Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-04-2012 kl. 14:56

Jamen du har da meget godt fat i det her selv. Og Matiz må du hellere holde dig fra,den er lysår bagefter andre mikro biler. Fiat panda er ikke umulig til de 40,-

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-04-2012 kl. 18:23

Panda vil også være min favorit til den pris. Evt kunne man også kigge efter en Polo i god stand. Den kører også udemærket

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-04-2012 kl. 10:33

Køb en lidt større bil når du skal køre så mange km. En minibil på motorvej er ikke ligefrem det optimale. Husk at små biler slides hurtige op.

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2012 kl. 10:39

Jan Nielsen skrev:
Køb en lidt større bil når du skal køre så mange km. En minibil på motorvej er ikke ligefrem det optimale. Husk at små biler slides hurtige op.

Vås! Der er mange der pendler flere hundrede om dagen i minibiler, og de slides ikke hurtigere eller langsommere end andre. Hos en lokal forhandler har jeg hørt om en der kører til Schewiz flere gang om måneden i en Spark. 110000 km om året over de sidste 2 et halv år. Den har ikke slået en prut forkert, og kun sliddele er skiftet.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 17:09

Jeg vil kraftigt advare dig imod at gøre samme mega dumme fejlkøb som lasse jul. En smart er en døds fælde. 1 person har mistet livet på en villavej med 40km/t hvor en modkørende ramte ham med ca samme km/t. En smart er en no go "bil". Det er ikke en bil. Kun en tåbe frygter ikke havet.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 17:57

Hmm Lasse ikke for at være fræk, men tror du også på nisser....

men du må jo tro på det du tror på. Det er en af de værste mikro biler sammen med chevolet matiz. Men det skal vi da ikke skændes om .-) men du skal nok ikke komme i sammenstød med den i fart eller på motorvejen..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-04-2012 kl. 18:48

Altså lasse....ang diverse test osv kan man ved nær sagt alle test opnå stjerner. Eks den nye vw up som får 5 af dem. hvis du bliver ramt lidt uheldigt fra siden smadre man sikkert hovedet og brækker halsen. Det er ofte marginaler der afgør om man overlever. men når det så er sagt er biler med kun plads til 2 og med meget kort hjulbase noget mere usikker. for den kan vælte langt nemmere end ved de biler der har lidt længere base. det jeg pt ved om smart bilen er at den er ustabil ved eks motorvejs kørsel, hvor der ikke skal meget til at få den ud af balance, og så sker ulykkerne jo også. Der er ikke meget plads i kabinen til at evt frigøre de kræfter der på spild i en evt kolision, det siger sig selv. Hmm jeg kunne jo godt sige at du først skal prøve at kollidere med den, men det vil jeg ligegodt ikke ønske for dig. Flere her på bilbasen har udtalt sig kritisk omkring en smart, og sikkert af gode grunde. Du kan ikke bruge en chrash test til ret meget, når det så kommer til at de stjerner der bliver tildelt i virkeligheden ikke bunder ud i aktiv sikkerhed. At få stjerner for noget så plat som sele husker mv. når og tit hvis karossen alligevel ikke rigtig kan tåle et sammenstød. Den nye vw up ville idag få 3 stjerner istedet for 5, pga af opstrammede regler. Så biler der er testet op til januar 2012, kan ikke rigtigt være med i de nye regel sæt der bliver udstukket på området...Om du syns debatten er saglig eller ej, kan den aktive sikkerhed ikke altid bruges med hensyn til stjerner mv. Der er jo store penge på spil.

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2012 kl. 20:23

Det et nu også den korte akselafstand der gør den ikke skrider ud ;-) Men Smart er faktisk en udemærket bil, jeg syntes bare det er en skam den lider under verdens værste automatgear.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-04-2012 kl. 21:43

C S skrev:

Vås! Der er mange der pendler flere hundrede om dagen i minibiler, og de slides ikke hurtigere eller langsommere end andre. Hos en lokal forhandler har jeg hørt om en der kører til Schewiz flere gang om måneden i en Spark. 110000 km om året over de sidste 2 et halv år. Den har ikke slået en prut forkert, og kun sliddele er skiftet.

Så synes jeg du skulle tage et kig på denne dokumentation

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=247

Tag f.eks 4 år gamle biler. De 4 biler med flest fejl pr 100.000 km er:

Ford Ka 0,78 Nissan Micra 0,81 Kia Picanto 0,84 Suzuki Alto

Tilfældigt? Næppe....

Dette indlæg blev 13-04-2012 21:43 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2012 kl. 21:46

Jan Nielsen skrev:

Så synes jeg du skulle tage et kig på denne dokumentation

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=247

Tag f.eks 4 år gamle biler. De 4 biler med flest fejl pr 100.000 km er:

Ford Ka 0,78 Nissan Micra 0,81 Kia Picanto 0,84 Suzuki Alto

Tilfældigt? Næppe....

Nu er det jo også den "gamle" generation af minibiler. Altså dermed den gamle Alto og Ka, og kvaliteten i de nye er fuldt ud på højde med større biler.........