Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
11-04-2012 kl. 17:13
Hvis jeg var en ung gut og ved hvad jeg ved idag, så ville jeg til hver en tid købe en ny bil i micro klassen, de er rigtig fede i designet idag og din økonomi bliver ikke overbelastet af dyre rep. på en 15 år gammel udbrændt dyt.
Har du overvejet en Ford Ka ? den er flot og frisk i designet og du får garanti og en billig forsikring og ingen overraskelser iform af dyre rep til ny gearkasse,kobling eller en ny motor.
Hvis du kan, så lån de 90.000 kr ca. til en ny bil, det koster ca. 1000 kr om mdr. i afdrag kun.
Profil slettet
11-04-2012 kl. 17:17
Jeg ville lige læse lidt om Italienske biler inden du køber en. Det kan hurtigt betale sig.
Profil slettet
11-04-2012 kl. 18:03
Profil slettet
11-04-2012 kl. 18:17
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Reg=fc32818
Den har fået ny motor og beskrivelsen af bilen lugter lidt af går den så går den.
Profil slettet
11-04-2012 kl. 18:46
Når det så er sagt, så ville jeg beholde Punto'en, da du har haft den i så kort tid, at det med værditabet ikke vil kunne svare sig. Desuden vil du kunne få en forholdsvis billig forsikringen på den ved fx Gjensidige, hvis du vælger højeste selvrisiko, samt nøjes med ansvar. Så burde den lande på 11-12000 kr. pr. år.
Som en af se andre nævner, så ville en ny bil være en rigtig god ide, da de er smarte, meget billige i forsikring, masser af udstyr, økonomiske og der kommer ingen uforudsete udgifter. Så lig pengene i udbetaling, istedet for at købe en gammel potte der er dyr i forsikring, og mege dyr at holde kørende. Og Alfa er ikke ligefrem kendt for at være verdens mest stabile mærke, og du vil få en latterlig høj forsikringspris - hvilket du også vil få på de gamle pizza-slæder.
Evt noget Ford Ka, Chevrolet Spark, Picanto og I10 kunne være et bud.
Dette indlæg blev 11-04-2012 18:54 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
11-04-2012 kl. 21:54
Det er ulovligt at forsikre bilen i din fars navn, hvis det er dig der er bruger.
DU skal jo også selv optjene noget anciennitet hos forsikringsselskabet, så du med tiden kan blive elitebilist.
Og så er det ikke ligefrem de billigste biler du har kig på, hverken BMW eller Alfa. De er generelt dyre i drift, og du kan sagtens få nogle kedelige overraskelser fra værkstedet. Og i sær med Alfa.
Forsikringen vil formentligt også blive enormt dyr, når du ikke er ældre.
Så hvis du absolut skal have en anden bil, så vælg en af microbilerne, som kan finansieres og forsikres til en fornuftig bil, Og så kan du købe en kvikkere/Sjovere bil når du har nogle års anciennitet.
Men det nemmeste og billigste ville være at beholde din punto....
Profil slettet
12-04-2012 kl. 08:38
Hvad er kørselsbehovet pr. år?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-04-2012 kl. 09:52
Hvis du står som bruger af bilen, så er det også din anciennitet der beregnes ud fra. Dvs mega-dyr.
Det er de færreste forsikringsselskaber der vil forsikre en 19-årig i en sjov bil som Alfa eller BMW til en lav pris. For chancerne for at du smadrer et eller andet er meget store...
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
16-04-2012 kl. 12:48
jeg vil nok gå efter en af de mere kedelige biler f.eks. en Toyota Avensis eller en Volvo S40/V40 (hvis du vil have en st car - V40 er en st car)
S40 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/s40/20-business/761018 undgå turbo modeller de kan være dyre at forsikre
V40 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/18-jubilaeum/1150689 den såkaldte jubilæums model
Avensis http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-terra/1143496 tjek om motoren er skiftet 1,8 VVT-I motoren havde en fabriksfejl der gjorde at den spildte olie fra motorblokken DETTE ER VIGTIGT denne motor er i øvrigt kædetrukken så du slipper for dyre tandremsskift
jeg har selv en Avensis 1,8 godtnok ikke med VVT-I motor den er billig at forsikre jeg er 26 år og giver lige omkring 6000 i årlig forsikring for min Avensis
husk dog også ALTID at der er følgende
servicebogen er O.K. udfyldt tjek dette som det første inden du handler SERVICEBOGEN SKAL VÆRE DER og være nogenlunde udfyldt helst fuldt udfyldt
bilen er undervognsbehandlet få evt. bilen leveret frisk undervognsbehandlet og det skal være med i prisen
ingen røg/ dyr rygerbiler er det værste hvis man er ikke ryger og bilen vil også være sværere at komme af med igen hvis der er tale om en rygerbil
om bilen er synet for nyligt få evt leveret bilen nysynet TJEK SYNSRAPPORTEN
tjek hvornår tandremmen er skiftet få evt leveret bilen med tandremsservice og kræv at få dette skrevet i servicebogen
om bilen har A/C/klima anlæg dette synes jeg bør være et krav i en bil i denne størrelse og i denne prisklasse
til sidst et godt råd køb et såkaldt P Watch med dette koster normalt mellem 500 og 1000 kr ekstra det er en elektronisk p skive den spare dig for at stille på p skiven prøv evt at få dette med i pripsen på bilen jeg har haft P Watch i 2 biler nu og har været mere end tilfreds med detjeg skal ALDRIG have en bil uden P Watch igen
jeg ved godt de biler jeg har linket til er lidt dyrere end dit budget med du skal medregne bytteprisen for Puntoen
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
17-04-2012 kl. 01:14
JG B skrev:
hmm ca 6000 i forsikring på en avensis og du er 26, det synes jeg faktisk er ret dyrt med mindre du næsten er nybillist.
jeg har haft kørekort i lidt over 5 år jeg gav dog ca. 10.000 i forsikring for min gamle Corolla 1,3 en Avensis er langt billigere at forsikre for unge end f.eks. en Golf