Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-02-2012 kl. 22:47

Hej Morten.

De gule plader skal i droppe syns jeg, man betaler dobbelt afgift mv, og bilerne er idag i de små klasser ikke meget dyrer ved hvidplade...

Jeg går en lidt anden vej rundt om emnet end i selv gør. Vi er selvfølgelig alle forskellige, og så er der smag og behag. Men så absolut også det fornuftsmæssige/sikkerhedsmæssige/økonomiske aspekt.

Århus vejle hver dag på ret trafikeret motorvej med mange km årligt. Jeg vil klart anbefale jer at regne lidt på det her hvis i kan, men i skal op og have noget meget lidt brugt som 2011 årgang bil, som kan være Citroen C3, 1,6hdi 90hk, til ca priser fra 135.000kr. Eller Ford Fiesta 1,6Tdci 90hk, eller Opel Corsa 1,3 Økodiesel 95hk, de sidste 2 biler også til ca 135-145.000kr. Disse biler har så tilpas stor træktraft at det er nemmere at opnå en god brændstof økonomi, men alt over 110km/ på motorvej, så sluger det ca 20% mere brændstof. Det er alle 3 mærker meget sikre biler og fra 2011. Ingen udgifter til dæk service syn mv de næste år. God gensalgsværdi idet de har et gennemsnit på ca 26-27km/l. Det vil være billigere for jer i længden at tage en rimelig ny bil som max har kørt 20-30.000km, især med det antal km i skal køre hvert år.

Til 80.000kr er det et sats hvad og hvilken bil i får, men sikkert en med mange km på tælleren, og så skal i til at ofre på bremser stødæmper evt turbo eller andet på diesel biler. det er helt kklart den bedste løsning at tage en næsten ny. Hvis man skal have finansieret bilen kan man med fordel gøre det i Sweedbank med 10% i udbetaling og rest over 7år. Husk at få vinterhjul forhandlet med i prisen.

Jeg håber du/i kan bruge det til noget..

Obs. Omkring gensalg af bilen. Er nemmest ved max km 180.000 og ikke over 6år. i kan godt få noget opel Corsa en ca 4 år gammel med 80-100.000km på tælleren, og som sådan er en fin bil, men så ved i ikke hvordan den er kørt og hvor meget i skal ligge mere i den når dæk service mv kommer.
Mvh

Dette indlæg blev 20-02-2012 23:04 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-02-2012 kl. 23:23

Man kan jo også vælge noget benzinbil som køre relativt langt på literen, hvis man vil have en helt lille bil, er der Toyota Aygo til 75000kr for en ny 3døres, men også den nye Vw UP som køre helt fantastisk til prisen, fra 89.000kr, vil tro den kan præstere 20km/ på motorvej ved ca 110km/t, velogmærket i bmt version med start og stop.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 00:28

Jesper Jensen skrev:
Start/stop har vel ikke den store betydning for benzinforbruget ved primært motorvejskørsel - eller rettere sagt: burde vel ikke have.

Hej Jesper.

Nej du har ret, glemte at skrive at bmt modellen jo har andre dæk på med lav rullemodstand og selvfølgelig start og stop. Så må være dækkene der gør det lille trick.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 00:48

Idet de fleste af os er her for at rådgive på bedste vis, vil jeg tillade mig at nævne at den ford fiesta Daniel længere oppe har nævnt ikke er et særlig godt køb. Den er meget lidt lydisoleret fra fabrikken og den støjer meget fra hjulkasserne ved kørsel på lande/motorvej, iøvrigt heller ikke en speciel sikker bil af slagsen. Er en meget gammel konstuktion af en ford fiesta. Mit råd er kig på den nye model, som køre betydeligt længere på literen og mere sikker, drifts sikker..Hvis i endelig vil have noget "ældre" kan i kigge efter opel corsa fra 2007 og fremad i den nye model.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 11:01

Ulempen er til at få øje på. Ingen mulighed for at have flere med end 1 ektra person. En ektra afgift på 5040kr om året hvilket reelt svare til at du på en periode over 6år betaler godt 30.000kr som du vil kunne få hvidplade bil for idette tilfælle. Den er langt nemmere at sælge igen. Ingen tvivl om at den C3 du har fundet ser flot ud, men alt for dyr i forhold til hvidplade bil. Motoren i 1,4hdi er en gammel konstruktion. Kan anbefale et skridt op til 1,6hdi 90hk. ca pris brugt 130-000 og opefter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 12:50

Narj leasing er nok ikke en god option i dette tilfælde. Vil tro vi ligger i priser omkring alt fra 3600 pr mdr og til 4500,- med de antal km. man skal også helst ramme km tal rimelig præcist for ikke at skulle betale omkring 2kr pr overkørt km..for de 1795,- pr mdr kan i jo sagtens få en fin C3hdi næsten ny..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 13:36

Morten som jeg ser det kan leasing ikke svare sig for jer. Det er langt hen ad vejen. De 1795 er kun med 15000km. en med ca 40.000km vil koste i omegen af tidligere oplyst beløb fra ca 36-4500kr. Så skal du aflevere bilen igen om 36mdr. ved køb af bil er det din egen. Det kan som hovedregel ikke svare sig at lease biler under 200.000, dog undtaget specielle tilbud, men er som regel kun få km med.

Men ring til terminalen og få et tilbud på en i30 med de km du skal bruge, så må vi se om det er et godt tilbud. Det er forsøget værd. Det er rigtigt at man helst skal have bil med service interval på 30.000km når man køre meget. Husk ved leasing skal du selv betale dæk, vinterdæk. Men mit foreslag går så på at du ringer og får pris på en i30 diesel, med ca 40.000km og vinterhjul med i leasing aftalen. Så ser vi på om det er en god ide. Kan være at det er billigere pr mdr ialt når vi omregner beløb.

Dette indlæg blev 21-02-2012 13:41 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 14:33

Ja man skal kigge sig godt for. Det med at købe en bil der eks har gået ca 100.000km og er diesel bil. Så kommer det jeg har beskrevet før, man ved ikke hvordan den er kørt, og ingen fabriks garanti. Nuvel turde jeg måske godt selv købe en, idet jeg måske har i baghovedet at det kan koste mig hvis jeg er uheldig. Jeg mener bare at i nok er nye i dette spil, og det man giver mere for en næsten ny kan meget godt betale sig. Også finansierings mæssigt. I vil få stor daglig glæde af en næsten ny uden bekymringer. Er det en bil i skal låne til ? og hvis hvor meget må det ca koste pr mdr i afdrag ?

En dieselbil tager ofte ca en 30min om at blive varm, dette har også indflyelse på hvor langt den køre på literen. Har en bekendt som pendler Silkeborg Århus i benzin bil og som køre 15-16km/ oktavia.

Dette indlæg blev 21-02-2012 14:38 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 14:45

Morten Blume Laursen skrev:
Ok. Ja, vi skal låne til bilen. Men vi har i øjeblikket ikke noget overblik over, hvor meget vi kan låne, eller hvor meget vi har lyst til at låne. Min kæreste skulle gerne have flere oplysninger i løbet af i dag.

Udgangspunktet er dog, at de samlede udgifter skal være så lave som muligt, da det kun er mine kærestes løn, der kan betale bilen foreløbigt (jeg har endnu halvandet år på SU).

Godt med informationer, det gør det lettere at spore sig ind på hvad i evt skal saste på. man kan også spørge hvor llang tid i har tænkt jer at vil beholde bilen ? og om i vil have den måske billigste løsning der findes, men samtidig ny bil. Det kan være svært at skulle svare på, for man får eks så meget mere i bil for 2-500 pr mdr mere i afdrag. Finansieringen er også afgørende for hvor dyr bilen kan blive. Bankerne tager alt for høje renter. Sweedbank er nok den spiller på markedet jeg ville saste på med 10% i udbetaling og op til 7år restbeløb og en rente på 5%. Men der kan man søge om forhåndsgodkendelse af billån.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 14:48

Vi skal også lige huske at hvis i er ny billister skal vi helst finde et bilmærke hvor der pt er billig forsikring med. Som jeg husker det er det fiat og Huindai, visse Vw biler, men kan være efter alder på person

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 14:54

Ang forsikring. Ingen selskaber kan idag være med til nybillist præmier på 3500-4500,- iårlig præmie, som visse bilmærker tilbyder ny billister.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 15:02

Hmm hvis det var mig der stod med en løn og en su, ville jeg nok vælge en af de nye små benzin biler ala Ford Ka , Den nye Vw up, begge tilbyder vist forsikring omkring 3500årligt...De køre langt p literen når de lige er kørt til...5-8000km. Som nævnt højere oppe, vil en bil som Vw UP 1,0 BMT klar ca 20km/l på motorvejen med 110km/t. Prøv at tage ud og få en prøvetur, i bliver overrasket over hvor tyst den er selv ved motorvejs hastighed. Billig i indkøb grøn afgift 280 pr halve år, og ca 3500 i forsikring.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 16:49

Til Daniel. En Vw up med 60hk køre 160km/t ved tophastighed, den følger meget fint med trafikken ved 130-140km/t, selvfølgelig skal man altid tænke sig om ved overhalinger, men det er altså en gelinde bil på små 900kg.

Til Christian : Vw Up 60hk Bmt model har et snit på 24,4km/l. Ved bykørsel 20km/l. jeg anser 110km/t som "bykørsel", så jeg tror uden "pis" at den kan gå 20km/ på motorvejen ved 110. Har veninde som har C1, den går 18km/ ved bykørsel og er ikke trimmet som Vw's Bmt model. Vi har målt den til 20,5km/l ved 110km/t over et stræk på 200km/. Ganske pænt af en benzin bil. Min far har en opel agila 1,2 benzin 80hk. Den går 19km/l i snit, han køre selvfølgelig pænt..

Nå men det er jo alt sammen smag og behag, og lidt hvad man syn og bryder sig om..Jeg selv er træt af at gi en formue i vægtafgift på mondeo 2,5V6, og forsikring koster også en del. Den går imellem 10-12km/l om sommeren. Nu køre jeg ikke det vilde km antal pt ca 15000km årligt, og har squ tænkt på at ta en Vw UP for en periode. Jeg kan køre de samme km for 2000kr mindre pr måned. Nuvel er det slet ikke samme bil og hk. Men UP'en gør det rigtigt godt, så denne vælger jeg måske.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2012 kl. 17:12

T Nielsen skrev:
Til Daniel. En Vw up med 60hk køre 160km/t ved tophastighed, den følger meget fint med trafikken ved 130-140km/t, selvfølgelig skal man altid tænke sig om ved overhalinger, men det er altså en gelinde bil på små 900kg.

Til Christian : Vw Up 60hk Bmt model har et snit på 24,4km/l. Ved bykørsel 20km/l. jeg anser 110km/t som "bykørsel", så jeg tror uden "pis" at den kan gå 20km/ på motorvejen ved 110. Har veninde som har C1, den går 18km/ ved bykørsel og er ikke trimmet som Vw's Bmt model. Vi har målt den til 20,5km/l ved 110km/t over et stræk på 200km/. Ganske pænt af en benzin bil. Min far har en opel agila 1,2 benzin 80hk. Den går 19km/l i snit, han køre selvfølgelig pænt..

Nå men det er jo alt sammen smag og behag, og lidt hvad man syn og bryder sig om..Jeg selv er træt af at gi en formue i vægtafgift på mondeo 2,5V6, og forsikring koster også en del. Den går imellem 10-12km/l om sommeren. Nu køre jeg ikke det vilde km antal pt ca 15000km årligt, og har squ tænkt på at ta en Vw UP for en periode. Jeg kan køre de samme km for 2000kr mindre pr måned. Nuvel er det slet ikke samme bil og hk. Men UP'en gør det rigtigt godt, så denne vælger jeg måske.

Nu har jeg været under de omstændigheder, at jeg i de sidste 14 dage, og den næste uge befinder mig i Tyskland omkring Berlin, og har fået stillet en Up til rådighed som bil i den periode. Indtil videre har jeg kørt knap 2000 kmi den i forbindelse med job hernede, og jeg er ikke vitterligt imponeret af den. Bilen har knap 10000 på tælleren. Koblingen er lidt for slatten efter min smag, og så føles den ikke kvikkere end de andre småbiler, eller føles bedre at køre end den nye Picanto. Af brændstof har jeg kørt ca 17/18i snit ved almindelig forsigtig kørsel, og ikke mere end 110 på motorvej. Det er simpelthen accelerationer fra tilkørselsbanerne hernede der tager livet af økonomien og de grove vinterdæk. Kabinen virker dog luftig og med god plads, men sæderne støtter ikke mig specielt godt i lænd eller ben. Så min konklusion må vær at Up er en ret ordinær mini-bil i segmentet, dog er Picanto dog stadig min favorit. Havde overvejet Up som bil nr. 2, men det må blive en Picanto istedet. Øv, havde ellers håbet på så meget mere af den bil der er blevet hypet så meget. Men den kommer uden tvivl til at sælge godt, da der er et VW-logo på.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2012 kl. 17:20

Spark er en lille dejlig bil, men med det budget får i nok kun råd til en 1.0 Life +. Udstyret har det nødvendige (elruder, servo, radio osv.), men det er dog motoren der trækker ned. Jovist den følger fint med, men så skal den også have nogle pisk, og så skal i ikke regne med mere end 16-17 literen. Den går til gengæld knap 23 på motorvej omkring frysepunktet og med vinterdæk, med 90 km/t. Alt over 100, og den lille motor sluger voldsomme mængder af benzin. Så lander i på ca 12-14 på literen af egne erfaringer.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 18:01

Kære Morten .-)

Nogle har forstand på biler, andre ikke. Bedøm selv og betal ved kasse 1 hvis du vælger det forkerte. Hmm hvad har en bankrådgiver forstand på biler...næppe meget heller ikke penge...kun at lave god indtjening til banken. Tjek nu lige Sweedbank og se om ikke kan spare en del penge på finansiering af bil...det skulle nok være muligt. . i kan jo måle det ved at se på hvad i skal af med pr måned i afdrag...

Obs: Måske i lige skulle prøvekøre de omtalte biler inden i køber noget. Spark er fin sikkerhedsmæssigt, men så er det vist også det.

Dette indlæg blev 21-02-2012 18:05 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 18:09

Sikke en griner C S...en UP vil du gerne fortælle kun køre 17km/l på motorvej og at du ivørigt sidder ringe i sæderne...men en spark som nok er noget af det billigeste skrammel bil går sørme 23 på motorvejen.... ved 90km/t....bob bob..Så din konklusion er at Vw up er en ringe bil...Hmm sjovt nok siger test kørere tæt på mig noget andet end det du oplever. Og jo har selv kørt disse biler

Dette indlæg blev 21-02-2012 18:12 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 18:21

Daniel Stagis Nielsen skrev:
Der er mange meninger :-) Min er bare at de helt små biler med en nypris på under 100.000 er fine, smarte og praktiske til små ture for en person, men på motorvej og over længere ture bliver de trælse og slår ikke til.. Men det er kun min mening...

Hej Daniel.

Du kan som sådan have ret i din betragtning. Mange er ukomfortable at køre over længere stræk..Der er blot noget helt nyt i mini bil segmentet som ikke er set eller lavet før. Men man skal lige ud og rulle i det inden man mærker hvor glat det går. Men jeg kan da kun anbefale folk prøve de forskellige biler der kan være i spil. Så folk selv kan danne deres menning om hvordan det køre..Syns også folk selv skal sætte sig ind i tingene. Jeg kunne godt opremse en masse fordele ved eks. den nye UP, men det skal folk selv finde ud af og prøve sig frem.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2012 kl. 21:46

T Nielsen skrev:
Sikke en griner C S...en UP vil du gerne fortælle kun køre 17km/l på motorvej og at du ivørigt sidder ringe i sæderne...men en spark som nok er noget af det billigeste skrammel bil går sørme 23 på motorvejen.... ved 90km/t....bob bob..Så din konklusion er at Vw up er en ringe bil...Hmm sjovt nok siger test kørere tæt på mig noget andet end det du oplever. Og jo har selv kørt disse biler

Nu er det jo heldigvis op til den enkelte at bedømme hvordan man syntes bilerne er. I mine øjne føles Spark lige så billig som Up. Og med de 17 i Up, så er det ved blandet kørsel, med motorvej, by og landevej, og som jeg nævner er det hårde accelerationer der tager livet af økonomien, og ved hyper-økokørsel vil den sikkert kunne køre langt. Lige så langt som en Spark, når jeg har kørt hyper-økokørsel i den. Jeg siger skam ikke at Up er en ringe bil, jeg konkluderer bare at den ikke er bedre, eller dårligere, end de mange andre i det segment, og forstår bare ikke helt hypen omkring den. Jvf. en test af Up i Nordjyske biler bliver plastikken da også bedømt for at være noget hård, præcis som i Spark, og en motor der skal have nogle pisk for at følge med i trafikken. Men ved øko-kørsel vil den kunne køre de samme 23 som jeg har fået Spark'en til.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 22:24

Til C S

Okey det er jo så din mening om Vw up. Måske syns jeg bare at det var en noget negativ udmelding set i lyset af at et par unge mennesker søger nogle råd omkring biler. Men du har da helt lov at indtage denne holdning til bilen. At du ikke forstår "hypen" omkring UP'en...ja det er jo så ikke til at vide hvad de forskellige ting siger dig når du møder dem. Måske har du en lækker meget dyr bil, og kan måske ikke skelne bilerne fra hinanden...ja jeg ved det ikke. "Hypen" kommer jo nok fordi den er nyskabende. Den køre altså noget bedre end de andre, både motor styrtøj undervogn mv. og til den pris forstår jeg da godt mange er posetive. Nu er der jo lige en forskel på motorer i de forskellige mini biler. Spark køre med 4cyl på gamle konstruktioner, og de præstere ingenlunde det de skal af træktraft eller forbrug. 3Cyl motorere som aygo C1 107 og Vw up bruger, har mere træktraft og en bedre økonomi grundet de 3cyl, jo mindre modstand jo bedre køre bilen plus et højere snit i forbrug. Køre man alm kan man nemt opnå de tal jeg taler om længere oppe. Fakta er nu at mange af de eksisterende mærker får 3 cyl motor.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

24-02-2012 kl. 10:58

Personligt vill jeg ikke tøffe rundt på motorvejen i en minibil. Sikkerheden er een ting, men komforten er derefter. Så hellere gå efter en lidt større men brugt bil.

Pas på du ikke fokuserer alt for meget på købsprisen. Du finder næppe en diesel som reelt går over 18km/l på motorvejen og ved 40.000km årligt koster det dig 27.000 kr alene i diesel! Du vil opleve at det ikke betyder så meget for Jer om bilen var 40-50.000 dyrere, til gengæld vil i få en bil som efter min mening egner sig væsenligt bedre til behovet.

Min pointe er at mange desværre tror at en "god lille driftsikker bil" er ensbetydende med en af de nye minibiler. Når man regner på det vil det ofte være lige så billigt totalt set at vælge en let brugt bil i klassen over.

Dette indlæg blev 24-02-2012 11:02 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-02-2012 kl. 11:09

Jan Nielsen har selvfølgelig en god pointe her. Som anført tidligere højere oppe i svarnene, har jeg anbefalet noget diesel i en klasse større. Tænker man på en mini bil med aircon osv når den jo nemt op på 110-115.000kr, de modeller jeg nævnte kan fås til 135000-145000,- og det en klasse højere. Hvis man kigger på det og det finansierings mæssige aspekt, vil en klasse højere koste ca 200kr mere pr mdr i afdrag. De penge er sikkert godt givet ud, velogmærket hvis man har dem. Jeg vil stadig anbefale en 1,6 liters diesel idet den har bedre overskud, men også nemmere ved at nå et pænt gennemsnit på brændstof delen. Det er jo relativt mange km hvert år.På de diesel biler er den grønne afgift lidt højere end på mini bilerne, men alt andet end lige nok at foretrække.

Dette indlæg blev 24-02-2012 11:11 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 11:57

Hej Morten.

Jamen Yaris er en udmærket bil...men hvor langt har de kørt dem i har kigget på ??

Det er vigtigt med de km i skal køre om året at de ikke har gået langt. Det jeg sigter til, er det med at en brugt bil noget før skal have dæk, service mv, evt også større grøn afgift. Forsikring kan og være dyrere. Yaris er en efterhånden gammel konstruktion, men ingen dårlig bil. Men en næsten ny med 20-30.000km på tælleren er at fortrække pga total økonomien...Men men der er mange faktorere i jeres tilfælle..

Hvor langt er der fra Århus til vejle i køretid ? en diesel er noget nær mindst 30min om at blive rigtig varm, også inden det evt gode gennemsnit på brændstof indfinder sig. Hvad med forsikring ? hvor meget skal i give? VIL i låne pengene i bank ? for de er meget dyrere en de etablerede finansierings selskaber....MEGET..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 12:14

Det gear og partikelfilter har nødvendigvis ikke noget med brændstof økonomi at gøre. Det kommer an på hvilken gearing bilen har. og jo man slipper for en ekstra afgift på 1000kr om året hvis der er partikelfilter, men disse har lidt svært ved at tåle små ture.

Syns i skal ringe rundt til nogle forskellige forhandlere som eks Toyota Ford citroen, Hyundai Kia, måske fiat også, for at høre hvad de tilbyder af forsikring til den alder i nu har....og om det også gælder hvis i køber brugt bil hos dem. Fokusere ikke alt for meget på om bilen koster 120 eller 140000,-

Dette indlæg blev 26-02-2012 12:20 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 12:30

Hej igen.

Ok Morten, det er noget som jo er op til jer hvor i vil låne mv. De Yaris er da fine, men jeres problem er så jeres årlige km antal, bilen vil så måske have kørt små 200.000km om en 3-4år...Man siger at det kan være lidt vanskeligt at sælge biler når de har gået over 180.000km og over 6år gamle...men igen er helt op til jer. For i kan jo vælge at køre bilen helt ned. Nu tænker jeg på de 2 biler du har vist, så tænker jeg hvad med dæk, hvor længe holder de...er der vinterdæk med og hvor nye er de..Hvornår skal der skifter bremse skiver og klodser, eller er det gjort. Hvordan ser udstødning og filteret ud....hvor længe holder et sådan et. Har bilen kun kørt langtur eller......Jeg forsøger blot at belyse evt ting som i måske i nærliggende fremtid skal betale på bilen..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 12:41

Ville nok tjekke den private ud, evt ta ud og kigge på den, hvis i ellers bryder jer om farven. tjek at servicebogen er intakt med div stempler fra service. Tjek evt dæk og vinterdæk med tomstok, og se hvor mange mm der er. Jeg vil tro at den private måske vil sælge med lidt afslag...Hvis alt er som det skal være kan i jo forsøge at sige at i vil give 110,- for den, men regn mere med at i ender på ca 115-118.000. Men den har vinterhjul med og har kørt noget kortere end den anden.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 12:49

Morten er ikke helt inde i det med Yaris, men jeg vil tro at ham med den private er en nyere model hvad angår noget med motor, for den har en højere nypris og går længere på literen, så den vil jeg saste på hvis jeg var jer. Måske kan i endda få ham til at køre ned til jer og visse den frem.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2012 kl. 14:54

Morten Blume Laursen skrev:
Tak for svarene. Vi har lavet en aftale om at komme ud og kigge på den sorte Yaris i morgen :)

Nå det lyder godt. Så håber jeg det lykkes for jer at finde en vogn i kan bruge. kig lige lidt efter om den har synlige buler eller store ridser som ikke kan poleres væk. Men den virker som en pendler bil der har kørt lange ture...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-02-2012 kl. 17:31

Hej Morten

Tillykke med bilen....

Ja den så jo fin ud på foto men sikkert bedre i virkeligheden, og ikke noget dårlig køb tror jeg. Hvad fik i bilen til ??

Omkring forsikring ved jeg ikke rigtigt. hmm man kunne jo forespørge hos den toyota forhandler i agter at få holdt service ved, om de evt kan være behjælpelig med noget...Prøv noget der hedder tjeneste torvet

Dette indlæg blev 28-02-2012 17:50 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-02-2012 kl. 17:45

Ok fint nok...bare i er tilfredse med den. Der er nemlig ikke mange til salg til de priser og så med den opdaterede motor som køre lidt længere på literen.

Ang forsikring. Prøv at lave en særskilt tråd, nogle må vide hvor man kan gøre det til menneskelige priser...mener der er noget der hedder Gjensige forsikring

Dette indlæg blev 28-02-2012 17:48 redigeret af dets forfatter.