Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-03-2012 kl. 19:42
Men ellers synes jeg at sådan en superb combi er lækker. Den kører ret godt og komfortabelt.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
05-03-2012 kl. 21:27
Jeg lånte en næsten ny Gols variant 1,2 i et par dage i efteråret, og kørte næsten kun motorvej.
Bilen kørte lydløst, trak godt, og kørte ca 17 km/l.
Hilsen Lars
Profil slettet
13-03-2012 kl. 21:40
Fra 2013 og 10 år frem, vil der ske en gradvis stigning,
så diesel bliver 20 % dyrere end benzin.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-03-2012 kl. 22:38
Hvem har lavet den plan Rasmus ?
Da jeg købte min første Golf Diesel i midten af firserne, fik jeg samme historie.
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
14-03-2012 kl. 00:40
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-03-2012 kl. 05:43
Rasmus Hougaard skrev:
Planen er jo at diesel bliver dyrere end benzin.
Fra 2013 og 10 år frem, vil der ske en gradvis stigning,
så diesel bliver 20 % dyrere end benzin.
Dieselpriserne følger markedsudviklingen (udbud og efterspørgsel).
Og da Diesel stort set er samme produkt som fyringsolie, er prisen relativ høj om vinteren og lidt lavere om sommeren hvor efterspørgslen ikke er så stor.
Hvis diesel så skal være 20% dyere end diesel skal det reguleres med afgifter, og jeg vil gerne se den regering, der tør smadre hele transportbranchen med en så kraftig afgiftforhøjelse.
Med hensyn til valget mellem 105 hk Greenline og 140 hk, vil jeg med "kun" 2x45 km dagligt vælge 140 hk.
Den smule mere brændstof der bruges opvejes så rigeligt af ekstra køreglæde. At have kraft nok til en overhaling uden at skulle geare ned, og at kunne trække en trailer uden problemer, er efter min mening de par tusind mere værd om året.
Hilsen Lars
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-03-2012 kl. 11:07
Den er nemlig langt mere brugbar i hverdagen, især på motorvejen. Og jeg tror reeelt ikke at du kører synderligt meget kortere på literen med en 140 hk version i forhold til 105.
I øvrigt er jeg overbevist om at 140 hk version vil være mere interessant når du skal af med den igen.
Dette indlæg blev 14-03-2012 11:08 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-03-2012 kl. 20:23
Min kones Ford Transit handybus er en 2,2 tdci med kun 85 hk, og hun følger nemt med i bytrafik, og til dels også på motorvej.
Den trækker snilt vores CV på 1600kg, og holder uden problemer 90km/t i 5 gear med huset efter,(langsommere skal være i 4 gear).
Med det in mente er 105 hk sikkert nok, hvis man ikke skal køre ræs hele tiden.
Hilsen Lars
Jesper færch
bruger siden
23-06-2009
17-03-2012 kl. 11:20
tillykke med bilen og håber du bliver glad for den.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-03-2012 kl. 16:46
Tillykke med bilen.
Hvorfor de ikke importerer den model skyldes garanteret at der ikke er nok købere til den version, da prisen garanteret vil blive for høj.
Det er det samme med 2,0 Tsi, den bliver heller ikke hentet til DK, selv om den kan fås i Tyskland.
Men der er mange mærker der undlader at hente bestemte modeller hjem til DK. Det er som regel pga vores vidunderlige afgiftssystem, samt udbud og efterspørgsel.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-03-2012 kl. 18:20
Jeg har selv benyttet mig af et firma der hedder www.pes-danmark.dk
Godt nok i en anden sammenhæng. Men jeg ved de kan levere Columbus Navi til en pris der er mere acceptabel. Og de kan også montere den.
Fordelen ved orig. dele er at det hele spiller sammen. Kan helt klart anbefales til en VAG-bil.