Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-01-2012 kl. 12:18

Hvis du er overbevist om, at dit kørselsbehov forbliver uændret på de 10.000 km/årligt i de næste 3-4 år, så ville jeg lease.
Og jeg ville nok vælge en af de billige leasingbiler Meriva eller i30.
Alternativt kunne du lease en brugt bil hos f.eks. Fleggaard.

Vil du istedet købe, så er den nævnte Vectra et godt valg.
De giver meget bil for pengene, og burde blive forholdsvis billig at holde kørende, samt have en nogenlunde gensalgsværdi om nogle år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-01-2012 kl. 13:22

Niels Kjær skrev:
Mht. Ford Focus var jeg ude at se på den nye model (st.car), som der var leasing tilbud på før jul. Blevet overrasket over hvor dårlig plads der var ved badsædet når jeg havde forsædet hvor jeg gerne ville (har rimeligt lange ben). Faktisk var det så ringe at jeg straks droppede den.

Præcis bagsædebenpladsen er største anke ved biler i Golf-klassen.
Og det gælder iøvrigt alle biler i den klasse.
Mange af dem har store bagagerum (f.eks. Octavia), men der er bare ikke meget benplads ved bagsædet. Og det er jo klart nok, for et eller andet sted skal de sparede cm i bilens længde jo findes.

Vil du have benplads på bagsædet, så skal du op i Mondeo klassen.
Om det så er Mondeo, Passat, Vectra, Superb eller noget helt femte, er din beslutning.

Alternativet er en MPV, som pga. den oprette siddestilling, ofte har overraskende meget benplads ved bagsædet. Det vil du f.eks opdage, hvis du kigger nærmere på den nævnte Meriva.

Jens Vedel

Jens Vedel
bruger siden
20-02-2006

28-02-2012 kl. 20:32

Hej. Så lige dit indslag. Jeg har en Ford C-Max, 11/07 1,8TDCI Titanium til salg, kunne det friste ?
MVH Jens 22991998