Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

08-02-2012 kl. 22:22

Ved det er svært men jeg må give K S ret har familie og venner som kører 7 pers både Fiat og Ford og må sige Fiat/Evasion/806 er den der kører bedst og uden store rep og uden rust problemer, jeg fandt et par stykker jeg syntes virker rimelig, især Fiat Ulysse virker som et godt køb.
Her er en C8/807 i Fiat udgave læg mærke til årgang
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/ulysse/20-active/808576

og en Sharan i Seat udgave men med mere udstyr

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/alhambra/20-xse/117740

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-02-2012 kl. 09:54

K S har helt ret i, at de nævnte biler aldrig har klaret sig godt i diverse fejlstatistikker.
Og nu, hvor de efterhånden også alderen imod sig, er det absolut ikke blevet bedre.
Rust er iøvrigt også et kendt problem for disse modeller.
Jeg vil anbefale, at I holder jer væk fra dem.

Det var den lette del. Det er straks sværere at finde et godt alternativ.

I kan selvfølgelig vælge en af de nævnte Citroen, Peugeot, Fiat'er.
De ruster sikkert ikke i samme grad, men de er nu heller ikke kendte for at være problemfrie.
I kan også gå efter f.eks. en Voyager / Grand Voyager, men de har absolut også deres at slås med.

Jeg vil mene, at der er tre veje at gå:

1: I kan vælge noget lidt mindre og nyere - det kan være en st.car (Mondeo kunne være et godt bud) eller en MPV, som jo giver jer 5 gode pladser, og ofte 2 nødpladser, som kan benyttes til et tage et par af børnenes venner med hjem fra skole. Her kunne Grand Scenic være et godt bud.

2: I kan vælge en Camper. Den vil dog sikkert kun have 6 sæder, da der jo også skal være plads til et lille ubrugeligt køkken. Men ofte vil de være noget nyere end en tilsvarenede prissat 7 personers. Det kan derfor være et godt køb.

3: I kan bruge lidt håndører på et stort kørekort, og istedet købe en 8-personers bus/bil. Det lyder som en overdrevet løsning, men det er det faktisk ikke.
En 8-personers bus er så meget billigere end en tilsvarende 7-personers, at jeres kørekort så rigeligt at tjent hjem allerede ved første bilkøb. Og så er den nye bil jo også billigere, når den nuværende skal udskiftes om nogle år.
Der er selvfølgelig mange overvejelser man skal gøre sig her, og mange ting der skal med i udregningerne. Men jeg kender et par stykker, der har valgt denne løsning, og de er meget begejstrede.

Lidt at tænke over....

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-02-2012 kl. 10:03

jeg vil STÆRKT FRARÅDE Sharan/Galaxy/Alhambra

min far havde en Sharan fra 2001 som firmabil som han fik fra ny han havde den lidt over 5½ år og det sidste 1½-2 år han havde den holdt den næsten mere på værksted end den var ude at køre

jeg vil hellere anbefale en Kia Carnival eller en Mazda MPV (Mazda MPV er ret sælden - der er ikke solgt ret mange af dem) og mht Kia Carnival kan i finde en der i hvert fald er en 4-5 år nyere eller
Carnival http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/carnival/29-hpdi-ex-aut/1009169 endda med aut gear og A/C og det er en Diesel

Mazda MPV http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mpv/20i/747498 Sydasiatiske biler er ret pålidelige Mazdaen er japansk og Kiaen er sydkoreansk

HUSK ALTID at bilen skal nogenlunde opfylde disse krav

fuld servicebog MEGET VIGTIGT specielt i en bil til 100.000 og der må der under ingen omstendigheder være sløset med servicebogen eller at servicebogen mangler.
det er måske prismessig mindre vigtigt på Mazdaen men tjek altid dette der må heller ikke hverken være sløset med servicebogen (hvis der ikke er servicedokumentation fra tidl. ejer eller servicebogen mangler ellers er det NO GO

bilen er undervognsbehandlet

lavt km tal det er en god købsgrund efter min mening

spørg forhandleren hvor mange ejere der har været en god ting at vide efter min mening

aircon når der er tale om en (stor)familiebil

træk hvis i får brug for det

ingen rust

måske at rusteftersyn er overholdt men dette er ikke som sådan ikke et krav

lige til sidst et godt råd køb et såkaldt P Watch hvilket er en elektronisk p skive hvilket virkelig er dejligt at have jeg har haft det i 2 biler nu og kan ikke undvære det på betalingspladser gå dog udenom det der hedder FS02 ikke så meget fordi det ikke dur (det er det jeg har) men fordi du skal have en mekaniker til at montere det pga. P Watch sidder i en holder så der er du nød til at betale for montering hvis du ikke kan få det med i bilens pris og så kan det sagtens koste over 1000 kr monteret men jeg tror dog ikke at FS02 bliver lavet mere

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-02-2012 kl. 10:29

jeg glemte lige et krav der må ikke have været røg/dyr i bilen hvis der har været dette så mindsker det gansalgsmulighederne