Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
19-12-2011 kl. 08:47
Er udseende din 1. prioritet, ville jeg nok bevæge mig over i SUV-segmentet - så som Honda CR-V, Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander osv. Om de opfylder dine økonomiske forventninger, ved jeg ikke, men de skiller sig ud.. :-)
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-12-2011 kl. 16:38
Den ser smart ud, og har en af de største bagagerum i klassen.
Meget mere rummelig, end man umiddelbart skulle tro, når man ser den ude fra.
Ellers er mange af de store 5-dørs biler næsten lige så rummelige som deres st-car-pendanter.
F.eks. Mondeo 5-dørs eller Octavia 5-dørs kan rumme utroligt meget under bagklappen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-12-2011 kl. 08:17
Der er velkendte problematikker ved hdi motoere psa især.
Som sådan rigtigt set det med at skifte oile for hver 10.000km, hvis man skal være sikker. der er i forvejen for lidt oile i de motorere og sikkert for at spare.
Er skisme ikke nemt hvis den bil man får fat i er noget billigt skidt hvad motor mv angår. Så hjælper det jo fedt at de fortæller at de sagtens kan holde til små ture også, men at man en gang om ugen lige skal en tur på motorvejen. Bmw'erne klare det fint nok med små og så en til 2 tlængere ture om ugen...
har talt med et stor diesel special værksted. De siger at der kommer vogne ind og er stoppet til i dyser mv tiltrods for kun lange ture..
Problematikken er rejst af bilbranchen, for det handler om 2 ting. Ordentlige dyser og en diesel oile der ikke er beskidt.
En ford mand havde også problemer med stoppede dysser på rimelig ny vogn. Han fik nogle bestemte dyser hjem, og så var problemet ovre.
Ja jeg ville squ også være tosset hvis det var mig skidtet brækkede sammen under, så til at forstå folk her klager sig. .
Nå men til det manden i tråden efterlyser. køre35000 om året og det skal være økonomisk. og til max 150.000. Der finder vi ikke ret meget hvis det skal overholde mandens krav, medmindre det skal være alm bil. Jovist en alfa til 149 er fin maskine, men den har gået langt, og kunne jo komme til at koste. hvis manden ikke har den slags penge til rep, ja så er det jo dårlig rådgivning .-)
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
20-12-2011 kl. 20:52
K S skrev:
Saab er i konkursbehandling - så man skal nok forvente en del "uro" omkring brugtpriserne.
Jeg er nu ikke sikker på, at Saab's konkurs kommer til at påvirke brugtpriserne negativt.
Faktisk kunne det meget vel blive det modsatte, når der ikke i fremtiden konstant kommer nyere brugt ud på markedet til at presse priserne på de lidt ældre brugte.
Ihvertfald ville det ikke afholde mig fra at købe en brugt Saab.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-12-2011 kl. 03:28
Vi har vel hver vores indfaldsvinkel til tingene. Er der ikke ved at blive lidt Alfa han over noget af det her?? måske vi alle lige skal tælle til ti og trække vejret engang, nogle mere end andre...ja ja jeg er selv iblandt. Visse indlæg/svar kan også pisse mig af. Men vi er her vel for at evt hjælpe og ikke genere hinanden. Vi kan jo selv få brug for hjælpen her...Vi kan alle noget forskelligt medhensyn til biler, i mange facetter. Det er da en force uden lige, især ved bilvalg og køb, rep og andre problemer...Så måske vi skal tænke lidt over hvordan vi får tingene sagt..
Her i denne tråd kunne man jo sige, at det trådspørger efterlyser kan vi ikke hjælpe ham med, idet vi måske godt ved at han måske vil få problemer hvis han ikke holder sig til noget ordinært..Er sin sag at finde bil til 150k som skiller sig ud og som er økonomisk, og med de km han køre om året. Jovist den alfa til 149 var skisme da et godt og anderledes bud, men selvfølgelig vi kan jo være ligeglade med hvad den kommer til at koste ham...Hvis jeg antager at han ikke har de stor midler at flytte med, ja så skal han da have en gang "fransk" .-) ja den var tvetydigt (griner) men jeg vil tro han skal ha en renault clio stw 1,5dci. Det er ikke en bmw, men så er den ny, og den på krone pr kørt km er billig. Chancen for at han løber i problemer med den er vel 50/50, men sådan er livet. Alt diesel kan ske at koste, men det køre godt.
og jo jeg syns da meget fransk er noget billig skidt, men hvis man ikke har til en bmw, hvad hjælper det så...har selv købt C-max med psa motor, velvidende at jeg måske kunne være uheldig, den hakkede da også i hjul anden gear under acc, men de ville ikke skifte svinghjul før det blev værre. Ok jeg lærte at leve med det, og til det formål jeg skulle bruge den til, var den eminent...Tænkte ja 250k og en ford, mindede ikke om den jeg kom fra til det dobbelte. Man får da hvad man betaler for. men man skal aldrig tro det ikke koster at køre i.
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
21-12-2011 kl. 12:40
Vores fora giver stor mulighed for at komme med sin mening, men lad nu være med at blive personlige og start personlige diskussioner, ikke.
Saglige, velbegrundede svar er altid velkomne, hvis de har relevans for tråden.
Har I spørgsmål til noget af ovenstående, så kontakt os på info@bilbasen.dk - så skal vi gerne svare jer.
På forhånd tak for jeres forståelse og respekt for hinanden!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-12-2011 kl. 16:04
Du kan have ret i en ting, det er at den alfa adskiller sig fra andre biler. Men når det så er sagt, skal vi lige kigge på hvad trådskriver nævner som vigtig faktor, nemlig økonomien...og ja den er opgivet den ene alfa til 16 noget km/l men med autogear og 200.000 på klokken. Vi ved jo alle at det så snart er tid for rep af dele af bilen. Vi ved ikke hvor langt denne 1,9jtd motor ruller endnu inden den skal ha ny kobling turbo mv. og manden køre 35.000 om året. det kan være sandsynligt at bilen er kørt ned om 3 år. Så ikke en økonomisk løsning for manden. men lækker bil til pengene, vel og bemærke hvis man har til rep udgifter. Vi har jo alle hver vores indfalsvinkel til disse her svar. Men vi ved intet om trådskrivers økonomi eller andet. Vi har da lov hver især til at gi et bud. Sæt nu manden intet ved om biler, og han køber den alfa, og så om 3mdr står turbo eller andet af, og han skal af med 20-25.000,- i rep udgifter. Så ærger han sig sikkert meget over at han læste herinde og tog det til sig. Der kan jo være et hav at faktorere der spiller ind, også mandens køremåde stil mv, for hvor godt bilen holder.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-12-2011 kl. 16:59
Nej rigtigt ingen facitliste..har ikke selv været inde og nærstudere hvad man kan få af disse alfa i prislejet 150k. Jeg mener ikke at 1,9 jtd motoren er dårlig overhovedet, men som du sikkert ved når det er diesel med turbo, kan der ske ting og sager. Men man har lov at være heldig...og ja service bog og historik kan fortælle en del. Og ja du har ret i at andre biler vil falde lyn hurtigt i værdi , som eks i30. men fraset hvad der evt kan komme af rep, er det squ en stor flot bil, og den har da kostet en del fra ny.
jeg ville nok kigge efter en alfa med de ca 150-160.000 på tælleren og helst manuel gear, og service OK.
Profil slettet
23-12-2011 kl. 19:50
Kjell Stendal skrev:
Hej alle de bilkyndige. Jeg står for at skulle finde mig en ny brugt bil til max 150.000 kr dertil har jeg naturligvis nogle ønsker som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at kigge lidt på. Jeg harbrug for rimelig plads bagi til. Min hund og snart en barnevogn. Men ( uden at genere noges biler) så syntes jeg bare at de fleste stationcar's er lidt for ens og se på. Jeg kører ca 35.000 årligt så økonomi er også en vigtig faktor (brændstof og vedligeholdelse) så det jeg ønsker en en familiebil der er økonomisk og som skliller sig en smule ud fra mængden. Måske jeg er naiv og tro den findes, måske den gør. Glæder mig til at høre folkets mening og råd. På forhånd tak.
hej kjell.
Jeg vil helt klart anbefale dig en bmw 118D den er driftsikker kører helt fantastisk og er godt skruet sammen.
længere er den ikke.prøv den.
kh kenn.c
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-01-2012 kl. 03:47
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
22-03-2012 kl. 20:16
K S skrev:
Nej - ikke hvis det var hans eneste indlæg. Problemet er, at han har spammet stort set samtlige tråde herinde med advarsler mod Peugeot og HDI-motorer på basis af, at han har haft en uheldig oplevelse med en sådan motor. Det er selvfølgelig ærgeligt at have en uheldig oplevelse, men dels er han blevet behandlet korrekt af importør og forhandler som han ellers ynder at kritisere, og dels er det meningsløst at påstå, at alle HDI-motorer er skrøbelige og fejlbehæftede på basis af en enkelt bil, der ovenikøbet er blevet brugt til småture - stik mod alle advarsler. Der er trods alt fremstillet mere end 10 millioner HDI-motorer - så hvis de generelt var problematiske, var det nok blevet slået stort op.
Jeg har ikke selv en PSA bil - eller en bil med PSA motor, men i betragtning af, at det er en af de mest udbredte motorer overhovedet, og mærker som Volvo, Toyota, BMW, Mazda, Jaguar m.fl. gerne vil lægge navn til motorerne, tvivler jeg stærkt på, at de er så problematiske, som Mads gerne vil gøre dem til.
Det er OK at ytre sin mening - men det er ikke OK at ødelægge samtlige tråde med misinformation, hvilket Mads desværre gør i bitterhed over sin uheldige oplevelse (som han selv mere eller mindre var skyld i).
Hvilken Toyota er det der kører med en 1,6HDi motor??
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
26-03-2012 kl. 12:43
Jesper Eriksen skrev:
Hej Kjell,
ja, jeg er desværre enig med Morten. Økonomi, 35.000 km om året og en smart bil til max. 150.000 kr. spiller ikke så godt sammen. Dog synes jeg, at der er gode muligheder, hvis ikke det skal være en stationcar. Jeg ville kigge på mini-mpv'erne:
- Citroen C3 Picasso 1,6 HDI
- Kia Venga CRDI
- Opel Meriva CDTI
- Renault Scenic dci (forrige model)
- VW Toruran
- Skoda Roomster
Kia og Opel er nok svær at finde til de 150.000 kr, de andre burde være muligt
Skoda Roomster helt erligt den er grimmere end Multiplaen (før facelift) den ligner to biler der er svejset sammen den vil du virkelig blive til grin i undskyld jeg skriver det
kig hellere efter en Volvo V50 enormt sjov bil at køre i selvom det er en st car gå dog uden om de små motore (1,6 og 1,8) det er Ford motore jeg ved det er en underholdende bil da jeg tog kørekort en den lidt sjældne luxus model med den største motor nemlig T5'ern den er dog temmelig sjælden
jeg har valgt at foreslå en 2,4'ere http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/24-kinetic/1013308 den har Volvo motor men deler platform med Ford Focus da Volvo på dette tidspunkt var ejet af Ford
HUSK dog altid at
der SKAL være fuld servicebog med datoer og underskrifter fra mekanikeren DER MÅ IKKE VÆRE MISSET ET ENESTE SERVICE I DENNE PRISKLASSE
bilen SKAL være anti rust behandlet - kræv at se bilen på lift den skal også være rustfri
lavt km tal
ingen røg/dyr
træk hvis du får brug for det
til sidst et efter min mening godt råd
køb et såkaldt P Watch med dette er en elektronisk p skive jeg har været serdeles tilfreds med P Watch i to biler nu det koster mellem 500 og 1000 kr og er noget af det bedste og billigste ekstra udstyr du kan købe med