Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2012 kl. 12:04

Konen har en 1,6 TDI, men vi har dog ved flere lejligheder fået en 1,2 TSI som lånebil. Motoren er en perle, og har en helt perfekt størrelse til bilen. Turbomotoren trækker godt fra lave omdrejninger, og så er økonomien ok. Ved de 90 km/t på motorvejen ligger den vel i praksis på 22-23.

Jeg er selv knap 2 meter, og jeg befinder mig udemærket bag rattet. Gå mindst efter en Comfortline, da Trendline er for skrabet, og plastikken på instrumentbrætter er af en anden type. Kørekomforten er ok, dog syntes jeg at Rio er bedre, og denne støtter lange ben lidt bedre efter min smag.

Men bilen er lækker, dog syntes jeg personligt den er røv kedelig at se på og befinde sig i, men konen er udemærket tilfreds. Dog ville jeg personligt nå gå efter den nye Ibiza istedet, da den er hammer flot - specielt i grøn. Ellers er den nye Rio også et bud, bare en skam der er lang levering på den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 17:05

peter thomsen skrev:
Hej
Jeg overvejer at købe den nye polo tsi 1.2 90hk comfort line. Den er ikke hjemme som demo model nogen steder, så jeg har prøvekørt fabia med 86hk hvor polo har 90hk. Er der nogen der har gjort nogle positive/negative oplevelser med bilen i den tid de har haft den? Jeg er 190 høj og derfor også lidt i tvivl om den vil blive for ”lille” til mig med tiden. Jeg kører pt. den gamle opel astra model (1997). Jeg har prøvet at sidde i en anden polo (dvs. samme interiør) og synes umiddelbar oplevelsen er positiv. Alle input og meninger vil være værdsat, da jeg synes den reducerede pris er blevet interessant og ikke ser andre køb som både sikrer god benzinøkonomi, køregælde, komfort og holder prisen godt. Jeg har ikke kunne finde brugeres oplevelser af omkostninger til reparationer på den som også vil være meget velkomne...
Peter

Hej Peter.

Ja den reducerede pris på polo gør den særdeles int. Jeg vil også tro du nu får mest glæde mv til prisen. Så hop du blot på en polo.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

13-04-2012 kl. 17:37

Ja prisen er blevet mere spiselig, men med mindre man kan få DK-pakken med som rabat er Ibizaen i mine øjne et bedre køb.
Der får du 105 HK's versionen med mere end highline udstyr for 180000. Kontra 205.000 kr for Polo'en eller 187.000 kr for en Comfortline.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 18:00

Poloen er det bedste køb set ud fra gensalgs værdien. Det kan vist ikke diskuteres sønderligt....medmindre der er mange Ibiza fans .-)

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2012 kl. 18:20

C S skrev:
Det er altid en dårlig idé at købe en vw for du betaler urimeligt meget for mærket.

Køb i stedet en Skoda eller Seat hvor du får det samme for langt færre penge.

Se bort fra de falske indlæg i mit navn.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

13-04-2012 kl. 18:45

At VW har et lavere værditab er en sejlivet myte, selvom det procentvise tab er lille bliver tabet i kr mindst lige så stort på Polo'en når den skal sælges. Det vil næsten altid være den bil med den laveste indkøbspris der har det laveste værditab.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 18:50

muligvis lars, men måske er der større chance for at sælge en polo igen frem for ibizaen. Men dette er blot min mening.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-04-2012 kl. 03:39

Hej igen Peter.

Sidder og kigger lidt priser, men det skal jo også passe til økonomien mv....men ville også være int at vide hvad du evt kunne få tilbudt en 105hk polo Highline til....lidt flere hk og 6gear plus andre gode ting som fuldautomatisk klima osv...Den står til 214,- men prisen kan jo være vejledende ved en af de mange forhandlere. Nogle gange kan man få lidt mere i rabat om du vil, hvis man køber en model med meget udstyr. Men syns du skal ringe lidt rundt og høre hvad de forskellige vil og kan gøre det til i pris...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-04-2012 kl. 04:08

hmm er det mon rigtigt at Ibiza kun har 4 airbags og polo 6, enddog gardin airbags ?

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

14-04-2012 kl. 06:53

I Ibizaen er både sædevarme og klimaanlæg standardstandardudstyr.