Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

18-03-2012 kl. 08:50

Altså nu synes jeg slet ikke man kan sammenligne de 2 biler i størrelse... Smax er væsentlig større indvendigt...

Men skal man sige noget om dem så vil jeg tage smaxen, den har plads til tre autostole på bagsædet og noget større bagagerum som sagt... Til trods for den store størrelse så kører den rigtig rigtig godt...

Touran har et noget blakket ry i de tidligere år men det er måske blevet bedre... Kigger du diesel så gå uden om pumpedyse motorerne...

Det stærkeste kort touran står med er hvis i kører så lidt at i skal have en benziner... Der skulle vws 1,4 tsi være en udemærket motor...

Men jeg valgte Smax hvis jeg skulle vælge...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

18-03-2012 kl. 11:41

Stod tidligere i nøjagtigt samme situation og overvejelser grundet flere børn

Valget faldt på Smax da dens størrelse og køreegenskaber simpelthen i min verden slår Touran.

Mere plads og så kører den fantastisk. Den føles slet ikke som en MPV at køre i synes jeg.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

18-03-2012 kl. 21:39

Der er vist kommet en ny model, Grand C-Max

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-03-2012 kl. 11:28

S-max kører væsentligt bedre end Touran, og har langt bedre plads. På trods af det føles S-max ikke vanvittigt stor. Den er nem at køre.

Derudover synes jeg også bare at S-max er væsentligt pænere at kigge på.

Touran er også en okay praktisk bil, Og der er jo generelt rigtigt gode muligheder for at få originalt ekstraudstyr til VW til rimelige priser. Dog synes jeg bare at Touran er lige kedelig nok. Men brugsværdien er fin.

Men S-max er altså kongen af sin klasse....

Dette indlæg blev 19-03-2012 11:31 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-03-2012 kl. 21:19

Helt klart S-Max af de to, den kører bedre, og slet ikke som den store container det er. Touran har simpelthen for mange rustproblemer til jeg ville købe en, ellers en fin bil med 1.9 tdi eller en turbobenziner.