Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

28-12-2011 kl. 18:35

Du får absolut mest for pengene i Hondaen. Det er en bedre bil. Den er større. Den kører bedre. Den er uden tvivl mere driftsikker.

Golfen er måske lidt bedre mht rust. Men ikke mere end at jeg til hver en tid hellere vil ofre de ca 4000 kr på rustbeskyttelse, og så nyde din Honda.

Honda er kendt for at være ret driftsikker. Der er jo en japser.
Og VW er ikke kendt for at være driftsikker på samme niveau.

Så efter min mening er Honda´en et markant bedre køb af de 2 nævnte.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2011 kl. 20:08

AH: Det er sqda også der man skal køre :)

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2011 kl. 21:30

Ford Focus er en del mindre end Accord, som jeg til enhver tid ville vælge, fremfor Golfen. Accord skal bare have en gang rustbeskyttelse, så ruster den hverken mere eller mindre end Golf'en.

Hvis man skulle komme med et andet bud, så ville det helt klart være en Skoda Octavia, da den har et kæmpe bagagerum, har en fin samlekvalitet, og har et fornuftigt udstyrsniveau. Bygger på VW Golf, bare med et kæmpe bagagerum, både i hatchback og estate. Da Skoda er noget billigere end VW, kan du sagtens få en Octavia med en af de nye TSI motorer med turbo, som trækker helt fantastisk, og med en overraskende lille slagvolumen. 1,4 burde være rigeligt, men 1,8 giver noget mere overskud, hvilket dog går ud over økonomien.

Men var det mig der skulle ud og kigge på ny dyt, ville jeg helt klart vælge Accord'en, give den en gang rustbeskyttelse, og så har du en fantastisk bil i mange år. Et friskt pust på vejen, istedet for de røvkedelige tyskere :-)

bruger siden
11-12-2004

29-12-2011 kl. 18:06

Mondeo og Avensis er noget mere praktiske end Accord. Der er ret god plads i de 2 biler, især Mondeo.
Jeg synes bare at den efterhånden meget gamle 2,0 med 145 hk ikke passer helt så fantastisk til bilen. Motoren bliver vel også meget snart udslusset fra motorprogrammet, da den ikke kommer i nærheden af at køre lige så langt på literen som en mindre turbo motor. Det skal lige siges at Mondeo generelt kører godt og behageligt.

Avensis derimod virker som en særdeles pålidelig bil uden det store bøvl. Dog synes jeg at en 1,6 uden turbo i så stor bil, kommer til at virke undermotoriseret.
Avensis må nok betegnes som at være mindst lige så driftsikker som Honda Accord. Men Accord er uden tvivl en hel del sjovere at køre i.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

30-12-2011 kl. 00:38

Honda Accord 2,2 diesel klarede sig fremragende i AutoBilds 100.000 km test
http://www.autobild.de/artikel/honda-accord-tourer-2.2i-dtec-executive-dauertest-1332129.html