Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
03-01-2012 kl. 15:31
Du skal udelukkende købe en anden bil, hvis du har behov for det.
22.000,- er mange penge, for et service, men det er småpenge i forhold til hvad det koster at skifte bil.
Med det kørselsforbrug du har, så kan du holde Fabiaen kørende for små penge indtil i får brug for pladsen.
Nu ved jeg ikke hvem der har lavet service på bilen, men det lyder sgu lidt SMCágtigt med 22K for et service :-), overvej om ikke det er tid til at finde et andet (læs; billigere) værksted.
H P
bruger siden
06-01-2004
03-01-2012 kl. 16:45
mikkel Green skrev:
Servicen i sig selv var ikke problemet den løb op i 3500. Den bliver lavet hos Skoda i brøndby
Har haft den til service 2 gange. 1. gang var der intet på den. købte den som demomodel med 1 års garanti tilbage.
Jeg havde den til service i marts og det løb op i 21500 . dvs 18000 i reperationer.
Der blev lavet:
udskiftning af dæk
udstødningsrør
2 tværarme af og påmonteres
2 gummimetal lejer af og på monteres F tværarm
Batteri af og påmonteres
Kontakt til elrude udskiftet
+delene dertil.
Probelmet er lidt at jeg synes der er en smule udsving i el systemet nu. Jeg oplever at radio blinker, lyset i instrumentbrættet har det også med at blinke og give en klik lyd. Det er dig ikke ofte, men nok til at sætte mine tanker igang.
Jeg oplever til tider også en lille "klonk" lyd når jeg kører over fartbump. Primærte ved lave hastigheder jeg ligger mærke til det. altså helt nede i fart.
ialt med service og rep. har vi brugt godt små 26500 kr. over en 4 årig periode.
26500,- i rep. på 4 år er særdeles rimeligt, jeg kan ikke forstå at du overvejer at skifte bil, pga. dette. Det svarer til at ville flytte fra hus/lejlighed, hvis en kontakt er istykker og et panel sidder løst.
Afskrivningen på en ny eller næsten ny Kia, vil være 25-30.000,- den dag du henter bilen, et billån koster typisk 10-14.000,- alene i oprettelse,du får ikke mere for Fabiaen, selvom du lige har ofret 22K på den, dertil kommer så at du stadig ikke vil være forskånet for omkostninger, som KS ganske rigtigt er inde på.
Profil slettet
03-01-2012 kl. 18:11
Hvis du ønsker at skifte bil, så overvej en Renault Grand Scenic som brugt fra 2006 og frem, så er du godt kørende, massere af plads og en driftsikkker bil.
Dette indlæg blev 03-01-2012 20:20 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
03-01-2012 kl. 20:48
Vi er mange der er faldet for den gode garanti - og hermed økonomisk tryghed ved ceed - men der er en bagside:
Lakken (min er fra 2011) er elendig
Samling af plade-dele er også dårlig
Og så en lille historie fra det virkelige liv:
Kørte på en kantsten i dag i min ceed: Ikke noget voldsomt - jeg mærkede det knapt nok. Stålfælg + dæk ødelagt, bærearm var bøjet! (måske er der mere - har ikke fået bilen undersøgt endnu).
Altså det er ikke første gang jeg er røget på en kantsten (og selvfølgelig kan man ikke helt sammenligne) - men min tidligere Volvo havde klaret det der uden anden skavank end en efterfølgende sporing.
En reparation til måske 10000, der koster mig 2700 i selvrisiko.
Men mekanisk/elektrisk utrolig velfungerende bil sådan en ceed. Men den kan altså ikke rigtig holde til så meget.
Dette indlæg blev 03-01-2012 20:55 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-01-2012 kl. 21:32
christian schrøder skrev:
det er jo ikke bilens skyld den skal til service , 3500 til service ca 4000 til dæk (at få skiftet dæk er jo ikke en rep.) og så en udstødning til ca 3000 ?? din udstødning er sikkert røget pga i ikke kører så lange ture , så kommer der nemt til at ligge kondens inde i udstødningen som så ligger og tærrer , dæk skal man jo have og servicet skal jo også laves , hvis mine tal holder (??) så har du givet ca 11000 for det resterende , dette kunne sikkert være gjort billigere på et ikke mærke værksted . så alt i alt synes jeg ikke det i sig selv er grundlag for at skifte den ud .
Der står jo også i tråden, at manden har besluttet at beholde sin Fabia
Dette indlæg blev 04-01-2012 21:35 redigeret af dets forfatter.