Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 08:01

christian schrøder skrev:
ja og man kan få en huyndai I10 for 79900 ........

Men så er det uden det nødvendige i udstyr. De tilbud er mere for at lokke kunden i butikken, så selvfølgelig bliver den reelle pris noget højere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 09:14

det bestemmer man sku da selv , men vil da også sige at de 85k for aygoen med a/c faktisk også er et godt tilbud .

Det kommer jo leveringsomkostninger, evt metallak, måtter og andre småting. Så den lander nemt på 95k på gaden.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 10:37

Thomas Albertsen skrev:
Jeg har brug for hjælp til valg af bil. Vi har lidt omkring 70.000,- at bruge på bilen, men da vores månedelige indkomst ikke er så stor er det vigitgt at den er økonomisk (helst omkring 20 km/l) og driftsikker. Den skal køre ca. 32 km hver dag ( 16 hver vej ). Vi har et barn på et år, men til daglig vil der ikke skulle være plads til barnevogn og ligende. En gang i mellem vil det blive til længere ture, men her er vi villige til at tilkøbe en tagbox til bagage og barnevogn.
Vi har kigget på lidt forskellige biler men da det er vores første bil er vi meget i tvivl.

Håber der er nogle der ka hjælpe.

vh

Thomas

Hej Thosmas.

Nu ved man jo ikke altid hvor og hvordan folk's beløb til bil fremkommer, så det vil jeg gerne spørge ind til, da det kan have betydning om man skal finansiere bilen via bank, eller det er via finansierings selskab, eller man selv har pengene kontant. I tilfælle af finansiering er det ofte fornuftigt ikke at låne pengene i egen bank. Man får en del mere hvis man eks tager sweedbank med kun 10% i udbetaling og rest over 7år. Man kan ofte købe dyre og ny bil for det man skal sidde for i afdrag via bank, hvis man vælger eks Sweedbank. Jeg mener klart at vi her skal tage barnet's sikkerhed op til overvejelse. Eks ville jeg gerne have jer i en helt ny Fiat grande punto med 5døre som er en meget sikker bil med 5 stjerner i Chrash test, og med god plads i kabinen. I øjeblikket er Grande punto sat meget ned. Man får eks en helt ny 5dørs med aircon for 119.000, men jeg fandt en fin en privat til 85000,- fra 2010 her på bilbasen. men vil gerne høre lidt om hvordan de ca 70.000 fremkommer, så vi kan råde jer bedst muligt, så i får så meget bil for pengene. Denne her her til 85000, og ksn nok trykkes lidt på prisen. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/12-active/1077283

Dette indlæg blev 16-02-2012 10:40 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 13:37

det gør da da også på alle andre ...

Ja, men når der bliver nævnt at der er sparet ca 70.000 op, er det da ren logik at det er hul i hovedet at foreslå noget der koster meget mere...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 13:50

Hej Thomas.

Tak for svaret. Og ja for 70.000kr kan i da få en relativ ny bil, og sikkert også fornuftig til behovet. Bare os biltosser der måske gerne ser at i får noget rigtigt godt for jeres penge. Pandaen er ikke så stor indeni, men køre fint og er billig at reppe på. Sikkerheden er vist mindre god 3Stjerner, og nogen må rette mig hvis dette ikke passer..Alt er jo smag og behag, men også erfaring og viden.. Den nye Vw up der nu er kommet, kommer om ca 60dage i en 5dørs model med aircon til ca 107-108.000,-.
En bil der på mange måder er det sidste nye, også hvad angår sikkerhed og økonomi.
5Stjerner i sikkerhed, og en 60hk model køre 20km/l i bykørsel. Har selv kørt en og den er super i forhold til de andre der er på markedet. Syns i skal prøve en inden i bestemmer jer. Total økonomisk set er ny bil en bedre forretning end en brugt. Sådan er det blevet idag. Penge og privat økonomi har regnet et eksempel på en brugt bil til 50.000,- og en ny til ca 100.000,- den nye var billigere at køre i pr kørt km end den brugte. Ved brugt bil er der mange faktorer der kan afgøre hvor godt købet er og hvor meget der evt kan komme af udgifter, som eks dæk, udstødning syn, service. Ingen garanti ofte. En ny er der ofte 2års garanti på, service går der jo et år, dæk udstødning mv ved alm brug ca 4-5år, syn af bilen første gang efter 4år. Alt dette sammenlagt giver den nye bil et godt forspring, plus det faktum at folk kan glæde sig over den nye bil i lang tid fremover uden at bekymre sig. Men igen er hvad man er til og tror på. Men det jeg har beskrevet for jer, er ganske faktuelt.

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 13:59

Thomas Albertsen skrev:
Jeg har brug for hjælp til valg af bil. Vi har lidt omkring 70.000,- at bruge på bilen, men da vores månedelige indkomst ikke er så stor er det vigitgt at den er økonomisk (helst omkring 20 km/l) og driftsikker. Den skal køre ca. 32 km hver dag ( 16 hver vej ). Vi har et barn på et år, men til daglig vil der ikke skulle være plads til barnevogn og ligende. En gang i mellem vil det blive til længere ture, men her er vi villige til at tilkøbe en tagbox til bagage og barnevogn.
Vi har kigget på lidt forskellige biler men da det er vores første bil er vi meget i tvivl.

Håber der er nogle der ka hjælpe.

vh

Thomas

hej thomas.

vent lidt og køb en vw up den er en ren JOKER.og virkelig værd at vente på.alt andet er spild af penge.på alle fronter.

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 14:07

kenn christoffersen skrev:
hej thomas.

vent lidt og køb en vw up den er en ren JOKER.og virkelig værd at vente på.alt andet er spild af penge.på alle fronter.

Det bliver vidst en meget lang ventetid, da der er lang tid til den 5 dørs kommer, og med den venteliste der er på at bilerne bliver produceret. Så heller vente til Skoda kommer med deres udgave, den bliver nok billigere, da man betaler ekstra for VW-logoet :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 14:09

Som Krogh nielsen skriver, gir jeg hende medhold i. Men når det så er sagt, er det jo jer skal bestemme hvad i vil gøre. Jeg er lidt glad for at Kenn Christoffersen kom med denne udtalelse...Det er nemlig en JOKER i forhold til alt andet i segmentet. Virkelig lækker stor indeni, og køre rigtig godt med god styrring og komfort. Store sæder hvor man ikke sidder og gnubber skuldre på sidemanden. Jeg har kørt de små biler som aygo panda mv. Vw UP er helt igennem en rigtig bil på alle måder. Man tror det ikke når man ser den...men ta så lige en tur..

men når alt kommer til alt skal i jo ville ligge ca 35-40.000,- mere end de 70.000,-
Er jo så spørgsmålet om i kan eller vil det. Men prøv de forskellige biler.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 19:01

Hej thomas...ja ta lige en god lang prøvetur i Vw UP. Her er lidt læsning på den. Kommentar til Journalisten omkring at motor er langmodig, og der skal skiftes hurtigt op igennem geaerne, mener jeg ikke holder. Den køre rigtig fint.

http://bil.guide.dk/Minibil/VW/%C3%98konomi/Design/Motor/Test_af_VW_Up_60_hk_2608191