Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

21-01-2012 kl. 12:15

Hej N.G.
Jeg har en Honda Civic 1.8 I-shift fra 2006, den er suverænt dejlig. Kører som en drøm og er virkelig lækker på langtur. Vi har kørt til Frankrig, Italien og Norge i den. På en tur fra Præstø til Århus holder den ofte over de 15,6 km/ l. Vi kørte dertil nogle gange, da lå den et par gange nær de 18 km/l. Med hensyn til benzin økonomi, skal du tænke på at en større motor ikke skal arbejde så hårdt ved belastning som en mindre, derfor vil du ikke som i Swiften opleve at Hondaen er tørstig på landevejen, jvf hvad jeg sagde om vore ture til Århus. Du mangler ikke motor kraft, jeg har haft min oppe på 215 km.t i Tyskland
Vi har kun haft alm. vedligeholdelse altså sliddele som bremser etc. aldrig noget andet. Rust er ikke noget problem!
Indretningsmæssigt/ pladsmæssigt får du ikke noget der indvendigt iforhold til udvendigt kommer i nærheden af Civicen, Tro mig, sædearrangementet er TOTAL genialt!
Jeg har kørt Honda siden 78 og er meget entusiastisk over for mærket, har haft mange Hondaer og det har altid været kram!!
Pøj-pøj med dit valg
Venligste hilsner
Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

21-01-2012 kl. 13:10

Jeg synes, det er hvis du kører en masse by kørsel med mange accelerationer og stop, at du kan se det på forbruget. Jeg har Cruise- control og det tror jeg sparer rigtig meget. Jeg mener min 0-100 er 10.6. Du vil helt klart ikke mangle kræfter og hvis du kører fornuftigt er Civicen meget økonomisk.
Der kan være en barne vogn i det ordinære bagagerum, og læg mærke til det smarte kuffert rum der under gulvet, så godt til en stor kuffert. Jeg synes man sidder rigtigt godt bagi også, jeg er 1,79 og har ikke problemer med noget!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg