Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-12-2011 kl. 18:35
Golfen er måske lidt bedre mht rust. Men ikke mere end at jeg til hver en tid hellere vil ofre de ca 4000 kr på rustbeskyttelse, og så nyde din Honda.
Honda er kendt for at være ret driftsikker. Der er jo en japser.
Og VW er ikke kendt for at være driftsikker på samme niveau.
Så efter min mening er Honda´en et markant bedre køb af de 2 nævnte.
Profil slettet
Profil slettet
28-12-2011 kl. 21:30
Hvis man skulle komme med et andet bud, så ville det helt klart være en Skoda Octavia, da den har et kæmpe bagagerum, har en fin samlekvalitet, og har et fornuftigt udstyrsniveau. Bygger på VW Golf, bare med et kæmpe bagagerum, både i hatchback og estate. Da Skoda er noget billigere end VW, kan du sagtens få en Octavia med en af de nye TSI motorer med turbo, som trækker helt fantastisk, og med en overraskende lille slagvolumen. 1,4 burde være rigeligt, men 1,8 giver noget mere overskud, hvilket dog går ud over økonomien.
Men var det mig der skulle ud og kigge på ny dyt, ville jeg helt klart vælge Accord'en, give den en gang rustbeskyttelse, og så har du en fantastisk bil i mange år. Et friskt pust på vejen, istedet for de røvkedelige tyskere :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
29-12-2011 kl. 18:06
Jeg synes bare at den efterhånden meget gamle 2,0 med 145 hk ikke passer helt så fantastisk til bilen. Motoren bliver vel også meget snart udslusset fra motorprogrammet, da den ikke kommer i nærheden af at køre lige så langt på literen som en mindre turbo motor. Det skal lige siges at Mondeo generelt kører godt og behageligt.
Avensis derimod virker som en særdeles pålidelig bil uden det store bøvl. Dog synes jeg at en 1,6 uden turbo i så stor bil, kommer til at virke undermotoriseret.
Avensis må nok betegnes som at være mindst lige så driftsikker som Honda Accord. Men Accord er uden tvivl en hel del sjovere at køre i.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
30-12-2011 kl. 00:38
http://www.autobild.de/artikel/honda-accord-tourer-2.2i-dtec-executive-dauertest-1332129.html