Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-04-2012 kl. 12:28
I får også nyere bil med færre km på tælleren i en benzin, så jeg ville gå efter en benzin. Selv om i primært kører længere ture, kommer den jo også til at stå meget stille, hvis i ikke kører mere end 8-10.000 km pr år.
Synes faktisk at alle dem du har kig på lyder som fornuftige biler. Men jeg synes alligevel du også lige skulle tage Ford Mondeo og Opel Vectra med i overvejelserne. De er noget større og har som regel mere udstyr, og generelt får du bare ret meget for pengene i de modeller.
Husk at når du vælger Volvo, så betaler man også en del for logoet, dog er Volvo generelt rimeligt driftsikre.
Profil slettet
12-04-2012 kl. 12:35
Jeg har selv en Volvo V50 1,8 benzin årg 2005 og kan kun sige det er en fantastisk bil hvor der er lagt vægt på at komforten er i top, sæderne meget behagelige at sidde i, interiøret er stilfuldt, og når du lukker døren oser det bare af svensk sikkerhed...
Volvo V50 1,8 125 hk benzin køre fint, det er ikke nogen raket, men den er dejlig at køre længerer ture i, jeg er selv knap 190 cm og har ikke plads problemer.
Du kan se bilen på :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/18/1134183/
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
17-04-2012 kl. 12:22
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-04-2012 kl. 14:57
Hmm har kigget lidt på dit indlæg. Der er for mig flere løse ender i det her til at kunne svare jer helt konkret, siger jeg ud fra mange år med forskellige biler økonomi sikkerhed mv.
Er det en bil i skal låne til ? er i nybillister? Hvad med forsikring ? Grøn afgift? jeres økonomi nu og på sigt ?
En bil med 5-6år på bagen bliver gerne lidt træt omkring de 10-12år. Så er det noget af en mundfuld at skulle have den eks i 10år oveni. Der kunne i jo blive udsat for rep på bilen. Nuvel en Volvo er da en dejlig bil, men det koster også. I har flere "problemer" at slås med her, såsom at en af jer føler at eks en oktavia er for stor mv..
For mig at se er i som sådan nybagte forældre endnu, og det koster jo også, så jeg ville nok kigge lidt indad, og måske tænke i andre baner...som noget næsten nyt, med de sidste nye tegnologier på motor siden og sikkerhed. Ikke tænke en 10årig løsning, for der kan ske meget. Jeg kunne blive ved, men mangler fakta. Men som en skriver, nnoget mondeo hvis det skal være brugt og en rimelig årgang, men igen den vil i nok syns er stor...Syns det gælder om at finde et kompromis, men kan være svært. Men man kan i visse tilfælle blive tom på bank bogen af en halv gammel brugt bil. Med de km i køre årligt ville jeg nok finde noget næsten nyt, max et år gammelt, og så om ca 5-6år tage dette op til revision igen. Men vi er jo alle forskellige....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-04-2012 kl. 15:07
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-04-2012 kl. 16:31
Nu kender jeg intet til jeres økonomiske formåen, men ofte er det en god ide at lægge 5-800 mere pr mdr på en bil og så få en noget meget nyerer bil. Hmm jeg syns et eller andet sted i skal have kigget på mulighederne. Jeg kan godt forstå drømmen om denne volvo. men nogle gange kan tingene altså godt skrues sammen så det kan lade sig gøre. Sikkerheds mæssigt har i da fat i det helt rigtige. I dag bliver der lavet mange analyser over biler, økonomi mv. Eksempler man godt kan tage lidt til efterretning er som følger. Man har fundet ud af at hvis man køber en brugt bil til eks 50.000 er det billigere set over bare 4år at købe en ny til 100.000.- der er selvfølgelig altid et men og et hvis. Men alt det med syn , nye bremser, nye dæk, ny udstødning osv, koster altså. En bil på eks 1år gammel, skal man som hovedregel ikke reppe på de første 4-5år. I jeres tilfælle kan jeg kun anbefale benzin motor..
Det med forsikring, og hvis skal betale eks en dyr en. Kan det måske give til en nyere volvo på sigt, hvis forsikring til denne er farvorabel
Dette indlæg blev 17-04-2012 16:32 redigeret af dets forfatter.