Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2012 kl. 20:00

Maria Buch skrev:
Jeg er lidt i syv sind..

Vi skal bruge en bil - den del er der efterhånden ikke tvivl om ;) Og kørselsbehovet er ret lille - 8000-10000 km om året.

To børn og en klapvogn er næsten fast inventar og dertil kommer så en hund der skal med på tur ind i mellem.
For en ny bil er max. prisen 130.000, men eftersom det er lån daler prisen, hvis bilen er brugt.

Egentlig er jeg meget lun på tanken om at gøre det så billigt som muligt, og der er en minibil jo oplagt. Så kan man jo have bil for 17-1800 kr. inkl alt! Men så kniber pladsen selvfølgelig også gevaldigt. Og er det overhovedet fysisk muligt at stoppe en klapvogn og en hund (fastspændt på bagsædet, i så fald) ind i en sådan?
Ellers er vi oppe i noget Hyundai i20, Kia Rio-agtigt. De mange års garanti er klart en bonus, og der er lidt mere plads, stadig til en god pris og lave omkostninger!

Men alternativet er jo en stationcar. Renault Clio iii ST, synes jeg er fin! (Men selvfølgelig ikke helt en stationcar). Prisen er også overkommelig, for hos et par forhandlere står den da til 135.000 fra ny.
Og så er der jo et brugtmarked. Jeg ved ikke hvor langt jeg tør gå op i år - og tilsvarende ned i pris, før det begynder at koste i reperationer osv.
Cheverolet Nubira er "billig" brugt, men måske også noget skidt?

Jeg er meget i tvivl, hvad der skal gåes på kompromis med. Min indre økonom fortæller mig at det er pladsen, og den magelig insisterer på økonomien..

Kan I give et besyv med?

hej maria.

efter at have læst dit brev er en skoda fabia et oplagt valg for dig enter som stcar eller alm.

du skal nok have st car udgaven til din hund og klapvogn den er billig at have og kører godt..

prøv at tjekke her eller på skodas hjemmeside.du skal holde dig til benzin udgaverne..

kh kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2012 kl. 20:09

De små minibiler til ab 80000 kr vil i næsten alle tilfælde være et fornuftigt valg i forhold til en gammel brugt bil.

Bare ikke i jeres tilfælde .........

I har med børn, hund, bagage, klapvogn og hvad man ellers skal have med i det daglige, på weekendture og på ferier I DEN GRAD brug for en stor station-car.

Jeres begrænsede kørselsbehov gør samtidig at I kan kigge lidt "bredt" uden at skulle skele hårfint på at den skal gå langt på literen. Brændtoffet vil være en lille post på jeres budget ( omend priserne på benzin er steget meget ).

Med budget på 135000kr ville jeg selv kigge lidt lavere i pris. Måske 90-100000 kr.
Det lyder måske helt forkert i nogens øre, men her kan man sagtens finde en super bil, og så har man "lidt på bogen" hvis der - mod forventning - skulle dukke en enkelt træls reparation ud af det blå ...

Kig efter en pletfri servicebog - gerne suppl. med undervognsbehandling.

Her er et par eksempler : ( Jeg kender IKKE nogen af annoncørerne ...)

http://www.dba.dk/skoda-octavia-16-tour-st/id-81050804/

http://www.dba.dk/opel-astra-16-16v-comfort/id-76878330/

http://www.dba.dk/opel-astra-16-16v-comfort/id-81039624/

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-02-2012 kl. 21:22

Måske ku det være en ide at oplyse om det behov i mener i har, og om i er nybillister som kan have indflydelse på hvilken forsikrings præmie i får ????

Har i et ordentligt udregnet buget til bil? for det koster jo lidt service en gang om året for jeres vedkommende, 1gang ca 17-1800 alt efter bil model og 2 gang fra ca 2200-3000kr. Vinterhjul skal i også huske at tilkøbe sammen med bilen, ca pris fra 3500-5000kr..

Syns bestemt ikke i skal købe af privat når ikke intet kendskab har til biler og mekanik. i kan nemt blive snydt. Syns også i skal tænke på det sikkerheds mæssige aspekt..bilen SKAL have 6airbags....tænkt på børnene...

Det med at gøre det så billigt som muligt kan nogle gange vise sig at være dyre i længden, og det på mange måder...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-02-2012 kl. 21:31

Ja den skoda fabia ser fin ud...men er det nu prisen eller er det fup...har en bekendt der lige har solgt en i sort metal 6år gammel med 115000km og fik 72000kr for den..

men billigt ser det ud.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2012 kl. 11:07

Maria Buch skrev:
Tak for hjælpen indtil videre!

Tør man godt købe biler i den prisklasse privat? Jeg har virkelig ringe forstand på hvad jeg skal kigge efter, og kender ingen der kan hjælpe. Men en servicebog kan jeg godt læse ;)

Tør jeg købe bil i den prisklasse privat ?

Altså man skal gøre sig klart at man ikke har nogen reklamationsret overhovet. Man skriver under på en "slutseddel-mellem-private" hvor man accepterer at bilen er købt som prøvet og beset.

Derfor skal man allierere sig med en bilkyndig hvis man som dig kun har ringe forstand på hvad man skal kigge efter.

Bedst er det i den situation at købe hos en forhandler. Dog skal du passe på med at købe for billigt. Der er mange små "rendestens-forhandlere" der ikke er bevidst om deres ansvar i forhold til reklamations-bestemmelserne.

Og handler man sådan et sted - så er man sgu`bedre tjent med en privat handel.

Jeg spurgte selv efter en bil hos en "østjysk forhandler omkring Hovedgaard" ( lad os bare sige det sådan - ingen navn nævnt - intet navn glemt :-). Bilen var "et afhentningstilbud" men iflg. reglerne skal han jo alligevel være bevidst om sit ansvar i forhold til købeloven og dække evt fejl og mangler der fandtes på bilen.

På en kort prøvetur opdagede vi fejl i bremsesystem, en motorfejl-indikator i instrumentpanel, sædevarmere der ikke virkede, aircon der ikke virkede og en passagerside hvor bunden mindede om en swimmingpool !!

Sælgeren sagde klart med et blink i øjet til vores reklamation : " Det skal du ikke regne med nogen udbedring til den pris !!!"

Nå ja - så er det sagt, og vi valgte derefter at købe en brugt Toyota hos Toyata i Odder - det har vi ikke fortrudt. De har virkelig vist sig at ville leve op til deres ansvar og har skiftet koblingen på bilen.
Heller ikke da vi reklamerede over lidt resonnans støj fra udstødning og et cigarettænderstik der ikke virkede blev vi mødt med andet end venlighed og hjælpsomhed fra værkstedet.

Så - mit råd - led efter en god brugt bil.
Gerne fra et mærkeværksted der har et godt renome.

Du kan altid "GOOGLE" på firmanavn - der er som regel altid en positiv eller negativ respons fra en-eller-anden forumside.

Held og lykke med jagten :-)

Dette indlæg blev 01-03-2012 11:10 redigeret af dets forfatter.

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

02-03-2012 kl. 06:55

Med 2 børn, 1 hund og 1 klapvogn lyder det meget til at I skal bruge en stationcar.

Hvis I stadig overvejer at købe brugt har vi vores Renault Megane II til salg: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-ii/20-dynamique-sport-stcar/1097701/

Vi har tvillinger og her har den været rigtig fin. Masser af plads og udstyr selvom bilen langt fra virker som "et stort skrummel". Her får i en familiebil med god plads, men stadigvæk en bil der er sjov og køre i, både med hensyn til motorstørrelse og udstyrsniveau.

Vi sælger bilen da jeg får firmabil i mit job.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2012 kl. 07:56

Maria Buch skrev:
Vi var ude og prøve Renault Clio III St. og fik egentlig også et ganske fornuftigt tilbud på den.

Men jeg må ærligt indrømme at Renault rygte skræmmer mig ret meget væk - og ikke mindst Applus' 2011 rapport på de fire år gamle biler. Der ligger en Clio - eller Renault generelt - bare virkelig skidt.
Der kan selvfølgelig være forbedret meget, men alligevel.

En ny Renault Clio 1,5 dCi kan ikke sammenlignes med 5-10 år gamle Renault`er og deres tvivlsomme kvalitet.
Der er sket rigtig meget - både med bilen, importør og priserne på kort tid.

Har selv købt en 2011`er Renault Clio 1,5 dCi i januar, og det har vi bestemt ikke fortrudt

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1699525.ece

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1551033.ece

Dette indlæg blev 04-03-2012 08:05 redigeret af dets forfatter.