Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-03-2012 kl. 10:47
Slår vel de andre fire på stort set alle områder.
Up (eller en af søstrene fra Skoda eller Seat) kunne være et alternativ.
Men når I nu alligevel er oppe i 110-120.000 kr, så synes jeg personligt, at man får meget mere bil ved at vælge en klasse større.
Tjek f.eks. Corsa (fra 110.000 kr) og Kia Rio (fra 120.000 kr),eller en lidt anden biltype, som f.eks. Suzuki Splash.
Profil slettet
18-03-2012 kl. 11:11
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
18-03-2012 kl. 13:29
Min svigermor har en Aygo. Tvivlede på at Picantoen kunne være så god som anmelderne skrev, i forhold til pris, og at jeg generelt er ret krævende.
Jeg blev overrasket. Den kører rigtig godt. Pæn og moderne indeni (ikke skrabet som P107,C1,Aygo). Jeg er 183 cm høj og der er masser af plads foran, bagtil og bagagerummet (som er på 292 liter - 5 dørs udgaven). Rimeligt støjsvag.
Det er også en moderne kontruktion med 7 års garanti. Overvejede Up, da jeg synes den er rigtig pæn og VW kvaliteten er jo også (som regel) i orden. Men de kun 2 års garanti og den alt for skrabede kabine og pladsforhold afgjorde kampen til Kia Picantos fordel. Under alle omstændigheder kan jeg slet ikke forstå at tvillingerne stadig sælger så meget. Der er bare kommet så meget bedre alternativer hele vejen rundt. Bemærk at Up kun har to sikkerhedsseler bagi og kun 2 nakkestøtter. Det er ikke sikkert det betyder noget for dig, men for mig gjorde det også en forskel.
Dette indlæg blev 18-03-2012 13:34 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
18-03-2012 kl. 16:16
PSA tvillingernes forsøg på billige indstigningspriser ? Tja. 79-80000kr er billigt og de trækker nok en del salg af dem der kan nøjes med 3-døre ( priserne stiger meget i 5-dørsudgaverne).
Picanto kan nok stadig give VW klanen konkurrence, men ellers bliver Renault Twingo med den stærke 1,5dCi motor muligvis et hit til blot 110.000+lev. Pendleren der skal ud på motorvejen får en HELT ANDEN motoroplevelse end de 3-cylindrede benzinere.
Profil slettet
21-03-2012 kl. 10:23
Michael Christensen skrev:
Der er over 1års vente tid på UP pt.
Det er rigtigt... !
Derfor er det i øvrigt mystisk at man i denne artikel gætter på at klonèrne Citigo og Mii bliver "usælgelige med mindre de sælges 10-12% under Up! -prisen... "
http://bt.bilen.dk/test-og-artikler/test/2012/03/skoda-trillingen/
Mit bud vil være at især Citigo får et supergodt salg hvis de blot kan matche Up! priserne .... hvis altså de kan levere !!!
Hvem gider vente 1 år hvis Mii eller Citigo kan levere "den samme bil" omgående eller med kun kort lev.tid ??
Folk idag er efterhånden så bevidste om at når man snakker "trillinger" i bilverdenen - så er det ligegyldigt om man vælger en Mii eller en Up! En C1 eller en 107. Alto eller Pixo - who cares ? De er 99 % ens.;-)
Dette indlæg blev 21-03-2012 10:25 redigeret af dets forfatter.