Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-01-2012 kl. 22:53
Men en BMW 520d er jo en bil der kører langt bedre, ser bedre ud, og føles som langt bedre kvalitet, hvilket den så også burde, da den trods alt koster en hel del mere fra ny af.
BMW´en vil også uden tvivl give mere køreglæde, det er der vist ikke særligt mange der vil være uenige med mig i.
Men man skal jo også lige være realistisk. Desværre. For det vil også være dyrere at køre i BMW. altså pr kørt km. Og når BMW´en alligevel har rundet de 150.000 km, vil der komme flere sliddele der skal skiftes, hvilket vil gøre den lidt dyr at køre i.
Noget andet er sikkert også Forsikringen. Den vil også koste mere på BMW.
Så spørgsmålet er nok snarere om du er villig til at ofre flere penge for at køre BMW? For er du det, så køb BMW. Men er ikke villig til at betale for det, så vælg mazda 6, som altså ikke er nogen dårlig bil, og da slet ikke med 163 hk versionen.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-01-2012 kl. 05:52
Jeg går ud fra at du er gift med "konen" og derfor sikkert også har fælles økonomi, derfor er det jo ikke kun dig der skal betale, men jer begge der skal betale bilen.(ret mig hvis det er forkert).
Hvis det derudover er "konen" der skal køre langt de fleste km i bilen, bør det vel også være hende der vælger den.
Der er ingen tvivl om at BMW er en bedre bil end Mazda, men da det ikke er dig selv der skal sidde bag rattet, bør du overveje hvad der bedst, Husfreden, eller Blæren i indkørslen.
Du kan jo prøve om du kan lokke "konen" ud og prøve en Bimmer, og se om du kan overtale hende til at den er federe at køre i, det kunne jo være at du kan få både Blær og Husfred.
God fornøjelse Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-01-2012 kl. 06:17
Dette indlæg blev 18-01-2012 06:20 redigeret af dets forfatter.
bruger siden
11-12-2004
18-01-2012 kl. 13:18
BMW´en er ikke synderligt stor, og har faktisk en ret intim kabine.
Så undersøg lige om autostolene overhovedet kan være der.
Der er altså en verden til forskel i størrelsen på Citroen C5 vs BMW 5-serie
Profil slettet
18-01-2012 kl. 18:54
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-01-2012 kl. 18:56
jeg skal nok undlade at kommentere hvad disse personer evner, når det drejer sig om emnet...
Jeg har har selv haft bmw 5 serie (E60), og er en meget habil køre. Og jeg ved at den på visse områder kan snyde en.. Så mit svar skal ikke tolkes som nedsættende, det vil jeg gerne slå fast. En Diesel fra bmw med eks 177hk, trækker altså fra hvis man uforvarret kommer til at trykke pedalen helt ibund, eks i byen bag ved andre kørende biler...du mærker ikke farten i den som du gør i andre..Den føles umiddelbart nem at gå til og håndtere, men den er større end mange tror, og har man 19"-20" hjul på, skal man passe på visse steder..Jeg mener at det måske er en god ide at lade konen prøve bilen i byens gader og parkerings båse. Den er eminent til kørsel på landevej/motorvej. Ang forsikring kan jeg oplyse at jeg gav 5000 om året på en 5'er.
Profil slettet
18-01-2012 kl. 19:22
K S skrev:
3 autostole passer perfekt til en Renault Grand Scenic og så er den til at betale.
Se venligst bort fra dette indlæg fra vores forumtroll (bo?), som misbruger mit brugernavn.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-01-2012 kl. 20:40
samtidig tror nogle også at quinder ikke kan køre store biler.
Jeg kan ikke tale på Ivans kones vegne, men min egen kone kan putte sin Ford Transit handybus ind hvor mange har problemer med en Swift eller Peg107.
Som Ivan skriver så er han Jyde, og omme i Jylland har de masser af plads, så problemet med størelsen er mærmest ikke eksisterende.
Ivan, du må få din svoger til at hjælpe dig med at overbevise fruen om at en Bimmer er det bedste, selvom bagsædet er perfekt til 2 personer,der vil sidde godt.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-01-2012 kl. 21:14
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-01-2012 kl. 21:36
T Nielsen skrev:
Man kan tydeligt læse her at nogen ikke selv har kørt bmw, eller ejet en sådan. nej ikke en raket. en nogen ved tydeligvis ikke hvad det er for en bil .-) Fin sammenligning med ford transit og en bmw....nu sidder man jo også helt fremme på snuden i bmw'en ikke.....not. Selvforherligelse og misundelse er en grim ting.
Det var aldeles ikke meningen at sammenligne BMW med transit, men en bil der fylder på den pæne side at 2m i bredden inc trinbrædder og 5m i længden, volder normalt ikke de store problemer for min kone, så det med at kvinder ikke kan tumle store biler lyder i mine øre som en gang manschovonistisk sludder.
Hvad angår at køre BMW med 177 hk, så kan det vel ikke være sværere end andre bilmærker med samme antal hk eller mere, men man får et indtryk af at BMW-folk tror at deres biler er fra en anden verden end alle andre biler.
Helt ærlig en baghjulskubber med antispind, ESP og alverdens tekniske hjælpemidler til at holde "vildyret" på ret køl kan vel ikke være så svært.
Hilsen Lars
bruger siden
11-12-2004
18-01-2012 kl. 21:41
Men der er bare rigtig mange gange at der er personer der har spurgt ang 3 autostole på bagsædet i en alm st.car. Og det er i de færreste at det kan lade sig gøre.
Men det kommer selvfølgelig også an på hvilke stole det er? Kan du huske mærkerne og typebetegnelsen på autostolene?
Tror bare det kunne være en stor hjælp for mange.
I øvrigt held og lykke med valget af bil.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-01-2012 kl. 22:29
jeg kan læse ud af dine svar at du gerne vil misforstå det skrevne ord. Går du med røde strømper....kunne se sådan ud. Og hvad med din bilviden, hvordan har den det..Skal gøre dig opmærksom på at en bmw (E60) stationcar også er en lang og bred fætter, og det at køre og styre den ingenlunde kan sammenlignes med en lige så stor ford transit. Man sidder langt tilbage fra snuden på en 5serie E60, og den kan ivørigt til tiltrods for anti spind mv, sætte hjul mere end rundt, hvis vejen er våd eller glat, og du drejer om et hjørne i fart og giver gas ryger bagvognen ud,,,Syns lidt du lukker noget ud du ikke selv ved hvad er...Iøvrigt er der også mange mænd der vil synes at den 5'er er lidt/noget uhandig i byen...
ivørigt vil jeg gerne påpege at jeg intet har skrevet om at kvinder ikke kan tumle store køretøjer, det må vist være dig der bare ViL ha noget at spole i. Jeg skrev at det nok var en go ide at konen prøvede hvordan hun syns den er at køre i inde i byen mv, for den er større end andre biler på det punkt..Og ja Lars Bmw "folk" ved måske godt hvad det er de har imellem hænderne, og hvad det består af. Jeg vil til en hver tid hævde at eks en bmw med samme hk som en anden bil, kan du mærke en større respons fra bmw'en...men sådan er der jo så meget...Men der kan vel intet være galt i at fortælle evt køber af en 5 serie at ham og konen lige skal prøve at vende den inde i byen, idet den er lidt stor på snævre områder...
Dette indlæg blev 18-01-2012 22:58 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-01-2012 kl. 23:07
Ja det er muligt at det kan lyde sådan, men jeg skriver i flere svar at det ikke har noget at gøre med at hun er kvinde. Den er stor den E60, prøv lige en tur bare for sjov og du vil vide hvad jeg mener. Men så kunne vi jo blive ved, skulle jeg have skrevet, at hvis i ikke er særligt erfarne bilister, er en 5 serie E60 stw nok lige stor nok at ligge ud med. har flere erfaringer fra gadeplan også med bmw....egen kone skred ud i rundkørsel pga lidt rim frost. Selvfølgelig skal farten være tilpasset, men var selv nede at prøve efter, og gandske rigtigt den gled ved let pres igennem rundkørsel, men rettede selv op ved speeder slip. Men en ubehagelig fornemmels for mange der bliver overrasket af det. Derfor kør med omtanke, især når der kan være vådt eller fedtet føre...der er bmw'erne ikke de bedste, de skal køres. Men lækker bil ivørigt, slet ikke noget der.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-01-2012 kl. 05:50
Det er muligt at du tror at en BMWmotor er noget specielt i forhold til andre bilmærker med samme antal hk, der er også nogle der tror på Odin og Thor.
Jeg ved udemærket godt at en baghjultrækker kommer lettere med bagenden, men at bgøre det til et stort problem, syntes jeg er at overdrive.
Med hensyn til store biler så kører Ivan og konen nu i en C5, hvilket også er en stor bil, og jeg selv kører i A6, så jeg ved godt hvad store biler er.
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet noget negativt om BMW, og jeg syntes da også at både konen og Ivan skal prøve den ordentligt inden et køb, men det skal man vel altid.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-01-2012 kl. 10:13
Og til "burgeren" (griner) så gammel er jeg vel heller ikke, men ca 25års erfaring med bmw af forskellig slags.
TIL IVAN
Det er blevet meget atraktivt at få importet en evt bmw 5 serie fra tyskland. Man kan drage store fordele af at der ingen told mv er på udstyr. Eks en Bmw 520d Touring i M-Edition udgave med M-fælge, spoiler, rat,sæder, kabine, og med navigation, evt med steptronic gear, til ca samme pris på plader i dk, som dem uden udstyr. Du vil sikkert kunne får en 08årgang til de 350,- Hvis det har interesse er det Hans Jørgen på fyn du skal have fat i. Meget kompetent mand der kan fortælle dig hvad bilen kommer til at koste, men også handler den for dig. Han tager kun de mest velholdte, og laver alt arbejde vedr. told syn mv. Ca 17000,- tager han for det hele, men han handler også bilen ned hvis han kan. Sætter lige link til ham...http://importbiler.dk/
Dette indlæg blev 19-01-2012 10:52 redigeret af dets forfatter.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
19-01-2012 kl. 13:03
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v70/24-d-163-momentum-aut/302534 med aut gear
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v70/24-d5-185-momentum/947360 med manuelt gear
jeg synes Volvo laver dejlige biler jeg har selv taget kørekort i en Volvo V 50 men den finder jeg for lille når du skal have plads til tre autostole
HUSK ALTID at bilen SKAL have følgende krav opfyldt
fuld servicebog hvis dette ikke er tilfældet find en anden bil
lavt km tal tjæk om motor/gearkasse er skiftet/renoveret
være undervognsbehandlet
være nysynet eller leveret nysynet hvis der er under et år til syn
ingen røg/dyr
ingen rust
få ejere
generelt god stand
til sidst lige et råd køb et såkaldt P Watch med (eller få det med i prisen) det koster mellem 500 og 1000 kr i indkøb måske monteret - billigere end en p bøde det stiller automatisk efter først kommende kvarter jeg har været glad for P Watch i to biler nu
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
19-01-2012 kl. 17:45
Tom Jensen skrev:
Det var sgu nogle mærkelige krav ... Vil man ha en billig frikørt Volvo så kan man ik få lavt km tal. Jeg er da også ligeglad om der har været 5 ejere hvis alle har passet på den. Og nysynet hehe ja for ellers skal man jo op med 500 kr
når der er tale om en bil til 300.000 så synes jeg de krav SKAL være opfyldt
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-01-2012 kl. 19:03
Dette indlæg blev 19-01-2012 19:19 redigeret af dets forfatter.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
19-01-2012 kl. 19:18
T Nielsen skrev:
Eks denne fra tyskland med meget udstyr vil på danske plader ca koste 338,-http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ckno1zkgucwu
øh det er et søgeresultat du linker til
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
19-01-2012 kl. 19:54
Svaret er at det kan kun Ivan selv afgøre.
En bil er økonomi, sikkerhed, passion, image, stil, mode i en stor pærevælling.
Hvad Ivan lægger mest vægt på må Ivan selv afgøre. Uanset hans valg får han en bil.
Mit personlige valg ville være at gå efter den bil man selv drømmer om fremfor at køre rundt i en bil som andre har udpeget som den man skal have. Men jeg har også kun eet liv som skal leves mens jeg har det, andre lever måske bedst på at please andre.
That's life....valget er dit Ivan...
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-01-2012 kl. 20:30
Du har ret i at jeg ikke har meget erfaring i BMW, men lidt om biler ved jeg da.
Min nevø kører i en ældre 325er, og han siger at den er sjov når det er glat, men den er ikke svær at køre, en kæmpe fordel ved denne bil er at alle i Vols Mose hilser på ham (griner)
I dag talte jeg så med en der til daglig kører en 530D (godt nok med automatgear og permanent firhjulstræk)men det gør vel ikke bilen mindre kvik. HUN siger at det absolut ikke er svært at køre BMW og heller ikke en stor bil.
Jeg ved dog at en baghjulstrækker der skrider ud er nemmere at rede end en forhjulstrækker der skrider ud.
Hilsen Lars .
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
19-01-2012 kl. 22:39
Tak for din respons. Lad mig sige med det samme...det er en møg lækker vogn, og ja steptronic holder da. hvis noget ryger kan man få det lavet i flensborg til ca det halve. Altså sagt på en anden måde...der er jo altid en risiko ved biltyper med turbo diesel mv. Men Bmw har ry for at være stærk. Mange siger at det er lækkert at køre med steptronic, især ved diesel og en del kræfter, men kan være en smags sag.
Ang Det at få en fra tyskland, er det tit de meget veludstyrrede biler du kan få til dk og på danske plader til ofte lidt under hvad en normal dansk bmw uden udstyr.
Hvorfor jeg måske nævner det er at pengene er bedre givet ud om du vil, hvis du tar' en M-sport edition model, da dette udstyr alene koster ca 140.000 i dk, plus at mange er med navigation, og nogle med headup display, hvor nav sender det hele op på foruden (meget anvendelig og smart). Jeg er sikker på at Jørgen kan give dig et ca bu på hvad og vor meget du kan få for de penge..Han kender reglerne ud og ind.