Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

04-03-2012 kl. 19:42

synes sagtens man kan forsvare en diesel med dit kørselsmønster. 2x45 km i hverdagen er nok til at den bliver gennemvarm, og at du kan opnå ganske pænt brændstofforbrug. Personligt ville jeg dog ikke nøjes med mindre end 140 hk versionen. Superb er trods alt en stor bil, og der virker deres greenline lige lille nok synes jeg.

Men ellers synes jeg at sådan en superb combi er lækker. Den kører ret godt og komfortabelt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-03-2012 kl. 21:27

Om diesel bliver dyere end benzin om ca 2år skal være usagt, jeg tvivler dog lidt, men Peter har en pointe med hensyn til at benzinmotorene er inde i en rivende udvikling i øjeblikket.
Jeg lånte en næsten ny Gols variant 1,2 i et par dage i efteråret, og kørte næsten kun motorvej.
Bilen kørte lydløst, trak godt, og kørte ca 17 km/l.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2012 kl. 21:40

Planen er jo at diesel bliver dyrere end benzin.
Fra 2013 og 10 år frem, vil der ske en gradvis stigning,
så diesel bliver 20 % dyrere end benzin.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-03-2012 kl. 22:38

"planen er at diesel bliver 20 procent dyere end benzin"
Hvem har lavet den plan Rasmus ?

Da jeg købte min første Golf Diesel i midten af firserne, fik jeg samme historie.

Jesper færch

Jesper færch
bruger siden
23-06-2009

14-03-2012 kl. 00:40

hvis jeg var dig ville jeg vælge 140 HK modellen, da den alligevel giver det ekstra køreglæde på dine lange ture, samt et langt bedre bundtræk..

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-03-2012 kl. 05:43

Rasmus Hougaard skrev:
Planen er jo at diesel bliver dyrere end benzin.
Fra 2013 og 10 år frem, vil der ske en gradvis stigning,
så diesel bliver 20 % dyrere end benzin.

Dieselpriserne følger markedsudviklingen (udbud og efterspørgsel).
Og da Diesel stort set er samme produkt som fyringsolie, er prisen relativ høj om vinteren og lidt lavere om sommeren hvor efterspørgslen ikke er så stor.

Hvis diesel så skal være 20% dyere end diesel skal det reguleres med afgifter, og jeg vil gerne se den regering, der tør smadre hele transportbranchen med en så kraftig afgiftforhøjelse.

Med hensyn til valget mellem 105 hk Greenline og 140 hk, vil jeg med "kun" 2x45 km dagligt vælge 140 hk.
Den smule mere brændstof der bruges opvejes så rigeligt af ekstra køreglæde. At have kraft nok til en overhaling uden at skulle geare ned, og at kunne trække en trailer uden problemer, er efter min mening de par tusind mere værd om året.

Hilsen Lars

bruger siden
11-12-2004

14-03-2012 kl. 11:07

Minimum 140 hk tdi til den størrelse bil. Den passer altså bedre til bilen end en 105 hk version.
Den er nemlig langt mere brugbar i hverdagen, især på motorvejen. Og jeg tror reeelt ikke at du kører synderligt meget kortere på literen med en 140 hk version i forhold til 105.

I øvrigt er jeg overbevist om at 140 hk version vil være mere interessant når du skal af med den igen.

Dette indlæg blev 14-03-2012 11:08 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-03-2012 kl. 20:23

Jeg ved godt at jeg tidligere skrev at jeg ville vælge 140 hk frem for 105 hk, men er senere kommet i kanke om at min farbrors Passat 1,9tdi kun er udstyret med 90 hk, og han har aldrig beklaget sig over manglende trækkraft.( han kører heller ikke ræs).

Min kones Ford Transit handybus er en 2,2 tdci med kun 85 hk, og hun følger nemt med i bytrafik, og til dels også på motorvej.
Den trækker snilt vores CV på 1600kg, og holder uden problemer 90km/t i 5 gear med huset efter,(langsommere skal være i 4 gear).

Med det in mente er 105 hk sikkert nok, hvis man ikke skal køre ræs hele tiden.

Hilsen Lars

Jesper færch

Jesper færch
bruger siden
23-06-2009

17-03-2012 kl. 11:20

Hej CH..

tillykke med bilen og håber du bliver glad for den.

bruger siden
11-12-2004

17-03-2012 kl. 16:46

CH

Tillykke med bilen.

Hvorfor de ikke importerer den model skyldes garanteret at der ikke er nok købere til den version, da prisen garanteret vil blive for høj.

Det er det samme med 2,0 Tsi, den bliver heller ikke hentet til DK, selv om den kan fås i Tyskland.

Men der er mange mærker der undlader at hente bestemte modeller hjem til DK. Det er som regel pga vores vidunderlige afgiftssystem, samt udbud og efterspørgsel.

bruger siden
11-12-2004

17-03-2012 kl. 18:20

Hej igen.

Jeg har selv benyttet mig af et firma der hedder www.pes-danmark.dk
Godt nok i en anden sammenhæng. Men jeg ved de kan levere Columbus Navi til en pris der er mere acceptabel. Og de kan også montere den.

Fordelen ved orig. dele er at det hele spiller sammen. Kan helt klart anbefales til en VAG-bil.