Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-01-2012 kl. 17:32

Hvis i har 3 børn og måske tre autostole vil jeg bestemt ikke anbefale den audi. Den er slet ikke stor nok.
Den Audi A4 er en relativ lille bil. Og mere en livsstils-st.car frem for en traditionel St.car med plads.

Hvorfor den er så "Billig" er at den som andre også har skrevet snart 9 år gammel, hvilket må kaldes en gammel svend efterhånden. Og så er det med en 1,6 motor uden turbo eller noget. Den er meget langsom.
Så prisen er baseret på at den bare ikke er mere værd. Og som sagt slet ikke anbefalelsesværdig til jeres behov.

Kig evt efter noget FOrd Mondeo st.car fra 2004 og frem. De er en del større. Ligeså med Opel Vectra wagon fra 2005 og frem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-01-2012 kl. 17:51

Hej Maj.
Ud fra det du. Skriver, så mener jeg klart du skal købe en Berlingo.
Det er kort sagt, den nyeste og mest rummelige bil du får for 100K.
Du kan nemt finde et fint eksemplar fra 2007 eller 2008 med lavt kilometertal, og med 3 børn, så bliver i bare glade for skydedørene.

Vælger i een af de andre modeller, så bliver bilen noget ældre og med højere kilometertal.
Personligt har jeg haft 3 Berlingo, hen over 8 år, de har, stort set, aldrig fejlet noget.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2012 kl. 18:51

Der er kun et rigtigt valg når man har 3 børn, især i autostole og det er en MPV, glem alt om st.cars. der er ikke nok plads på bagsædet og de er for lave til at man kan få en god arbejdsstilling når børnene skal ud og ind i bilen. Plus du får 7 sæder i mange af dem.

Valg en rigtig MPV og ikke dem som gerne vil være det ( mazda 5, seat og mange andre )

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2012 kl. 23:11

hdi hdi skrev:
Hold jer væk fra Kiaen. Den er ret dyr mht. service og reparationer. Kvaliteten er hellere ikke noget at skrive hjem om. Til gængeld synes jeg at Trajeten er et godt køb. Masser af plads og klart bedre kvalitet end Kiaen. Dog er 2,0 benzin motoren i underkanten for så stor en "bus"....

Hyundai Trajet og Kia Carnival er reelt den samme bil.....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-01-2012 kl. 20:39

Jeg synes nu ikke, at du skal lade dig afskrække fra Berlingo'en.
De fleste historier, som man hører, omhandler den gamle Berlingo.
Men den må slet ikke sammenlignes med den nye model, som kom for et par år siden.
Den nye er større (ikke mindst bredere, hvilket er gavnligt med tre autostole), mere støjsvag, har en langt mere lækker og mindre varevognsagtig kabine, og kører desuden meget bedre.
Om kvaliteten også er hævet, ved jeg ikke. Men jeg tror det, da man ikke hører mange skrækhistorier om den nye.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du 100.000 kr + en Picanto at købe bil for.
Det burde række til en fin Berlingo af den nye model.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

16-01-2012 kl. 20:44

V A skrev:
Hyundai Trajet og Kia Carnival er reelt den samme bil.....

Trajet og Carnival har intet som helst med hinanden at gøre. Færdig.

Trajet er en egen Hyundai-model, mens den første Carnival var et opkog af en amerikansk Ford Windstar. Sådan er det.

Og Carnival har ganske rigtigt et temmelig ringe ry fsva holdbarheden. Trajet er vel ikke solgt i større tal herhjemme, så jeg ved ikke om man kan tale om et generelt billede for dens holdbarhed.