Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-03-2012 kl. 13:25

Så vil rådet til dig være at købe en noget billigere bil til ca 30-50.000. Man vil næsten altid tabe en del. køber du en ny og skal sælge om et år i ren handel, og bilen har kostet eks 150,- ja så ligner det 90,- du kan få hvis du kan sælge den. Det er noget svært at købe bil og så skal sælge efter 1år, der vil uværligt komme et stort tab.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2012 kl. 14:08

Hvis Lars her i tråden skal faldbydes samtlige der er interesseret i at sælge deres bil, så bliver den hurtigt meeeeeeget lang :-)

Jeg er nok på linie med T Nielsen.
Altså : hvis du allerede på forhånd VED at du vil sælge igen efter 1 år....

Der er ellers mange nyvognstilbud i mini og microklasserne, men man ved også at tabet med køb af en ny bil er stort da udbuddet efterhånden bliver enormt med det salg der er lige nu.

Nej ! Så køb en bil til 25.000 kr - og stil som krav at den ikke skal synes i løbet af det år du vil køre i den.
35 km til arbejde.? Tja - det er jo ikke det helt vilde - en middelgod stabil japansk benzin´er må ligge til højrebenet.

Mitsubishi er ret undervurderet i DK - derfor små priser på biler med driftsikkerhed og flot komfort :
Her et eksempel - ( kender ikke sælgeren )

http://www.dba.dk/mitsubishi-carisma-18-gdi/id-81690284/

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-03-2012 kl. 15:20

Vi kan kun spå lidt om et evt tab, men det er svært for hele bilmarkedet ændre sig i disse år. Der kommer måske nye reg afgifter engang i år, og hvis du så har købt før dette, vil din bil isåfald måske være mindre værd. Det er så at sige umuligt at rådgive dig alene på et evt tab. Men vi kan måske sige det sådan her. Du er måske nybillist og har brug for billig forsikring og ingen rep på bilen. Jeg tror jeg ville kigge på en Vw UP i move UP modellen med 5 døre og A/C til ca 108.000,- og så sælge den privat efter brug. Det bliver en meget populær bil, og Vw tilbyder forsikring netop til denne bil for ca 3600 årligt. Men hvis evt nye reg afgifter kommer sidst på året kan den blive billigere. Men kun et gæt..Der er pt vist 4-5mdr ventetid på denne bil..

Et andet bud kunne være den helt nye Peugoet 208 der kommer om få uger mener jeg. En diesel udgave til 144.000, men ved ikke med forsikring til den. Men vil tro at Vw UP'en er nemmest at sælge igen.

Obs. et evt problem med at sælge relativ ny bil kan være at den ligger prismæssigt tæt på en ny, og så vælger folk en ny. Også hvad angår finansiering vil folk gå efter ny da de kan få det billigere finansieret end brugt.

Dette indlæg blev 31-03-2012 15:22 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2012 kl. 15:41

K S skrev:
Renault Scenic kan klart anbefales og så er den til at betale.

Falsk bruger, er anmeldt