Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-03-2012 kl. 14:34
Men ja det er ret stort på Renault.
Find evt en Octavia med et eller 2 år på bagen, hvor det første værditab er foretaget af første ejer.
Den der 1,2 Tsi er bare supervelkørende. Kan klart anbefales. I øvrigt er sådan en Octavia en ganske fin bil.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
28-03-2012 kl. 14:53
Men når nu Skoda'en er så meget dyrere, så bliver tabet i kroner og ører sikkert ikke højere på Renault end Skoda.
Modsat har man så flere penge bundet i Skoda'en, og man skal evt. finansere et større lån.
Når alt det så er sagt, så ville jeg også vælge Skoda'en.
Jeg synes personligt, at det er en af kassens bedste biler til prisen, og mindst et niveau over Renault'en.
Et alternativ kunne være en ny Ford Focus med 1,0 turbo benziner.
Det er en utroligt flot og velkørende bil, og motoren er meget anmelderrost.
Jeg ved ikke, om den allerede er hos forhandlerne, men ellers kommer den snart.
Og som altid hos Ford, burde der være en god rabat at hente i fht. listeprisen.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
31-03-2012 kl. 09:54
Hvad du skal vælge ved kun du.. - dog er Octavien ved at være en ældre konstruktion hvorimod Meganen er relativ ny hvorfor den passive sikkerhed er bedre. Personligt sidder jeg bedst i Meganen og ydermere oplever jeg også Meganen som mere komfortabel og med mindre motor/kabinestøj.
Så vidt jeg er orienteret, er der en 1,2 tce 115 hk/190 nm.19 km/l motor på vej i Megane som afløser for 1,6, som nok vil være interessant i jeres tilfælde. Ellers kan du være heldig og finde en brugt 1,4 tce - de bliver ikke importeret til DK mere hvorfor du ikke kan få den som ny. En anden lille ting som jeg glæder mig over i daglig brug er Meganes regulære bagagerum og meget lave læssekant..
Jeg vil opfordre dig til at prøve Meganen og ikke kun nøjes med at høre andres mening.. Kun på den måde kan du se/mærke/føle om den er noget for dig/jer :-)
PS. Den største afskrivning jeg havde på en bil var en VAG.. ;-)