Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
01-03-2012 kl. 20:10
Hvis det skulle være en af de to ville jeg personligt vælge Peugeot. Hyundaien er sikkert en fin bil, men jeg ville være bange for værditab pga. den koreanske afstamning(måske bare mig der har fordomme, men jeg synes at I40 er blevet for dyr og det tror jeg at den første køber kommer til at mærke ved salg efter 3-4år)
Derudover tror jeg egentlig at begge biler er i ok kvalitet (jeg ville dog nok kigge på en let brugt Insignia/evt. Mondeo. Let brugt for at slippe for det ret store værditab disse biler tager de første år, selvom demo/leasing indgrebet måske hjælper lidt)
Kender ikke Peu/Hyun prispolitik mht. rabat, men i den prisklasse burde der være en del at handle om: +40k?
H P
bruger siden
06-01-2004
01-03-2012 kl. 20:27
Det er virkeligheden uanset hvilken at de 2 biler du vælger. Ja, undskyld, men du spørger selv hvad du skal være opmærksom på.
hvis du er parat til det, så får du en megafed bil, uanset hvilken du vælger.
God fornøjelse.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-03-2012 kl. 23:41
Og nej det er ikke for at være næsvis jeg skriver...Vi er alle forskellige og oplever måske også forskelligt..
Meen syns da nok man kan få fin mondeo fra 260-280.000,- som sikkert ikke har helt det samme tab om muligt. Mondeo er den største af dem alle indvendig, og den køre godt med en god undervogn. At den ikke er opgivet ligeså højt som dem du nævner tror jeg ikke man skal ligge for meget i...eks på motorvej kan en mondeo 2,0Tdci måske endda gøre de andre rangen stridig..Du skal huske på at det med gennemsnit er 1/3 bykørsel og 2/3 landevej med 80-90km/t for at opnå snit. Så pendler du motorvej,sluger dem med mindst literydelse sikkert mere end eks en 2liters...Så jeg tror at du vil blive klogere når du har haft bilen i nogle år hvis vi taler dem du har nævnt. Men husk at vi jo alle ser forskelligt på tingene og bilerne...man kan også vælge at ta mondeo 1-2år gammel til ca 200.000,- men jo kun din fantasi der sætter de grænser. Iøvrigt skulle der komme ny lækker mondeo på banen til næste år..
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
04-03-2012 kl. 11:09
Tom Jensen skrev:
400.000 kr for en Hyundai ! Hvis jeg "kom til" og købe sådan en vil jeg græde mig i søvn det næste lange stykke tid.
Folk vil jo spørge : nå hva måtte du slippe for den ? Og her går det så op for en hvilken brøler man har lavet.
Køb en brugt Mondeo, insignia, Passat.
Vågn op kære Tom Jensen !
Mens du hænger fast i fortiden, så udvikler bilrpoducenterne, især de koreanske, deres produkter.
Hvis man smed dig i en i40 med Ford-logoer på, ville du sikkert være en lykkelig mand.
Det er folk som dig, der gør, at det er utroligt svært at opnå accept for nye mærker, og samtidig muliggør det, at traditionelt velrenommerede mærker kan slippe afsted med middelmåsige produkter til høje priser i mange år, inden der er en der råber, at de jo ikke har "noget på" !
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 11:11
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 17:08
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 18:42
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-03-2012 kl. 18:36
Profil slettet
08-02-2013 kl. 10:37
Nicki Jensen skrev:
Jeg har haft familieforøgelse og skal derfor bruge en rummelig bil, med plads til barnevogn m.m. Jeg vil helst købe ny.
I forhold til de månedlige omkostninger så ender budgettet på maks. de ca. 400.000.
Jeg pendler dagligt ca. 200 km og ender årligt et sted mellem 30.-40.000 km. Derfor er jeg ret sikker på det skal være en diesel.
Jeg har kigget på de to modeller, da jeg synes det er de biler på markedet, der umiddelbart bedst lever op til mit kombinerede behov/ønske (flot design, rummelig, højt udstyrsniveau og god komfort, fornuftig brændstof- og vedligeholdelsesniveau.)
Har prøvekørt begge, men jeg er nu noget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
De to varianter jeg balancerer i mellem er:
Peugeot 508 SW Active 1,6 e-HDI ESG
112 HK/270Nm/6 gear ESG
oplyst: 23,3 km/l ved blandet kørsel
200.000 km motorgaranti
Pris: 405.000 inkl. metallak, træk og lev.omkost.
Hyundai 140 1,7 CRDI 115 HK Style
115 HK/260Nm/6 gear manuel
Oplyst: 23,3 km/l ved blandet kørsel
5 års garanti uanset km
Pris: 400.000 inkl. metallak, træk, panoramaglastag(et must) og lev.omkost.
Jeg håber selvfølgelig at kunne forhandle lidt rabat med forhandleren.
Men hvad skal jeg vælge? Er der nogle der har nogle erfaringer eller noget viden, der gør at den ene er åbenlyst bedre end den anden? Og er der noget der ikke umiddelbart fremgår, som jeg bør være ekstra opmærksom på? Og endelig; hvad bør være en realistisk rabat at forhandle sig til, på en bil i det leje?
jeg ville vælge en skoda superb den er der nok plads i,
hold dig langt væk fra peugeot det er en lortebil.
houinday er sikkert en god bil
men lån de nævnte biler og dan dit eget indtryk
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
09-02-2013 kl. 09:45
Vi kan hurtigt blive enige om, at alle mærker, uanset om det er biler til 80.000 eller 1 million har fejl og nedbrud, det er menneskeskabt mekanik, så selvfølgelig vil alle mærker kunne gå i stykker.
Det der i mine øjne gør et mærke til noget skidt, er om de har væsentlige chancer for at gå i stykker, i de kritiske områder. Dvs. motor, gearkasse og elektronik. Nu bliver der snakket meget diesel, jeg kører også selv diesel, og for mig betyder det rigtigt meget om den bil jeg har, har større chance for at gå i stykker i gearkassen (VAG's DSG), elektronikken (PSA/Renault), turbo (VAG og PSA/Ford mv), dyser og taktkæde (VAG), tandrem (Opel, Fiat og Alfa), rust (Mazda, Ford, Fiat, Alfa, Opel mv.), pærer der springer i tide og utide (PSA). Der er meget mere, men det var for lige at nævne de vigtigste ting.
Det er ting som de nævnte der gør, at jeg aldrig skal eje et stykke køretøj fra disse mærker. Mit eget mærke er heller ikke fejlfrit, bevares, men det strækker sig til skæve bremseskiver og i sjældne tilfælde afbrændte ECU'er. Altså i småtingsafdelingen.
Der er også mærker der har forbedret sig væsentligt de senere år, Hyundai/KIA er jo et godt eksempel, og jeg har fået et mere positivt syn på Renault, dog afventer jeg lige og ser et par år endnu :).
Der findes stadig skodbiler, men der er blevet længere imellem, og i forhold til for 15-20 år siden, er det nogle andre ting vi kigger på idag. Idag bliver der jo bla. kigget lidt mindre efter rust, da langt de fleste mærker er blevet rigtigt gode til at rustbehandle deres biler, men så bliver der tilgengæld kigget noget mere på mekanikken, PSA/Ford motoren i kontant som et eksempel, men også fabriksgaranti og service hos forhandlere/importørere.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
10-02-2013 kl. 11:52
Men samtidig stiller det jo også dem der skal investere i en bil med den pågældende motor, ret usikkert. Hvordan ved jeg at bilen ikke smider turboen, eller hele motoren for den sags skyld efter et par måneder? Jeg personligt ville aldrig købe en bil med 1.6 HDI motoren, jeg ville aldrig kunne slappe af, velvidende at turbo/motor giver op.
Hvis det blev sat sådan op, så ville jeg da foretrække at skifte pæren, men når det koster 12-1500kr at renovere en styreboks en gang i bilens levetid, så foretrækker jeg helt klart det, fremfor at skulle afmontere halvdelen af fronten på diverse nye biler. Desuden er det heller ikke sikkert at den brænder af.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
13-02-2013 kl. 21:55
Jeg må nu indrømme at for mig at se, er der en sag med de motorer fra PSA, søg på google og man vil finde, at det nærmest er et verdensomspændene problem der strækker sig helt til Australien, hvor man må formode at bilerne kører en pæn strækning ad gangen, og klimaet hjælper på motorens manglende evne til at afgive varme.
Jeg siger ikke at selve motoren er noget skrammel, men det er tydeligt at der er kritiske designfejl, som dog kan afhjælpes, men man står ret dårligt som brugtvognskøber, og jeg skal ikke risikere at stå med en regning på 10-15k.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
13-02-2013 kl. 22:45
Det er jo svært at sætte tal på hvor omfattende problemet er, når man ikke ved hvor mange 1.6 motorer der er lavet, samt hvor mange der har oplevet problemerne, og om de i det hele taget har rettet fejlene.
Men du må da indrømme, at med tanke på de sager der har været med netop den motor, ville du så ikke undgå den, og vælge et andet mærke?