Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-03-2012 kl. 13:53
Den nye model Focus som kom til landet sommeren 2011.
Hvilken motor sidder der i de 2 biler du har fået tilbud på?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-03-2012 kl. 14:43
Focus 1,6 Tdci med 109 hk er den gamle model, og det er så en af de sidste af den gamle model du har fået tilbudt.
Lige umiddelbart synes jeg at prisen er okay, altså hvis den f.eks har klimaanlæg.
Den nye model Cee´d er også lige på trapperne og vil selvfølgelig give den gamle model et prisfald. Hvis du er mest hooked på Cee´d, så pres sælger noget mere... For meget snart brænder de inde med de gamle modeller, og så dumper de priserne.
Det med at dumpe priserne er gjort med Focus. Så der kommer ikke lige umiddelbart et større prisfald, ud over det normale værditab.
Den model Focus du har kig på er en god og velkørende bil, med fornuftig brændstoføkonomi. Motoren er rigtig god, og bliver derfor brugt i rigtig mange modeller og forskellige mærker.
Så hvis udstyret er passende for dig, så vælg Focus.
Har i øvrigt fået af vide at Kia´s diesel bøvler noget med at den kun starter op på 3 cylindre når det er rigtigt koldt, og det er tilsyneladende meget almindeligt problem.
Derudover ruster de også i døre og klapper. Men ellers kører den jo faktisk ganske godt, og ser ganske nydelig ud.
Vælg Focus. Det er det bedste valg. Dog vil jeg anbefale at få den rustbeskyttet.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-03-2012 kl. 10:54
Det er sku en flot bil.
Sammen med Opel Astra st.car er det nok den flotteste i klassen.
Du kan jo nok ikke få den til under 200.000 kr., men skal dog ikke lade dig afskrække af en høj listepris. For som altid hos bl.a. Ford, så er listeprisen mere vildledende end vejledende.
Jeg vil gætte på, at du kan få en ny Focus st.car 115 hk TDCi Trend til ca. 250.000 kr - listeprisen er knap 300.000 kr.