Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2012 kl. 22:39

Gå efter det der er i bedst stand til prisen, og hvor tandrem, bremserør osv er skifter. Du kan være heldig at gøre et fund, fandt selv en helt rustfri Corolla E10 til 20.000, som havde fået skiftet dele for det dobbelte inden for kort tid!

Carina E kunne være et bud, dog har de fleste kørt meget langt. Derfor ville en Corolla E10 eller Starlet være gode bud, da de er bundsolide mekanisk. De holder evigt, hvis de får lidt olie og vand.

VW ville jeg gå udenom, da du betaler overpris for logoet. Derfor kunne en Skoda Felicia være et godt bud, som er en Polo under andet navn.

Men igen: det er standen på bilen der er afgørende, og ikke mærket.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

31-01-2012 kl. 12:40

C S skrev:
Gå efter det der er i bedst stand til prisen, og hvor tandrem, bremserør osv er skifter. Du kan være heldig at gøre et fund, fandt selv en helt rustfri Corolla E10 til 20.000, som havde fået skiftet dele for det dobbelte inden for kort tid!

Carina E kunne være et bud, dog har de fleste kørt meget langt. Derfor ville en Corolla E10 eller Starlet være gode bud, da de er bundsolide mekanisk. De holder evigt, hvis de får lidt olie og vand.

VW ville jeg gå udenom, da du betaler overpris for logoet. Derfor kunne en Skoda Felicia være et godt bud, som er en Polo under andet navn.

Men igen: det er standen på bilen der er afgørende, og ikke mærket.

selvfølgelig et af de sedvanlige Carina E indlæg selvfølgelig er sådan en Carina E noget af det mest driftsikre man kan få afløseren Avensis kon dog erhverves for det samme

jeg vil dog helle foreslåå en Hyundai Accent der kan du få en nyere bil for samme pris endda med aircondition og et lavt km tal (129.000 i dette tilfælde på lidt over 10 år) http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-gls/835135

husk ALTID at bilen SKAL

have fuld servicebog ved lave km tal et lavt km tal SKAL kunne dokumenteres under ALLE omstendigheder

at bilen SKAL være nysynet hvis dette ikke er sket inden for det sidste år så få den leveret nysynet

at bilen skal have været undervognsbehandlet fra ny og så måske en eller to gange mere

ingen røg/dyr efter min mening er det ulækkert hvis der har været røg/dyr i bilen

tjek om der er aircon og el-ruder (2 eller 4) og måske også fjerbetjænt c-lås det kan være hvis det er en nyere bil

general god stand det er en vurderingssag

til sidst lige et råd køb et såkaldt P Watch med det er en elektronisk p skive så slipper du for at bøvle med p skiven sådan et P Watch koster 500-1000 kr (når det ikke er på tilbud) og normalt maks 12-1300 kroner monteret spørg evt om sådan et kan følge med i prisen så du ikke skal betale ekstra for det det er i det lange løb billligere end p bøde

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

31-01-2012 kl. 18:19

Unikt Brugernavn skrev:

Indkaldelsen til syn følger vel indregistreringen. Så at syen en bil efter 1 år iver selvfølgelig en lille tryghed, men det forlænger ikke fristen til næste syn, som jeg har forstået det.

nej det gør det ikke men det er en ekstra sikkerhed at den er nysynet ved salg

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2012 kl. 19:06

Mikkel Hartmann skrev:
Jeg har min Seat Ibiza 1,6 til salg. Kig min annonce på nedenstående link og smid evt. en sms/et kald!

http://www.dba.dk/seat-ibiza-16-clx-3-doers/id-80542005/

Mvh Mikkel :-)

Det kan godt være første ejer var en pensionist og anden ejer en mekaniker, men den sidste ejer har da valgt at smadre bilen med et forfærdeligt rat og alt muligt bras i bagagerummet ;-)