Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
07-02-2012 kl. 09:57
Alle biler - uanset mærke - kan smadres på 150.000 km, hvis de ikke behandles ordentligt.
Og alle biler - uanset mærke - kan køre langt over 150.000 km stort set problemfrit, hvis de behandles efter forskrifterne.
Så hvis du vurderer, at bilen er behandlet pænt, ville jeg ikke være bange for at købe den, bare fordi den har kørt 150.000 km. Det er trods alt sket over forholdsvis få år.
Citroen laver nogle ret stabile benzinmotorer, så den del behøver du ikke frygte.
E6G gearet har netop ry for at være ret slidstærk, da det jo ikke er et "rigtigt" automatgear, men blot en manuel gearkasse med skifterobot. Så den ville jeg egentlig heller ikke frygte.
Generel holdbarhed er ok, og rustbeskyttelsen over middel - så det ville jeg heller ikke frygte.
Citroens største problem (på tværs af deres modeller) er elektronikken. Og selvfølgelig blive disse ting mere skrøbelige med alderen. Men hvis du sørger for at teste alt elektronik grundigt før køb, så kan du ikke gøre meget mere.
God fornøjelse.
Og alle biler - uanset mærke - kan køre langt over 150.000 km stort set problemfrit, hvis de behandles efter forskrifterne.
Så hvis du vurderer, at bilen er behandlet pænt, ville jeg ikke være bange for at købe den, bare fordi den har kørt 150.000 km. Det er trods alt sket over forholdsvis få år.
Citroen laver nogle ret stabile benzinmotorer, så den del behøver du ikke frygte.
E6G gearet har netop ry for at være ret slidstærk, da det jo ikke er et "rigtigt" automatgear, men blot en manuel gearkasse med skifterobot. Så den ville jeg egentlig heller ikke frygte.
Generel holdbarhed er ok, og rustbeskyttelsen over middel - så det ville jeg heller ikke frygte.
Citroens største problem (på tværs af deres modeller) er elektronikken. Og selvfølgelig blive disse ting mere skrøbelige med alderen. Men hvis du sørger for at teste alt elektronik grundigt før køb, så kan du ikke gøre meget mere.
God fornøjelse.