Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
25-01-2012 kl. 08:03
Vh CS
H P
bruger siden
06-01-2004
25-01-2012 kl. 08:15
Profil slettet
25-01-2012 kl. 08:20
Henrik Pedersen skrev:
Sludder og vrøvl, du kan sagtens vælge diesel, du får også et lavere støjniveu ved motorvejskørsel og et bedre bundtræk.
Ja, du får lavere støjniveau via de lavere omdrejninger og bedre moment, men også fare for store regninger, hvis ikke bilen køres varm, og soden brændes af. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men med det kørselsbehov vil det være næsten ligemeget om man vælger diesel eller benzin, da en diesel er lidt dyrere at servicere, dyrere i dele osv.
Dieselmotoren kører alligevel heller ikke det den er opgivet til, før den er gennemvarm, og der går et stykke tid :-)
Vh CS
Dette indlæg blev 25-01-2012 08:21 redigeret af dets forfatter.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-01-2012 kl. 15:42
Da du med dit kørselsbehov ikke skal forvente, at en diesel bliver ret meget billigere at køre i, ville jeg derfor vælge en benziner, og dermed få en nyere bil.
Der er iøvrigt mange gode alternativer til den nævnte Panda.
F.eks. er Corsa en fin bil, som har taget nogle gode tæsk på brugtprisen, så de nu kan fås til gode priser.
Det samme gælder Grande Punto, hvor brugtpriserne er blevet presset af den nedsatte nybilspriser.
Profil slettet
16-03-2012 kl. 15:10
Peter Larsen skrev:
Køb ikke en Fiat. Kvaliteten er simpelthen for elendig. De har mange små og store fejl.
En god markedsføring kan sælge alt, men du står med regningen bagefter, for man får hvad man betaler for og hos Fiat får man mindre end det.
Er det en lille bil med et mindre/normalt kørselsbehov, skal du vælge benzin.
Har repareret mange Fiat'er og andre mærker i gennem tiden og de værste var Uno'en fra firserne og frem. De små biler holder simpelthen ikke til det ejerne gerne vil have dem til, nemlig at starte og køre hver dag, hvor vinduerne kan åbne og lukke, centrallåsen virker og hvor alt ikke rasler og skramler. Det samme gælder i øvrigt for de fleste Renault biler.
Mikrobiler til mikropriser holder ikke særlig lang tid. Smid hellere nogle flere tusindlapper og få een af et ordentligt mærke. Hvad nytter det at købe en diesel der går rigtig langt på literen og er billig i ejerafgift, hvis den skal på værksted konstant???
Ps: En aut. forhandler er IKKE den rigtige at spørge!
Jeg er uenig i din påstand om at mikrobielt ikke holder længe, jeg har kolleger, familie og venner der har haft flere og pendler langt i dem: Aygo 160000 km uden problemer, Daewoo Matiz: 250000 uden problemer, Alto næsten 120000 uden problemet. Så de kan sagtens holde, blot med almindelig rep og vedligeholdelse.
Dette indlæg blev 16-03-2012 16:04 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
17-03-2012 kl. 23:48
Dette indlæg blev 17-03-2012 23:50 redigeret af dets forfatter.