Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-03-2012 kl. 00:26

Din Mor har Picanto, siger du. Men er det den helt nye model? For den er markant bedre end den gamle model.

Det er så godt som 100% sikkert at det bliver dyrere pr kørt km i Kio Rio frem for C1. Alene værditabet bliver en del større på Rio.
Men der er ingen tvivl om at Rio også er en markant bedre bil. Men den kommer til at koste ekstra.

Vælg evt Toyota Aygo i stedet for. lidt dyrere i indkøb, men mister ikke lige så meget i værdi, pga at det er en Toyota.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

22-03-2012 kl. 09:18

Enig med dig i at mikro bilerne som C1 mfl. er lidt for små. Synes der er sparet lidt for meget efter min mening, (men skal man bare en bybil til småture er det måske ok).

Til dit behov med længere daglige ture ville jeg gå en størrelse op, men jeg ville nu lige tage endnu et kig på eksempelvis Ford Fiesta, Opel Corsa, Mazda 2, Suzuki Swift mfl. der er et par år gamle. Med lavt. km og A/c koster de fra lidt over 100k. Omkostningerne ved en bil som disse vil næppe blive meget dyrere end end "mikro" og der er lidt mere plads/komfort/sikkerhed i en lidt større bil.

Det eneste der skulle tale for at købe mikroerne er måske hvis du helst skal have billig forsikring med i forbindelse med bilen?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2012 kl. 16:44

Rio ville jeg nok gå uden om. Dette skyldes diverse test ang styrtøj og bremser. Den har det nye el styrtøj som ikke fungere som det burde i en sådan bil, bilen bliver ved små vindpust og vejside hældninger meget ustyrlig og der skal konstant korrigeres på rat. Alene af denne grund er det ikke at anbefale. Bremserne er heller ikke de bedste, de bliver trætte af 3 gange kraftig opbremsning. Er lidt en skam nu da sikkerheden i bilen som sådan er ok..til slut er der en gammel motor i, som er noget død i det.

Hvad med et kig på den nye Vw UP. den kommer med 5døre til maj. Den er pt i 3døre. Den skulle efter sigende være den billigeste at holde i drift, og den køre godt

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2012 kl. 17:37

C O skrev:
Den vil jeg da lige kigge på, når den kommer. Evt prøvekøre den med 3d nu, for at se om det var noget.. Tak for det :o) Men er den billig i reperationer osv? (Der er C1'ern jo rigtig billig)

Ja det siges der den er. Men den er til lange ben

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2012 kl. 17:50

Jeg vil sige at du får mere rigtig bil end i eks C1'eren. Den UP er meget mere lydløs, og køre lidt som en noget større bil end den i virkeligheden er. Sæddet kan komme rigtig langt tilbage og er højde justerbar. du vil sikkert blive overrasket f de gode store sæder og pladsen til dine lange ben, tiltrods for det er en lille bil. Men prøv at ta en tur i den.

En bekendt af mig har en C1 som jeg nogle gange har kørt over længere stræk. Den køre godt og står godt fast på vejen, men man sidder ikke så godt som i UP'en. Billigeste udgave i UP er 89000, men vil anbefale dig den der hedde Take UP med 5 døre og Aircon til 108.000. Ved godt at de andre køre mega tilbud, men syns nu at de relativt få penge mere til UP kan retfærdiggøres. men igen en afvejning af hvad du selv syns om bilerne. Forsikring fåes vist også billig ved køb af Vw UP, men forhør dig lige med hensyn til alder mv.

Obs. Iøvrigt kan der tilkøbes 2års ekstra garanti til UP for 3000,-

Dette indlæg blev 22-03-2012 18:01 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2012 kl. 18:03

C O skrev:
Jeg tager ned til VW i morgen, og ser om de har den :o) tusind tak for hjælpen!

Det var nu så lidt. Jeg håber det er noget for dig. men ta nu en prøve tur på en lille halv time og kør gerne på motorvej også.