Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2012 kl. 14:30

Hej Lotte.

Som jeg ser det er det da noget din kommune skal hjælpe dig med..Støtte til køb af bil pga dit barns handicap.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2012 kl. 14:59

Lotte Therkildsen skrev:
Kommunen har "i disse tider" ingen planer om at hjælpe - desværre, selvom jeg altid vil blive ved med at skulle løfte min datter.
Dette betyder også, at jeg ikke kan opnå den afgiftsfritagelse, som er nødvendig for prismæssigt, at kunne komme i nærheden af en handicapbil. Derfor er en brugt handicapbil heller ikke en mulighed, da en stor afgift vil komme oveni.
Så alle gode idéer modtages med glæde...

Du skal ansøge om støtte til køb af bil pga din datters handicap. Kan godt være at din kommune er noget træg i det, men så skal det ankes. Er ret sikker på du kan blive bevilget, men vejen er lidt lang, når og hvis kommunen afslår. Men i sidste ende er det ikke din kommune der bestemmer, det er ankestyrrelsen i Kbh.

Men de biler S H har listet højere oppe er fine til det formål, som partner er det.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2012 kl. 15:30

Lotte Therkildsen skrev:
@ T Nielsen
Vil også søge igen, det er jo en lang og sej kamp, uden garanti for et positivt resultat - men har brug for at finde en løsning snarest

Berlingo har jeg også selv overvejet - er 12 km/l dog ikke meget lidt, også selvom det er en benzinbil?

Hej igen Lotte

Føler med dig..folk bliver idag bare sat til at klare sig selv tiltrods for love og regler. Man kan evt. få hjælp af en Uvildig social rådgiver, som kan hjælpe med at lave ansøgning og anke mv..Hmm ja de kommuner "flotter" sig rigtigt i disse tider. Jeg er eks. selvskrevet til støtte til køb af bil, men de har afslået 3gange. En jurist i ankestyrrrelsen fortalte mig at hvis det blev ham der fik sagen ville jeg uden tvivl få, men det var det så ikke. Så blev bevilget et special sæde, som jeg iøvrigt sagde de kunne stikke skråt op, fordi airbag skulle slås fra mv, og skulle selv betale for disse ting. Når man så skulle skifte bil igen, sku man til det engang til. Nu er jeg heldig stillet økonomisk, så gider ikke slås med dem mere. Men tænkt på dem der ikke er heldige som jeg.....

Ang de 12km/l ja det er ikke så meget, men bilen er vist en tro kopi af partner. Men kan godt se at den grønne afgift er høj, og det er benzin prisen også. Et problem kan være når man søger støtte, er hvis man har bil i forvejen som opfylder behovet. Så er det vist sværere at få igennem. Men eller skal du have en uvildig rådgiver på som kender loven og reglerne.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2012 kl. 15:38

En diesel i ny model men til 134000 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/berlingo/16-hdi-75-nordic-multispace/1036737

Ang evt støtte til bil pga af handicappet barn, syns jeg du skal prøve at kontakte SR bistand i kbh. Du finder dem nemt via nettet.

Dette indlæg blev 03-02-2012 15:52 redigeret af dets forfatter.