl. 19:01

hmm halløjsa seat mii til kun 79.900,- syns dette tal kom og popede op i deres reklame. Andre der har set dette..

http://www.bilpress.dk/seat-smider-prisbombe-blandt-minibiler/

Dette indlæg blev 20-04-2012 19:30 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg