Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-01-2012 kl. 19:23
Mit råd: Tjek ALT fra A - Å.
Det du har kig på, har rundet jorden flere gange.
Via mit tidligere job, har jeg stiftet bekendskab med flere mennesker, som har anskaffet sig en frikørt "topklargjort" taxa. Men efterfølgende er regningerne væltet ind, fordi bilerne har - netop - rundet jorden flere gange - og ofte med tvivlsomme chauffører.
Som minimum bør du få et uvildigt værksted til at tjekke bilen igennem (evt. et FDM-testcenter)
Det du har kig på, har rundet jorden flere gange.
Via mit tidligere job, har jeg stiftet bekendskab med flere mennesker, som har anskaffet sig en frikørt "topklargjort" taxa. Men efterfølgende er regningerne væltet ind, fordi bilerne har - netop - rundet jorden flere gange - og ofte med tvivlsomme chauffører.
Som minimum bør du få et uvildigt værksted til at tjekke bilen igennem (evt. et FDM-testcenter)
R Nielsen
bruger siden
30-09-2011
27-08-2013 kl. 06:40
Niels Vestergaard
bruger siden
22-09-2006
skrev:
Hvad skal jeg være opmærksom på m.h.t. netop denne model. Jeg har forsøgt at gøre mig klogere ved at læse rundt omkring på nettet, og er noget i tvivl om følgende:
Rustproblemer, eksisterer det også på W212?
Er der problemer med automatgearet på 212 versionen?
Hvad skal jeg iøvrigt påregne (ca.) af reparationsudgifter til en sådan bil, når jeg har et kørselsbehov på ca. 30.000 om året, og bilen som frikørt har kørt 250.000 - 260.000 når jeg køber den.
Ser meget frem til jeres kompetente hjælp :-)
Niels...
Hej Niels. Ja der er jo delte meninger om frikørte taxaer. Nu har jeg selv kørt frikørt igennem de sidste 15 år. Vi har aldrig haft de store overraskelser. Idag er bilerne serviceret på autoriceret værksteder, ellers mister de deres garantier. Alle svagheder bliver som regel skiftet på garantien i bilens taxa tid, selvfølgelig kan der komme en større udgift, vi har bare aldrig prøvet det. Jeg kunne idag efter mine erfaringer aldrig drømme om at købe andet. Vi har også prøvet Audi Bmw og VW men det kostede penge, så jeg er altid vendt tlbage til Mercedes. Iøvrigt er jeg rigtig glad for w212, også de små E200, man får rigtig meget god bil for pengene. Indehaveren af Gørløse Auto Import sagde til mig at han var bange for de nye w212, for de gik aldrig i stykker, så han tjente ingen penge!! :o) Vi skifter bil ca hvert år og kører ca 40- 50tkm. Vi kører i forholdsvis ny Mercedes for ca 2500,- dkr om måneden. Det kan ikke gøres billigere!! Iøvrigt koster en E200 fra 220.000,- 260.000,- direkte fra en vognmand med et fornuftigt km tal. Jeg kan KUN anbefale dig og køre frikørt!