Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2012 kl. 06:26

Kig på hvad den koster dig i Kr pr. kilometer og sammenlign det med den nye.
Husk afdrag, rentebyrde og værditab.
Jeg har selv haft samme dilemma, men man skal ikke lade sig forblænde af lave drift udgifter. Jeg kører selv en ældre benzinsluger (Saab 9-3 SS Hirsch -06) men den er betalt. Jeg kører 40k om året og de kostede sidste år 1,84 kr pr km. For mig kunne det ikke svare sig at skifte til en tilsvarende diesel, måske en lille øko ræser, men det har ingen interesse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2012 kl. 09:51

15 km pr. Liter ved ren landevej lyder Ikke af ret meget, den burde reelt gå noget længere ved 80/90. Men i den lange bane kan det bedst svare sig at beholde din Swift - den er meget driftssikker, og da UP er en ny konstruktion, vil der muligvis være en masse børnesygdomme.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-02-2012 kl. 11:58

Jeg vil tro du godt kan få den til at køre mere end de ca 15km/l, men nu skriver du også pt. det er jo koldere i de måneder her. Men køre du 80-90km/t burde du kunne nå et rimelig gennemsnit..Kør endelig videre i den, du taber alt for meget. En evt ny bil skal også køres til inden den får et ordentlig gennemsnit, og det tar ca 10.000km at gøre. Behold den..og tænkt lidt over hvor hårdt du træder på speederen nå du køre, så skal du se..

Obs. Jeg vil måske give C S ret, men jo ikke nemt når jeg i et andet indlæg har rost UP'en. men den mangler en vigtig ting..En livreddende gardinairbag..

Dette indlæg blev 27-02-2012 12:01 redigeret af dets forfatter.