Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2012 kl. 13:15

Som Hanne Nielsen siger, så er det stand fremfor mærke, og til den pris skal i sørge for at væsentlige dele er skiftet, så de ikke skal skiftes snart. Specielt kilometrerne i skal køre kan hurtigt tage livet af en gammel, slidt bil.

Men når det så er sagt, så vil jeg helt klart vælge at ligge pengene i udbetaling på en ny bil, når i nu skal have barn med. Barnets sikkerhed kan der ikke sættes pris på, og jeg ville personligt ikke selv sætte barnet ind i en gammel spand, som ved en eventuel kollision ikke er meget værd. Tjek blot denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Billeder siger mere end ord, og jeg ved hvertfald helt sikkert hvad jeg ville vælge, med børn i bilen.

Så kunne en Clio st. car eller Fabia st. car være nogle gode bud, hvis i vælger en ny bil. Det kan godt være det er noget dyrere, men det er også den bedste løsning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2012 kl. 17:23

kim k skrev:
En 5dørs Avensis af de første årgange kunne være mulighed, der kan godt være en barnevogn i sådan et bagagerum og bil og motor er rimelig fejlfri og billig af holde vedlige. Det burde ikke være noget problem selvom bilen har rundet 200.000km hvis ellers den er pæn og velholdt samt dokumenteret servicehistorik

Min fars Avensis fra 02 har gået over 400.000km og en kammerats har rundet 300.000km begge uden andet end alm. service.

Angående sikkerhed er det jo ikke alle som har råd til at afdrage penge på en bil, så jeg kan sagtens forstå I ikke vil binde så mange penge i en bil når I heller ikke kører flere km om året end i gør.

En ny Vw up har f.eks kun 4airbag, det samme har de fleste biler fra midt/slut 90´erne.

Hvis man kan sætte pris på sit barns sikkerhed, så vælger man ikke at poste mere i en bil. Det er min grundstilling, og jeg har gennem årene set og behandlet mange der har været i voldsomme trafikuheld i gamle potter, med dødelig udgang, eller varige men til følge.

Og nu er det ikke kun antal airbags der spiller ind, men også hvordan bilen er konstrueret, og der er moderne biler uden sammenligning til gamle biler. Derudover er gamle biler stadig svækkede i form af metaltræthed, rust osv. Bare min holdning, og du skal være velkommen til at være uenig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2012 kl. 18:13

Ja det kan blive et lidt kildent emne med en spand til 20.000 og så der indgår et barn eller baby...

Nuvvel skriver folk ofte om at de ikke har penge til afdrag på nyere sikre biler, men er det ikke en sandhed med modifikationer...folk har travlt med at købe nyt elektronic hver gang der kommer noget nyt...tv ure pc tablet iphone osv, dyrt tøj, fast food slik chips sodavand. Der skal som regel ikke kigges meget i et budget for at finde blot 2000kr ektra om måneden, som folk bruger på disse ting.

Jeg syns oprigtigt de unge skulle læse her hvad eks C S skriver...det er ikke for sjov at tingene bliver nævnt.

Er man nød til at have bil, ville jeg personligt finde ud af hvordan jeg ville få råd til en sikker og ny bil, da især med et barn...det kunne være en lille omlægning af buget, det kunne være forskud på noget arv, i de tilfælde hvor nogen får penge hver år af deres forældre. Det kunne være et lille ekstra job. ja der er mange muligheder.

de unge kan ofte sidde med lille ny bil til det samme som en til 20.000 vil koste. Der hvor man henter tingene er ved lav grøn afgift, forsikring, og brændstof og ingen rep på bilen. Tingene kan strikkes sammen så det kan lade sig gøre. Alt for mange unge familier omkommer hvert år pga dårlig og gammel bil..Så stop op engang og sæt cellerne på TÆNK. Og se om der er noget af det der bliver skrevet om, ikke bare giver lidt stof til eftertanke. OG som C S skriver er det tilladt at være uenige, men på det punkt omring børn og sikkerhed, er det nok kun tåberne der tør tage bladet fra munden eller er det ?

Dette svar er ment som en øjen åbner..hvis trådstarter ønsker mere info om hvordan og hvorledes, ser jeg gerne at man fortæller lidt om evt status/økonomi.