Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
07-03-2012 kl. 19:22
Først og fremmest skal du nok lige finde ud af om i har kørselsbehov nok til en diesel? Dvs det er primært længere ture der køres hver gang bilen startes.
Eller om det er benzin i skal have.
Når det så er sagt, så kan man jo overveje dem størrelses- og udstyrsmæssigt.
Den mest praktiske er Pug 307. Den er mest fleksibel og har masser af plads.
Mener faktisk at det midterste sæde bagi kan tages ud. (Dog ikke Sikker)
Cee´d er også en fin og velkørende bil. Dog skal du ikke regne med meget mere end 17 på literen i den model. Dog er der generelt dyre servicebesøg, da de 7 års garanti skal finansieres et eller andet sted.
Pug 407 skiller sig en del ud fra de 2 andre, da det mere er en livvstilsst.car, altså en bil hvor der er lagt mere vægt på design frem for de praktiske dyder. Dvs at selv om den rent faktisk tilhører en klasse større end 307 og Cee´d, så er der mindre plads i bilen end de 2 mindre. Hviket også er årsagen til at 307 blev foretrukket som regulær familiebil frem for 407.
Det er svært at finde andre alternativer, da man faktisk får ret meget bil for pengene i dem du har fundet. Hvis det skal være tyske alternativer, så koster de altså en del mere eller også er meget mere brugte.
Eller om det er benzin i skal have.
Når det så er sagt, så kan man jo overveje dem størrelses- og udstyrsmæssigt.
Den mest praktiske er Pug 307. Den er mest fleksibel og har masser af plads.
Mener faktisk at det midterste sæde bagi kan tages ud. (Dog ikke Sikker)
Cee´d er også en fin og velkørende bil. Dog skal du ikke regne med meget mere end 17 på literen i den model. Dog er der generelt dyre servicebesøg, da de 7 års garanti skal finansieres et eller andet sted.
Pug 407 skiller sig en del ud fra de 2 andre, da det mere er en livvstilsst.car, altså en bil hvor der er lagt mere vægt på design frem for de praktiske dyder. Dvs at selv om den rent faktisk tilhører en klasse større end 307 og Cee´d, så er der mindre plads i bilen end de 2 mindre. Hviket også er årsagen til at 307 blev foretrukket som regulær familiebil frem for 407.
Det er svært at finde andre alternativer, da man faktisk får ret meget bil for pengene i dem du har fundet. Hvis det skal være tyske alternativer, så koster de altså en del mere eller også er meget mere brugte.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
08-03-2012 kl. 12:25
Tror desværre ikke det er så enkelt med bare at vælge modellen, og så vælge benzin eller diesel bagefter.
F.eks. den Cee´d du har kig på. Ganske fin diesel som passer godt til bilen. Motoren er dog ikke den bedste dieselmaskine på markedet. Men vælger du tilsvarende men bare med benzin, så er bilen lige pludselig ikke lige så spædende. Da Kia´s benzinmotorer ikke er noget der er værd at skrive hjem om.
Det er næsten samme historie med Focus. den 1,6 med 100 hk er okay, men den blegner totalt i forhold til 109 hk dieselversion.
Nåh, men tilbage til oprindeligt emne.
SÅdan en Focus er en fin og velkørende bil. Den er praktisk og rimeligt driftsikker. Eneste minus ved modellen er at de har tendens til at ruste. Den er dog mest interessant med 1,6 TDCI 109 hk.
Med en 307 skal du ihvert fald skifte pærer ret tit på bilen, med mindre der er lavet et mindre indgreb. 307 er ikke verdens mest driftsikre bil, men ser du dig godt for kan du sagtens finde en fin version uden de store problemer. El-problemer er typisk peugeot. Motoren er til gengæld god.
F.eks. den Cee´d du har kig på. Ganske fin diesel som passer godt til bilen. Motoren er dog ikke den bedste dieselmaskine på markedet. Men vælger du tilsvarende men bare med benzin, så er bilen lige pludselig ikke lige så spædende. Da Kia´s benzinmotorer ikke er noget der er værd at skrive hjem om.
Det er næsten samme historie med Focus. den 1,6 med 100 hk er okay, men den blegner totalt i forhold til 109 hk dieselversion.
Nåh, men tilbage til oprindeligt emne.
SÅdan en Focus er en fin og velkørende bil. Den er praktisk og rimeligt driftsikker. Eneste minus ved modellen er at de har tendens til at ruste. Den er dog mest interessant med 1,6 TDCI 109 hk.
Med en 307 skal du ihvert fald skifte pærer ret tit på bilen, med mindre der er lavet et mindre indgreb. 307 er ikke verdens mest driftsikre bil, men ser du dig godt for kan du sagtens finde en fin version uden de store problemer. El-problemer er typisk peugeot. Motoren er til gengæld god.