Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
22-03-2012 kl. 09:41
Jeg ville også fortsætte i Polo'en lidt endnu, til pengene er der til en nyere diesel. Din Polo har som sagt ikke kørt ret langt, og den er forholdsvis økonomisk på landevej og på motorvej ved 110. Og som du selv nævner er det et måske, så er det bedre at beholde den gamle, istedet for at investere i en ny, der måske ikke skal bruges alligevel.
Profil slettet
22-03-2012 kl. 17:32
Klap lige hesten en gang! En minibil kører IKKE 22-24 på motorvejen, faktisk ikke meget mere end din nuværende bil ved 120-130-140. Så der vil der reelt ikke være nogen besparelse at hente. Mit råd vil være at sætte farten ned på motorvejen, maks 110, læs trafikken bedre, og rul frem til lyskryds i gear, uden at holde stille. Så går din Polo meget længere på literen.
Profil slettet
23-03-2012 kl. 08:57
Til den højere pris kan du få en bil der er lidt størrer, fx den forrige model af Swift, Corsa osv, men ved motorvejshastighed lider de samme last, at de ikke går specielt langt på literen. Jeg havde nemmere kunnet retfærdiggøre et bilskifte i din situation hvis du havde en uøkonomisk bil, der havde kørt mange km og var ustabil. Men nu er sådan en Polo en lille sparegris hvis den køres rigtigt, og med de få km den har kørt, vil den snildt kunne klare turen fra Randers til Aalborg.
Profil slettet
23-03-2012 kl. 11:51
Helt enig med dem der mener at det er fornuftigt at beholde din nuværende Polo.
For 50000 kr vil du ikke særlig let kunne skaffe en bil der vil kunne gøre en økonomisk forskel ved motorvejsfart når man samtidig tager i betragtning at bilen skal være forholdsvis velbygget og komfortabel for at klare de mange kilometer.
Eneste alternativ jeg kan komme på til den pris er en trilling (107/C1/Aygo) i dieselversionen. Den er udstyret med PSA`s 1,4 liter turbodiesel der benyttes i en række Ford/Toyota/Peugeot/Citroen modeller.
Den har blot 54 hk men momentet gør at den er velegnet til motorvejskørsel - dog helst med 110km/t hvor den kan køre 22-24 km/l i praksis.
Den er ikke mere komfortabel end en "normal" Aygo - hvilket vil sige : Ikke bedre end Polo`en som du har nu....snarere tværtimod !
Det bedste alternativ er en Twingo 1,5dCi til 110000kr hvor du også kan regne med 24-25 km/l i praksis - men så er vi i en anden prisklasse.
Gevinsten skal du regne på brændstoffet men investeringen i forhold til Polo`en som du må skibbe billigt af gør at du kommer til at betale på lånet i forhold til brændstoffet.
For 50000 kr vil du ikke særlig let kunne skaffe en bil der vil kunne gøre en økonomisk forskel ved motorvejsfart når man samtidig tager i betragtning at bilen skal være forholdsvis velbygget og komfortabel for at klare de mange kilometer.
Eneste alternativ jeg kan komme på til den pris er en trilling (107/C1/Aygo) i dieselversionen. Den er udstyret med PSA`s 1,4 liter turbodiesel der benyttes i en række Ford/Toyota/Peugeot/Citroen modeller.
Den har blot 54 hk men momentet gør at den er velegnet til motorvejskørsel - dog helst med 110km/t hvor den kan køre 22-24 km/l i praksis.
Den er ikke mere komfortabel end en "normal" Aygo - hvilket vil sige : Ikke bedre end Polo`en som du har nu....snarere tværtimod !
Det bedste alternativ er en Twingo 1,5dCi til 110000kr hvor du også kan regne med 24-25 km/l i praksis - men så er vi i en anden prisklasse.
Gevinsten skal du regne på brændstoffet men investeringen i forhold til Polo`en som du må skibbe billigt af gør at du kommer til at betale på lånet i forhold til brændstoffet.
Dette indlæg blev 23-03-2012 11:52 redigeret af dets forfatter.