Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 09:24

Til den pris er det mere standen det kommer an på, mens mærket er underordnet. Den pris er så lav, at det blot gælder om at finde noget nysynet, der kan køre indtil næste syn.
Men Corolla E10 eller E101 er den rene evighedsmaskine, så længe den får lidt olie og vand. Det samme er Golf II, men det er dog rusten der plejer at tage livet af dem. Men igen, det er den generelle stand af bilen der er vigtig, og mærket underordnet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

19-12-2011 kl. 12:59

har du tænkt på en Hyundai Accent?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-gls/946199 denne her har endda aircondition hvilket er dejligt om sommeren hvilket der ikke var mange biler i denne størrelse der havde i 2001

jeg er måske lidt sippet med km garanti når der er lavt km tal denne her jeg har linket til har kun gået 94000 km og så behøver du heller ikke at købe en bil fra midt 90'erne

husk ALTID at bilen

SKAL være undervognsbehandlet tjæk hvor mange gange den har været undervognsbehandlet

være en ikke ryger/dyr bil

være nysynet hvis det er over 1 år siden den er blevet synes så få den leveret nysynet

få lavet service hvis det er tæt på at den skal til service og spørg om historien på tandremmen - hvornår den er skiftet sidst få evt lavet tandremsservice hvis tandremmen trænger til at blive skiftet

evt at bilen har få ejere spørg om dette hvis det er en en ejers bil så spørg evt ind til om hvem det der har haft f.eks. ældre mennesker en god ting at vide specielt hvis der er lavt km tal

spørg forhandleren om du kan få den uden klargøring hvis dette er gjort i forvejen så få den evt nysynet/serviceret istedet

prøv evt at få 5000 af prisen

til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch (prøv evt at få evt dette med i prisen) det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter førstkommende kvarter når du slukker motoren så slipper du for at bøvle med p skiven http://stylingshop.dk/?SCREENID=2&ITEMID=430 ellers er det jo temmeligt billigt ekstra udstyr

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

23-01-2012 kl. 16:25

Mikkel Larsen skrev:
Hvorfor er det godt at en ældre har haft bilen, hvis der er lavt KM tal?
Er det fordi ældre har en andet køremønster/kørestil?

Jeg er selv på jagt efter en billigere, velholdt bil (som muligt) :-)

Mikkel

grunden til det er godt det er ældre mennesker der har haft bilen er at ældre mennesker som regel passer godt på deres ting

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-01-2012 kl. 17:00

Jeg ville gå efter et af de mindre populære mærker og/eller modeller.
Derved kan du få en væsentlig nyere bil for dine 20.000 kr, end hvis du vælger en eftertragtet brugtbil.
En bil som den nævnte Hyundai Accent kunne være et ok bud.
Men også Nissan Almera / Primera, Mitsubishi Carisma og lignende kunne være bud. De er ofte langt billigere end en tilsvarende Corolla, uden at være dårligere kvalitet.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-01-2012 kl. 01:28

jesper burkarl skrev:
det nemlig rigtigt men hver opmærksom på at motoren vil med enorm sandsynlighed være kørt helt død og tit og ofte vil den aldrig blive kvik igen før den bliver skilt af renset og renoveret....

monter et sportsluftfilter (med fri indsugning - uden luftfilterkasse) så er den ged barberet det hjalp i min gamle Corolladen havde også kun været ejet af ældre mennesker og den var kørt død det sportsluftfilter hjalp en smule i hvert fald

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2012 kl. 19:02

Kim Mikkelsen skrev:
Helt klart en jeg ville gå en stor bue uden om :-)

Enig, specielt når den er så "Brian-ødelagt" :-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-02-2012 kl. 19:17

måske en lidt større bil f.eks. en Nissan Primera eller en MAzda 626?

Primera http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/primera/16i-gx/568353

626 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/626/18-celebre-plus/1062041

begge meget pålidelige biler og Primeraen har (som alle andre Nissaner) kædetrukken motor så der behøver du ikke at bekymre dig om dyre tandremsskift

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2012 kl. 17:14

Morten Schroll skrev:
Min Mercedes er i al fald billig at køre i. Og jeg er slet ikke bange for syn til sommer ;-)

http://www.dba.dk/mercedes-200-aut-4-doers-78/id-80315278/

Haha, mage til overpris for sådan en gammel spand :-D

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-02-2012 kl. 17:54

Morten Schroll skrev:
Min Mercedes er i al fald billig at køre i. Og jeg er slet ikke bange for syn til sommer ;-)

http://www.dba.dk/mercedes-200-aut-4-doers-78/id-80315278/

det er da billigt den er jo veteranbil næste år og den har tilsyneladende et lavt km tal jeg vil gemme den og få den ½ års forsikret og veteran forsikreet næste år jeg vil abselut ikke bruge den om vinteren

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2012 kl. 14:43

Morten Schroll skrev:

Det må være dejligt at have fundet et sådant forum, hvor man kan udbrede sine dumheder uden at have belæg for det man siger. Du kommenterer garanteret også artiklerne på eb.dk.

Nu har jeg selv ejet en w123 magen til som en fornøjelsesbil for 15 år siden, og der var ikke andet end dyre reperationer. Så jeg vil da mene jeg har en påstand for mit belæg.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

22-02-2012 kl. 17:28

2 gode råd.

1. Det handler ikke om mærke, men om stand (som andre har sagt)
2. Køb privat, på en bil til 20K hos forhandleren vil de 10K gå til forhandleren, brug i stedet en tusse på en bilkender som kan tage med ud og checke interessante emner. Den garanti du får ved forhandleren er goft sagt intet værd på en så gammel bil.