Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-01-2012 kl. 09:35

Hej Bjarne.

Vores nuværende vogn er en swift fra 2006 som vi er yderst tilfredse med.
Dog tror vi at den begrænsede plads vil blive lidt bøvlet med tiden.

Et barn fylder ikke ret meget, men alt det "skrammel" der skal slæbes med DET fylder.
Alligevel så vil jeg anbefale dig at beholde din fine lille bil, man kan faktisk købe barnevogne der ikke fylder det helt vilde, alternativt, så kan i have stativet til barnevognen ude bag på bilen.

Med det kørselsbehov i har, så er det godt nok en dyr løsning at købe ny bil.

Jeg kan nævne i flæng: oprettelse af billån 10-14.000,- Ekstraordinær afskrivning på ny/brugt bil 20-30.000,- og det er bare når du henter din nye bil.
Du kan leje meget stor bil for de penge, eller flyve på ferie de næste 2-3 år.

Måske er mit råd, lidt kedeligt, men som nybagt forældre, så er der meget andet det kan være sjovt/nødvendigt at bruge penge på.
Tro mig :-)

P.S tillykke med den lille.

Dette indlæg blev 23-01-2012 09:36 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-01-2012 kl. 21:01

Det kommer efter min mening an på om du skal transportere barnevogn mm. på daglig basis eller om det kun er en gang imellem.
Har gode erfaringer med et barn i en polo årg. 98. Stellet/bagage i bagagerum og kassen på forsædet. Nok for bøvlet hvis det skulle foregå hver dag, men da det kun var nødvendigt 3-4 gange om måneden virkede det udmærket. Den nævnte løsning med holder til anhængertrækket er også et godt bud.
Så hvis den daglige barn/barnevognstransport klares uden bil ville jeg overveje at beholde Swiften, hvis du ellers er tilfreds med den (det er ihvertfald billigst).
Skal der investeres, kunne du jo kigge på diverse mindre st. cars. Focus, Astra elelr lignende. En Skoda Fabia Combi kan også sagtens klare det, har ikke så meget plads på bagsædet, men fint bagagerum.

Dette indlæg blev 23-01-2012 21:02 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg