Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2011 kl. 20:43

Jeg syntes at Fieste er den mest friske og pæne bil, så den ville jeg gå efter. Poloerne ville jeg gå udenom grundet den gamle konstruktion, så Ibiza ville være et godt bud. Den er magen til den nye Polo, og Seat er noget billigere end VW, selvom de er ens.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-12-2011 kl. 21:02

Jeg vil også mene, at Fiesta'en er klart den lækreste bil.
Så jeg vil til enhver tid vælge den frem for Polo'erne.

Seat'en er dog også attraktiv - især pga. at den er næsten helt ny.
Jeg tror dog stadig, at jeg ville vælge Fiesta'en, da den er lidt bedre motoriseret, hvilket er rart, når man trods alt skal sidde så mange km bag rattet hvert år.

Men det må helt sikkert stå imellem Fiesta og Seat.
Kan ikke se nogen grund til at vælge en af Polo'erne.

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2011 kl. 21:31

Henriette Madsen skrev:
Grundet den gamle konstruktion? Hvad mener du? Bare for at forstå hvad det er jeg prøver at undgå.

Jeg mener blot, at selvom bilen kun er få år gammel, så er selve designet, motor, kørekomfort og sikkerhed forældet, da det er mange år gammel. Så derfor ville jeg gå udenom :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-12-2011 kl. 00:50

Som Jesper E skriver, lad fdm test ligge,brug penge på en gang dinitrol behandling.

Se om du ikke kan få lidt afslag på bilen, gerne ned til de 120.000

Der vil formentlig snart blive tale om nye dæk eller vinterdæk, så kan pengene jo bruges der. husk at tjekke om service er ok. Fin bil til prisen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-12-2011 kl. 16:24

Eller brug ca 20.000 kr mere og få en helt ny bil med fornem garanti.
Læs: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1677828.ece

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-12-2011 kl. 16:57

Af dem du selv har listet er Fiesta KLART det bedste bud. Fornuftigt Lavt km-tal, årgang og pris. Eneste minus ved den er at den åbentbart ikke har Aircon.
Men Fiesta har 4 cylindre, hvilket giver en mere rolig motorgang. Den har også en del ekstra kræfter.

Fiesta er trods alt også den nuværende model, som faktisk er kendt for at køre godt og sjovt. Derudover ser den også frisk ud.

Ibiza er en fin bil, men med 1,2 Tdi som er 3-cylindret, synes jeg ikke den er så god som Fiesta. Hvis det skal være en Ibiza, så vælg den med 1,6 TDI og 4 cyl.

Polo´erne ville jeg også gå helt uden om. Gammel model og dermed ALT for dyre.

Og den motor er også udgået der er i Poloerne.

MHT FDM-test, kan der altså også være fejl på så nye biler, som kunne være rare at få udbedret.

Jeg synes det ville være klogt at få den tjekket efter, for så VED du hvordan din bils stand er. Og ikke TROR hvordan den er.

Det skal lige siges at FDM tjekker bilen igennem fra A-Z.

Men som andre også har nævnt ville det være fornuftigt at få noget rustbeskyttelse på bilen.

bruger siden
11-12-2004

19-12-2011 kl. 17:01

Den Ibiza som HDI HDI linker til, ser faktisk rigtig fornuftig ud... Ligner et godt køb.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-12-2011 kl. 21:27

hvis det er den hvide ibiza på billed må man da håbe at der har været noget afslag i prisen...men held og lykke med bilen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-12-2011 kl. 22:15

Henriette Madsen skrev:
Hmm ikke hvid men sølvgrå kan se at linket ikke længere virker, de har været hurtige til at få den pillet af...

Okey syns nok jeg ku huske en sølv grå...Vigtigst af alt er at du er glad for den.

God jul