Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2012 kl. 20:30

Focus er et rigtigt godt bud, da den er ret stabil. Jeg ville gå uden om Golf, da de oftest har kørt rigtig mange km, og sikkert også som "Brian-biler" i den prisklasse. Du betaler også ret meget for VW-mærket, end hvad bilen reelt er værd. Så kunne en Seat Ibiza også være et godt bud i den klasse.

Pug 206 er også en fin lille bil, sørg dog for at der ikke er problemer med bagtøjet på den, da det vidst nok er et gængst problem.

Men som altid med den første bil, gå efter noget med en så lille motor som muligt, helst under 1,3, for en forsikring der er til at betale :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

06-02-2012 kl. 12:48

har du tænkt på en Hyundai Accent?

gå uden om Golf og 3 dørs 206 det er "Brian biler"

en Accent er et godt alternativ hvis du vil have en lidt nyere bil du kan sagtens finde en fra midten af 00'erne (de sidste årgange) til din maks pris og husk bilpriser er altid til forhandling

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/16-gls-aut/1050291 måske meget alternativt at foreslå en med automatgear

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/16-gls/871320 med manuel gear

begge med A/C

HUSK DOG ALTID AT BILEN SKAL

have fuld eller næsten fuld servicebog sløset eller ingen servicebog er NO GO tjek om tandremmen er skiftet efter foreskrifterne kan ses i servicebogen

være undervognsbehandlet mere end 2 gange og den skal næsten være undervognsbehandlet fra ny

ingen røg/dyr

aircondition er næsten et krav når bilen er så ny

nysynet hvis syn er mere end et år siden få den leveret nysynet

generelt god stand dette er en smagssag

helst få ejere

lige til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch med det er en elektronisk p skive den koster mellem 500 og 1000 kr for et ordenligt P Watch (når de ikke er på tilbud) og lidt over 1000 monteret prøv muligvis at få dette med i prisen på bilen det er i det lange løb billigere med et P Watch end p bøder og så slipper du også for at stille p skiven

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-02-2012 kl. 16:56

Christian Hansen skrev:

HUSK DOG ALTID AT BILEN SKAL

have fuld eller næsten fuld servicebog sløset eller ingen servicebog er NO GO tjek om tandremmen er skiftet efter foreskrifterne kan ses i servicebogen

være undervognsbehandlet mere end 2 gange og den skal næsten være undervognsbehandlet fra ny

ingen røg/dyr

aircondition er næsten et krav når bilen er så ny

nysynet hvis syn er mere end et år siden få den leveret nysynet

generelt god stand dette er en smagssag

helst få ejere

lige til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch med det er en elektronisk p skive den koster mellem 500 og 1000 kr for et ordenligt P Watch (når de ikke er på tilbud) og lidt over 1000 monteret prøv muligvis at få dette med i prisen på bilen det er i det lange løb billigere med et P Watch end p bøder og så slipper du også for at stille p skiven

Hej Christian.

Hvorfor er det lige, at du kopierer denne lange smøre ind i samtlige dine svar her på forum?
Det kan da være fine råd, men de passer altså ikke lige godt i alle indlæg.

F.x skriver du: "Ingen røg/dyr".
Altså seriøst, når man taler biler til maks 45.000 kr, så findes der da væsentlig større bekymringer, end om der engang har været en hund inde i bilen.

Og så den med P-Watch.
Ja, den kan da være en god ide. Men igen - det er der så meget der kan.
Og på en bil i denne priskasse, så kunne jeg sagtens forestille mig, at de 1500 kr var givet bedre ud på noget andet.
Og vil man så endelig have en automatisk p-skive (hvilket jeg sagtens kan forstå, da jeg også selv har det), så findes der jo efterhånden en hel række alternativer til P-Watch, som for det første er billigere, og for det andet ikke kræver montering.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-02-2012 kl. 12:26

S. H. skrev:

Hej Christian.

Hvorfor er det lige, at du kopierer denne lange smøre ind i samtlige dine svar her på forum?
Det kan da være fine råd, men de passer altså ikke lige godt i alle indlæg.

F.x skriver du: "Ingen røg/dyr".
Altså seriøst, når man taler biler til maks 45.000 kr, så findes der da væsentlig større bekymringer, end om der engang har været en hund inde i bilen.

Og så den med P-Watch.
Ja, den kan da være en god ide. Men igen - det er der så meget der kan.
Og på en bil i denne priskasse, så kunne jeg sagtens forestille mig, at de 1500 kr var givet bedre ud på noget andet.
Og vil man så endelig have en automatisk p-skive (hvilket jeg sagtens kan forstå, da jeg også selv har det), så findes der jo efterhånden en hel række alternativer til P-Watch, som for det første er billigere, og for det andet ikke kræver montering.

grunden til jeg skriver den mere eller mindre lange liste er fordi jeg synes det er rimelige krav når bilen ikke er helt billig (der vil jeg sige under 25.000) der synes jeg ihvertfald sådan noget som servicebog og undervognsbehandling SKAL være i orden
jjeg indrømmer at nogle af punkterne nok er mindre vigtige

grunden til jeg nævner det med røg/dyr har noget at gøre med gensalgspris/muligheder jeg vil påstå at det er nememre at sælge en ikke ryger bil end at sælge en rygerbil selvom den har fået en kabinerensning

du har ret i at de fleste P Watches er uden en holder der skal monteres jeg tror kun det er FS02 modellen der har den forbandede holder som kræver montering (FS02'ern har fungeret upåklageligt i mine to biler ind til nu) jeg er dog næsten sikke på at FS02'ern ikke bliver produceret merejeg skal i hvert fald have FS03'ern næste gang det er "bare" et godt råd jeg giver ved at foreslå et P Watch om det bliver taget imod er op til en selv

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-02-2012 kl. 12:30

jesper burkarl skrev:

vil jeg aldrig nogensinde anbefale nogen kender en der har haft 3 og er alle døde med 200K på klokken min mor har også sådan en og den har fået en ny motor og den funker sgu ikk for godt endnu. de ældre hyundai er rigtig rigtig dårligt skruet sammen, det er os derfor de er så billige men de nye skulle være skruet ret godt sammen...

min tante havde en Hyundai Accent for nogle år siden og den var der ingen problemer med mekanisk (motor/gearkasse) i hvert fald der var dog et vindue eller en dør der ikke rigtig ville slutte tæt hun solgte den til min kusines ex kæreste og han havde heller ikke rigtig nogle problemer med den så en Accent er IKKE en dårlig bil det er derfor jeg ofte foreslår en nyere Accent

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2012 kl. 19:04

Christian Hansen skrev:
min tante havde en Hyundai Accent for nogle år siden og den var der ingen problemer med mekanisk (motor/gearkasse) i hvert fald der var dog et vindue eller en dør der ikke rigtig ville slutte tæt hun solgte den til min kusines ex kæreste og han havde heller ikke rigtig nogle problemer med den så en Accent er IKKE en dårlig bil det er derfor jeg ofte foreslår en nyere Accent

Sådan er det jo med alle biler, nogle er meget heldige, mens andre er meget uheldige med den samme bilmodel :-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-02-2012 kl. 19:10

C S skrev:
Sådan er det jo med alle biler, nogle er meget heldige, mens andre er meget uheldige med den samme bilmodel :-)

ja sådan er det jo