Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2012 kl. 14:43

Ja det er ikke altid lige nemt. Til næste år kommer der ny oktavia og ny Ford mondeo, og sikkert i en klasse der ikke er set før...såå de modeller der er tilgængelig i dag er pludselig meget pase næste år, idet de nye teknologier vinder indpas i bilerne..Har smugkigget lidt på de nye, og alt andet end lige sikkert langt mere for pengene..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2012 kl. 15:54

Tag da ud og prøv nogle andre mærker også, inden du bestemmer dig.

Skal det være en skoda, er superb'en en nyere konstruktion end octavia, der oprindeligt er fra 04. Superb har bedre undervognskomfort og mange andre ting.

Af de to vil jeg klart gå lytte til hjertet og tage superb'en - selv om den er dyrere, så er det en moderne bil lidt længere end den "gamle" octavia.

Vælger du Octavia-klasse er der også jo en ny volvo s40 på vej der ikke kommer til at hedde s40 men noget andet. Mon ikke den er i nærheden af prisen på en superb. Eller golf 7 er også på vej...

Og der er sikkert mange andre gode mærker derude du kan prøve...

Dette indlæg blev 12-02-2012 16:01 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-02-2012 kl. 17:01

Skal det være de to ville jeg vælge Superb. Octavia er ved at være en temmelig gammel model (trods facelift) sikkerheden er ikke tidssvarende etc.

Men en Superb med hjertet skal efter min mening have lidt mere motor en greenline, herudover er Superb en temmelig stor skude, så er behovet ikke til det ville jeg nok vælge noget lidt mindre.

Der er jo masser af altenativer til Octaviaen: Golf, Focus/C max, Astra etc

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2012 kl. 19:31

Jamen fin bil den 170hk du har. Hvad med at beholde den til næste år, og så se de sprit nye modeller fra eks Skoda og Ford som sikkert bedre med økonomi og sikkerhed mv. Hvis ellers den kan klare et år mere...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-02-2012 kl. 20:43

Du finder flere modeller i Golf/Octavia klassen der kører omkring 22km/l (i øvrigt er det vel ikke præcis 22Km/l der gør forskellen)

Derudover så har du nu en ganske fin bil, der har taget det værste værditab. Du kan købe mange liter ekstra brændstof, for det du sparer i værditab ved at beholde din brugte bil, men det er jo en smagssag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2012 kl. 20:55

lars hansen skrev:
Problemet med at vente er, at der altid kommer noget nyt lige om lidt. Vi har tænkt tanken men er sådan indrettet, at hvis der skal skiftes så skal der skiftes...

Lars

Ps min bil idag har 140hk.

Hej Lars.

Ved ikke hvor jeg fik de 170hk fra...

jamen jeg kender det godt det med at der skal skiftes. Hmm ja du har jo nok selv en ide om hvad du vil. Men du kan jo da prøve en mondeo 163hk Tdci med powershift, blot for at have noget at sammenligne med...den køre forrygende men kun med et snit på 17,5km/l, men prøv noget forskelligt der måske kunne være noget.